Dato/klokkeslett: Tor Apr 25, 2024 9:03 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Viper 500 er bestillt
InnleggSkrevet: Søn Jan 02, 2011 12:38 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Fikk lyst å prøve noe nytt og la inn bestilling på GP Viper 500. Har lest meg opp på den under Q500 forumet på RCU og det rapporteres om fart på rundt 130-140 miles med en relativt pinglete TT .40 i snuten. Jeg skal bruke min nye JBA .56F (bestillt, men ikke kommet enda) dersom den viser seg å ha nok muskler, hvis ikke blir det ASP .52 som er helt rå i den sizen

Målet blir vel å nå ca 150-160 miles, så får vi se 8)

http://www.elefun.no/p/prod.aspx?v=17555


Sist endret av vector 250 den Søn Jan 02, 2011 12:47 am, endret 1 gang

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Viper 500 er bestillt
InnleggSkrevet: Søn Jan 02, 2011 12:40 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Flyet ser artig ut det, og det er nok liten tvil om at denne kan flytte på seg. Jeg liker modeller som ikke er bredere i snuten til at det er såvidt motorbukken får plass :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Viper 500 er bestillt
InnleggSkrevet: Søn Jan 02, 2011 12:50 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Her er det ikke engang plass til motorbukk 8) Motorens bakplate festes til en aluminiumplate med boltene som holder bakplata på plass og det hele skrues så rett mot torpedoveggen :D

Blir artig å prøve noe litt utenom det vanlige igjen :P


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Viper 500 er bestillt
InnleggSkrevet: Søn Jan 02, 2011 12:59 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Stilig :) Spesiell utforming på halen.. Eller, hele flyet var jo spesielt med sitt minimalistiske design.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Viper 500 er bestillt
InnleggSkrevet: Tir Feb 01, 2011 11:08 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Da har jeg bestillt noe helt spesiellt til mine speed prosjekter. En såkallt Jettstream muffler fra en herremann i USA som Heter Dubb Jett som driver et enkeltmannsforetak som lager verdens feteste og sprekeste totakt motorer og eksospotter. Jeg har hatt lyst på en slik effektpotte lenge, men nå fikk jeg endelig fingeren ut og bestillte den etter et par mailer frem og tilbake (han svarte på begge to innen en time :shock: )

Dyrt ble det for ei potte :cry: men dersom den leverer det jeg regner med så er det verdt det. Min nye blodspreke JBA 55 med denne potta kan godt bli den ultimate kruttpakke i 50 size 8)

Den passer alle 40-60 motorer med 37mm boltavstand, pluss at jeg bestillte med adapter på 28mm så jeg får testet den på MVVS`n også.

Jajja, så går jeg og venter på julekveld igjen, vil ha pakke nå....... :lol:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Viper 500 er bestillt
InnleggSkrevet: Ons Feb 02, 2011 6:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
En såkallt Jettstream muffler fra en herremann som Børre Eimhjellen som driver et enkeltmannsforetak som lager verdens feteste og sprekeste totakt motorer og eksospotter. Jeg har hatt lyst på en slik effektpotte lenge, men nå fikk jeg endelig fingeren ut og bestillte den etter et par mailer frem og tilbake (han svarte på begge to innen en time )



Jeg har desverre ikke fått pengene for denne enda, jeg kan jo ikke levere den før du har betalt :lol:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Viper 500 er bestillt
InnleggSkrevet: Ons Feb 02, 2011 9:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Hvis heller du betaler meg litt så skal du få lov å se på den og ta på den :D

Du verden hvor dette kan mistolkes :lol: :lol:


Forresten, det der trikset med å lage et sitat av et innlegg, for så å flette inn eget viss-vass er MIN patent!! Copycat..:evil:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Viper 500 er bestillt
InnleggSkrevet: Søn Feb 06, 2011 1:17 am 
Nikko-batteriet tomt.... Prøve noe nytt?
Nikko-batteriet tomt.... Prøve noe nytt?
Brukerens avatar
Innlegg: 11
Ja, jeg venter i spenning.. jesp.... får du den over 220 km/t så skal du være sinnsykt godt fornøyd 8) forresten... det er vel ikke andre som har hatt målinger med radar på over 200 utenom.. eeehhh... nei... dette blir litt for hovent for enkelte 8) 8) ... jaja enkelte liker å kose seg med saktegående fly. Alt til hver sin smak :lol: kall den hva du vill, piper eller hva det var for noe i den dur... den smelter sikkert ikke av noen eksosmanifold den kjerra der nei :lol:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Viper 500 er bestillt
InnleggSkrevet: Søn Feb 06, 2011 1:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Her bæsjer du på leggen igjen :mrgreen:

HVEM er det som har målt flyet ditt når du har flydd?? Og klart det?

HVEM er det som har forsøkt å måle mitt og IKKE klart det?? :lol:

Og siden når ble det vanskeligst å få måling på et "saktegående fly"?? Jeg trodde det ble vanskeligere jo større farten er og jo mindre flyet er, kanskje en tur tilbake i tenkeboksen og en liten revurdering av det hele hadde gjort seg............? :wink:

Jeg vet du sikter til Funjet`n min, den er målt med nøyaktig samme oppsett som jeg har, til noe over 250 kmt, videoer ligger på youtube (har du bedre dokumentasjon?) Jeg har i tillegg gått opp en propstr. for å ta ut enda mer enn 1600W så jeg regner med at min iallefall ikke er treigere 8)

Dersom du har et dødsønske så kan vi alltids forsøke å få tatt måling på den, den må sneie temmelig nær deg :shock: for at du skal klare å måle den lille skarpe rakkeren 8)

Viper`n og sikkert også Weston MagnumR blir sikkert lettere å ta med radargun siden de har en del større struktur. De kommer i lufta etterhvert, null stress :mrgreen:

Siden jeg nå først er igang å handle hos Dubb Jett så kanskje skulle jeg sendt han en mail og bedt han sende meg den nye Jett .56`n, koster jo ikke allverden, ca det samme som en OS 91 FX kostet for noen år siden (da OS trodde de var de eneste som laget motorer :roll: )

Den motoren i MagnumR vet jeg (masse research) med rett propell går meget nærme 300 km/t, end of a loooong story :wink:


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 9 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC