Dato/klokkeslett: Ons Apr 24, 2024 9:38 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Ny nabolag-racer
InnleggSkrevet: Lør Des 25, 2010 7:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
I dag fløy jeg min nye hjemme-racer fra tunet her på Solheim http://www.rc-radiocontrol.com/epo-rc-p ... v-tail-arf . Jeg fløy med stock set-up 1 gang (19 gram motor, 10 amp esc og 3 cell 610 mah batteri) så var det på tide å oppgradere litt :P . Jeg heiv ut det yalla motorfestet og bygget mitt eget og puttet på en dobbelt så stor motor på 2100 kv og 18 amp esc som fra før var plukket ut av et større fly som også har fått oppgradering, Gikk opp fra en 5-5 prop til en 6-4 og heiv inn en 1050 mah 3 cell pakke. En kjapp test med snuten rett opp viste at denne nå holdt oppe sin egen vekt på litt under halv stikke. Fikk kastet den igang på halv gass omtrent rett oppover, og etter en del "kjemping" for å stabilisere og få trimmet det inn gikk det som på skinner. Følte litt på respons og kontroll og ga så full pinne, og du inni helsike hvor driten skjøt avgårde :shock: :shock: At den er bitteliten og går som satan gjør den IKKE enkel å fly, her følger man med hele tiden, ikke slippe øynene av den et kvart sekund engang. Håper vi klarer å ta den på radargun, men jeg føler meg ganske sikker på at den er raskere enn zagien jeg hadde og som jeg nå har sprengt i lufta med en feit rakett tapet fast :lol:

Jeg har bestillt et enda heftigere oppsett til denne med en 50 grams inrunner på 3500 kv og må nok ha minst 30 amp esc, blir sikkert artig 8)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny nabolag-racer
InnleggSkrevet: Lør Des 25, 2010 8:20 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Grenser er ikke til for å tøyes men for å sprenges. :lol:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny nabolag-racer
InnleggSkrevet: Ons Jan 05, 2011 8:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Grenser er ikke til for å tøyes men for å sprenges.

Dette prøver vector å få til hver gang. Litt off topic, men han har nettopp skaffet seg en JBA .56 A motor. Dette er en motor som er videns kjendt for å være den tregeste og tyngste i klassen. Hva han skal med den vites ikke, men det er nok noe han er svært stolt over :lol: Det blir nok ikke brent og smeltet eksosmanifold der med det første :lol:

Bilde


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny nabolag-racer
InnleggSkrevet: Ons Jan 05, 2011 9:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Yepp, og tusen takk til http://www.throttlestore.no for nok en gang å ha rævkjørt meg. De har enkelt og greit sendt meg FEIL motor og jeg er slettens ikke sikker på om det skyldes en feil eller bare sleiphet. Jeg har sendt mail til de ang denne feilen og jeg er meget spent på om de retter den opp, eller i det hele tatt svarer. Dette er samme firma som før hette Rcmodeller.net, men som pga meget frynsete rykte og maaaange misfornøyde kunder (stod masse om det på norske forum) plutselig endret navn til Throttlestore :idea: Jeg, Yalla og Dankertsen er blant de mange som har blitt dårlig behandlet av dem tidligere. Jeg trodde nå at de hadde valgt et annet spor, men tar antagelig feil, time will show............... :evil:

Her er motoren jeg bestillte og trodde jeg skulle få: http://www.throttlestore.com/motorer/gl ... px?lang=NO

Dette er to vidt forskjellige motorer, omtrent som å sammenligne OS 46 AX med en OS 46 LA, så jeg er litt pissed :x


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny nabolag-racer
InnleggSkrevet: Ons Jan 05, 2011 9:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Har hørt litt ymse om Throttlestore, er det merkelige feil det er snakk om, eller rett og slett dårlig behandling?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny nabolag-racer
InnleggSkrevet: Søn Jan 23, 2011 6:31 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jaggu rettet de opp feilen denne gangen og en ny og riktig motor kom i kassa her en dag :D

I dag har jeg utsatt den for litt testing og Dremel :lol:

Kort og godt så snurret den en 10-8 propell i 14100 rpm rett ut av eska.
Byttet så til Tower potte og fikk ut 14300 rpm, dernest var det ut med foringen og litt fresing med Dremel og ut med to stk head shims, neste måling viste 14600 rpm :shock: Dette er meget bra på en 10-8 og ser ut til å være en stykke forran både MVVS`n og ASP`n min og jeg finner ingen målinger på 55 AX som kan matche heller. Nå vet jeg ikke sikkert hvordan denne JXF propellen sammenligner mot en APC i samme str, men neste gang jeg kjører motor blir det målt med APC 12-4 og 11-7 som er kjente propeller og vil gi korrekt sammenligningsgrunnlag.

På toppen av det hele brukte jeg noe gammel drittfuel som bestod av ca like deler 15/18 og 0/18, så hadde bare ca 7-8% nitro. Skal åpne ei ny kanne Jero 15/15% helimix neste gang for den fuelen har vist seg ved tidligere eksperiment å gi mye mer power enn mange andre lignende fueler. Den ga faktisk nesten samme effekt som Wildcat 30/24 i flere motorer som jeg og Yalla testet for en tid tilbake.

Mye tyder på at dette kan bli en favorittmotor :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny nabolag-racer
InnleggSkrevet: Søn Jan 23, 2011 6:48 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Kjekt å vite hva den presterte rett ut av eska før du moddet :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny nabolag-racer
InnleggSkrevet: Søn Feb 06, 2011 1:21 am 
Nikko-batteriet tomt.... Prøve noe nytt?
Nikko-batteriet tomt.... Prøve noe nytt?
Brukerens avatar
Innlegg: 11
racer og racer... hva er defineisjonen på det da? over 60 på full pip :?: :lol: batteridrevet isoporfly og greier.. jaja... Best toppfart med duracell da går jeg ut fra??


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny nabolag-racer
InnleggSkrevet: Søn Jun 12, 2011 11:08 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
He he, artig å dra opp gamle tråder og se hva som har skjedd i tiden som har rent ut. Jeg ser at jeg jabber om 10- 30 amp regulator og 19-50 grams motor :lol:
Her har det skjedd ting, denne knøttlille raceren målte Yalla til 168 km/t (litt mer enn Zagien jeg hadde) med de nevnte komponenter. MEN NÅ sitter det en råfeit 104 grams motor i den som gir litt over 800 watt og drar 60 amp statisk og det skriker noe jævlig og jeg blir overrasket om ikke dette passerer 200 km/t 8) Hele sulamitten veier ca 400 gram og blunker man er den borte vekk :shock:

Originaleffekten i denne var ca 80 watt :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny nabolag-racer
InnleggSkrevet: Tir Aug 30, 2011 7:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Den kjerra di blir nok svært pinglete når den blir flydd fra prosjektet mitt :lol: jeg har et bøllete 6s oppsett liggende som bare venter på å svi plasten av prosjektene dine :lol: Noen har tatt steget opp i 6s kategorien, andre drømmer bare om det :mrgreen:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny nabolag-racer
InnleggSkrevet: Ons Aug 31, 2011 10:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
he he he, artig at du nevner å svi plast :wink: Det var vel akkurat det som skjedde når du testet den forrige gang :mrgreen: svidd plast, svidd vifte, svidd motor osv........ og fort gikk det jo heller ikke muuahhahahahahahaaa :lol: :lol:

Kanskje er dette noe for komplisert teknologi for deg :?: :mrgreen:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny nabolag-racer
InnleggSkrevet: Søn Sep 04, 2011 9:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Det ble ikke direkte svidde komponenter, men lettere varmgang som trigget en "slowdown-fuksjon". Bedre føre var med disse plastmodellene. Jeg slakker ned i tide, andre må nødlande med brennende fly i elver og slikt 8) Å sette fyr i plasten klarer du selv tydeligvis :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny nabolag-racer
InnleggSkrevet: Lør Sep 10, 2011 10:38 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Bare kyllinger som feiger ut og slakker ned :wink:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Ny nabolag-racer
InnleggSkrevet: Lør Sep 10, 2011 6:02 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Det ble ikke direkte svidde komponenter,


Hva skjedde med brushless speedfantomet ditt i dag da? Var det ikke noe som innvolverte utslipp av røyk og det FØR du i det hele tatt kom i luften :mrgreen: :mrgreen:


Jeg sitter på facitoppsettet, det er bare å spørre så skal du få hjelp til å komme igang :D

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 14 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC