Dato/klokkeslett: Ons Apr 24, 2024 6:05 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 22 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Rasmus lager vinge i Styrofoam
InnleggSkrevet: Søn Mai 01, 2011 1:28 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Har ror av 2x3 mm depron med en 1x5mm list av carbon mellom, al limt sammen med uhu og tapet rundt hele. Er veldig stabilt og fint så ikke noe bøy som ditt hadde :)

Drepte dog servoene jeg hadde først rimelig fort HXT900, tok girene i den så nå er dei byttet med metall gir servoer.

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Rasmus lager vinge i Styrofoam
InnleggSkrevet: Søn Mai 01, 2011 1:57 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Hvorfor ikke montere motoren fremme i snuten på disse vingene, mye mer praktisk vel.? Da kan du bruke motor med lavere kv og større propell med mye mer trekkraft.
Mye mindre støy også i tillegg til propellvind på rorene.
Motoren/propell er jo mer utsatt fremme men ser jo at propellene og motorfestene ryker når det er montert bak også.

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Rasmus lager vinge i Styrofoam
InnleggSkrevet: Søn Mai 01, 2011 11:43 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
rfauske skrev:
Har ror av 2x3 mm depron med en 1x5mm list av carbon mellom, al limt sammen med uhu og tapet rundt hele. Er veldig stabilt og fint så ikke noe bøy som ditt hadde :)

Drepte dog servoene jeg hadde først rimelig fort HXT900, tok girene i den så nå er dei byttet med metall gir servoer.
Greit å lære av andre sine feil 8) Skal se å få stivet av rorene.

BGH skrev:
Hvorfor ikke montere motoren fremme i snuten på disse vingene, mye mer praktisk vel.? Da kan du bruke motor med lavere kv og større propell med mye mer trekkraft.
Flyene mine ender nesten alltid med nesa først og tror ikke det blir skjer mindre om det er en propell i front som kan bremse flyet. Større propell vil lage for mye moment sånn at flyet snur seg, sliter allerede med det nå.

Hadde forøverig vert kult å teste, kanskje jeg skal prøve på neste vinga om jeg klarer å ødelegge den jeg har nå :lol:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Rasmus lager vinge i Styrofoam
InnleggSkrevet: Søn Mai 01, 2011 12:02 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Testet litt med 7x5 i går bare for å ha gjort det men da merker jeg også litt det at den har lyst å rotere hele flyet.

Og nesa først støtt, eneste grunnen til at vingen min lever er at den er tapet overalt :)

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Rasmus lager vinge i Styrofoam
InnleggSkrevet: Søn Mai 01, 2011 11:42 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
BGH skrev:
Større propell vil lage for mye moment sånn at flyet snur seg, sliter allerede med det nå.

Er litt i tvil om det blir slik, tror kanskje det motsatte. Som jeg nevnte tidligere så kan luftstrømmer fra propellen over vingeprofil og ror motvirke dette.
Med større prop diameter og mindre pitch så vil vinga også aksellerere raskere og bli mer stabil på kortere tid.
Synsing dette ja, har på ingen måte fasiten. :wink:

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Rasmus lager vinge i Styrofoam
InnleggSkrevet: Man Mai 02, 2011 11:03 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Må nesten bli med folding prop da så en ikke knekker propellen på alle landinger (noe en vil med større propell om jeg tenker rett)

Men ja bråker som ett he.... Dama kommenterete at hun hørte den hjem når jeg var nede på øyrane og fløy, så ikke helt søndags fly ;)

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Rasmus lager vinge i Styrofoam
InnleggSkrevet: Man Mai 02, 2011 1:57 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Foldepropell er tingen ja, men da må du lage kropp på vinga som stikker frem så mye at propellen får folde seg bakover uten å ta borti vinga.
Lager du en gjennomgående kropp så har du et ypperlig feste til siderorfinne også. :) Et karbonrør på 20-30mm diam. ville vel være et lett og supersterkt emne til kropp.
En litt mer "avansert" hjemmelaget vinge for hang/ds her. http://www.hang.no/node/30

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 22 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC