Dato/klokkeslett: Tir Apr 23, 2024 9:43 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Hangar 9 Tango
InnleggSkrevet: Søn Jan 16, 2011 11:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Har bygget denne ferdig. Etter å ha prøvd Mvvs .90 i denne kjerra har jeg funnet ut at denne motorn ikke går stabilt nok til 3D flyving. Byttet forgasser og herja på uten hell. Har satt inn en ASP 52 i stede. Må få kjørt inn denne motor'n i løpet av uken, så er jeg klar til flyving i helga. Har montert en std lyddemper på motor'n (Tower potte), så det lager sikkert rikelig spetakkel. Jeg får teste og se om den drar propeller på lavt turtall uten å montere tuned pipe.. dersom ikke, går det nok ikke lang tid før jeg setter på en dempet tuned pipe å få ned støyen.

Jeg har testet en ASP .52 tidligere, og den klarer å dra en APC 14x6 på 10300 RPM med Hatori tuned pipe :shock: Det er det samme som en sprek .91 firetakter klarer :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hangar 9 Tango
InnleggSkrevet: Tir Jan 18, 2011 12:08 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Har bygget denne ferdig. Etter å ha prøvd Mvvs .90 i denne kjerra har jeg funnet ut at denne motorn ikke går stabilt nok til 3D flyving. Byttet forgasser og herja på uten hell. :



Bare å spørre vet du :wink:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hangar 9 Tango
InnleggSkrevet: Tir Jan 18, 2011 12:11 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Har satt inn en ASP 52 i stede. Må få kjørt inn denne motor'n i løpet av uken, så er jeg klar til flyving i helga.



Ja, heldig du som har en god venn som alltid har velfyllt delelager og som kunne donere deg en splætt ny .52 nå som du var desperat :mrgreen: :mrgreen:

Hvis du trenger noe mer, så vet du at det er bare å spørre 8)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hangar 9 Tango
InnleggSkrevet: Tir Jan 18, 2011 12:53 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Må få kjørt inn denne motor'n i løpet av uken, så er jeg klar til flyving i helga.


Hvor skal du fly?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hangar 9 Tango
InnleggSkrevet: Tir Jan 18, 2011 9:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Donere en splett ny? Jeg vil heller kalle det avhending av utstyr som en stakkar brenner inne med :lol: Ikke ahr du noen prosjekt å putte den inn i, og nå som du i tillegg har fått deg en så fin blå JBA 56, er det jo godt å bli kvitt noe :lol:

Her blir det flyving på Trollskjæret ved første anledning :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hangar 9 Tango
InnleggSkrevet: Ons Jan 19, 2011 9:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Donere en splett ny? Jeg vil heller kalle det avhending av utstyr som en stakkar brenner inne med :lol: Ikke ahr du noen prosjekt å putte den inn i,



Tøysekopp :lol: Jeg har jo en stabel av fly liggende som skal bygges og mer er på vei :wink:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hangar 9 Tango
InnleggSkrevet: Ons Jan 19, 2011 11:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Hva har du kjøpt nå da? En ny fin blå Cub til den nye fine blå motor'n din eller :P :P :lol: Du holder vel på å brenne inne med "fly på låven", går vel husbukk i noen før dei blir flydd :mrgreen: Du kan komme oppom, så kan du få lov til å øvelse-fly litt på simulator med instruktør ved siden av :lol:

Jeg er ganske fornøyd for tiden, vector har enda ikke klart å fått en radar-måling på noen av flyene sine som er nærheten av hva jeg har klart. Da er nok blå-motor'n rette steget videre :lol:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hangar 9 Tango
InnleggSkrevet: Lør Feb 05, 2011 6:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Har tatt maiden på Tango'n i dag. Det blåste friskt, så jeg fekk ikke noe særlig inntrykk av flyet. Vector var naturligvis ikke å se noen plass. Han satt nok inne å varmet seg på en kopp te og studerte frimerkesamlingen sin :lol:

Bilde fra dagen, bare 10-15 gruset bane og utenfor dette er det bare grovpukk og åpent hav :mrgreen:


Vedlegg:
IMAG0273.jpg
IMAG0273.jpg [ 111.54 KiB | Vist 11963 ganger ]
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hangar 9 Tango
InnleggSkrevet: Lør Feb 05, 2011 9:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Hah, jeg jobbet og skapte verdier som vanlig, slik at også du kan heve lønning i firmaet 8) Utrolig at vi sliterne må holde oppe andre som bare driver å leker seg og tuller i helgene :wink:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hangar 9 Tango
InnleggSkrevet: Lør Feb 05, 2011 9:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Bilde fra dagen, bare 10-15 gruset bane og utenfor dette er det bare grovpukk og åpent hav :mrgreen:


Jeg er imponert :mrgreen:
Dette er vel ditt første bilde på forumet noensinne? Bra jobba :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hangar 9 Tango
InnleggSkrevet: Lør Feb 05, 2011 10:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jeg imponerer stadig vekk :lol: Det tok meg 45 minutt å finne ut hvordan jeg skulle riste bildene ut av telefonen og inn på PC'n :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hangar 9 Tango
InnleggSkrevet: Fre Feb 11, 2011 7:02 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
I dag hadde jeg endelig mulighet til å få se dette flyet i aksjon, siden jeg selv har hatt litt lyst på det så er det av stor interesse.

Vel. Yalla gjorde så godt han kunne, men fikk heller ikke denne motoren til å gå, etter et par halvhjertede forsøk på å stille den inn utbrøt han "forbanna drittmotor" og ga opp :lol: Det var stor lykke for meg siden jeg trengte å låne potta hans (som han mener er opphavet til trøbbelet) Jeg fortsatte så å fly resten av dagen med den 8)

Jeg tilbydde selvsagt min kompetanse og ville gi han litt hjelp for å komme igang, men han var nok for stolt til å ta imot en utstrakt hånd :(

Nå har det stått en MVVS 91 (sjefsmotor) og en ASP .52 (ubermotor) i flyet og enda har det ikke kommet i luften så jeg får sett det. Alle motorer krangler visst i dette flyet (eller mangler det kompetanse hos brukeren mon tro??) :mrgreen:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hangar 9 Tango
InnleggSkrevet: Fre Feb 11, 2011 7:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jeg har aldri i mitt syndefulle liv hørt mer svada :lol: :lol: Utsagnene faller på sin egen urimelighet :lol: Faktumet var at jeg hadde med flere prosjekt innover. Siden jeg hadde den potta du trengte på dette flyet, var det ikke nødvendig for meg å bruke tid på å justere inn denne ASP'n i dag.

Sitat:
Alle motorer krangler visst i dette flyet (eller mangler det kompetanse hos brukeren mon tro??) :mrgreen:


Jeg stiller harde krav til utstyret. Her er bare det beste som teller. Et rufsete mellomregister funker bare ikke for meg. Hadde du oppdaget at motorene leveres med regulerbar throttle, ville du oppdaget at det faktisk er en fordel at den virker optimalt :mrgreen:

Du avslører din egen uvitenhet her... 8) Fuel-tanken på Tango er orginalt montert litt for høyt, noe som medfører at motoren drukner i fuel og blir vanskelig å stille inn. Dermed vil en YS med kompressor funke mye bedre i dette flyet. Bare spør meg om det er noe du lurer på, så får du svar 8)


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC