Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 11:29 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 24 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Vinge
InnleggSkrevet: Søn Mai 22, 2011 1:48 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Plasseringa av vifte må du gjøre etter hva egenskaper du vil ha. Jeg antar, ut fra et generelt grunnlag med tanke på thrust-linje og tyngdepunkt at viften bør ligge halvegs over / under vingen. Men dette er trolig lite hensiktsmessig med tanke på landinger. Da vil viften muligens bli revet av eller skadet i første landing... Jeg kommer til å plasserde den på toppen av vingen. Nå har kreksa mi en del "kropp", noe som gjør den utførelsen noe enklere.

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Vinge
InnleggSkrevet: Søn Mai 22, 2011 5:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Av symmetrigrunner er det nok best feste den sånn som du har gjort. Kan være at den yter mer om den er på oversiden uten noe hindring for luftinntaket. Og en fordel når du skal lande. Det vil du nok erfare. Jeg hadde festet den på samme måte som du har gjort.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Vinge
InnleggSkrevet: Søn Mai 22, 2011 5:50 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Innlegg: 107
Bosted: Naustdal
okai.
eg har plassert den halvvegs over/under vingen, men så har eg laga til med sånn "lufftkanal" eller ka eg skal kalle det som ligger uttapå viffta både over og under vingen.

_________________
DX6i - squall phase 3 HP - F-15 edf - Blade - Belt cp v1 alu - Belt cp v2 - Cessna 182 1.6m


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Vinge
InnleggSkrevet: Søn Mai 22, 2011 11:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hvordan har du laget vinga egentlig? Skjært ut i depron? Da regner jeg med at du bruker flere lag slik at du får litt fasong og stivhet på vingen?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Vinge
InnleggSkrevet: Man Mai 23, 2011 11:54 am 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Innlegg: 107
Bosted: Naustdal
eg har brukkt to lag med depron plate som er limt isammen.
eg har ikkje runda av nåken kanta eller laga nåke form på det enda.

_________________
DX6i - squall phase 3 HP - F-15 edf - Blade - Belt cp v1 alu - Belt cp v2 - Cessna 182 1.6m


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Vinge
InnleggSkrevet: Man Mai 23, 2011 3:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Blir ikke det litt tynt? 12mm? Vet ikke hvor mange lag som skal til, men hadde kanskje vært behov for ett til? Har du ellers fått stivet av vingen nok også?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Vinge
InnleggSkrevet: Man Mai 23, 2011 6:19 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Innlegg: 107
Bosted: Naustdal
sånn det kjennest ut så virker det ikkje så mjukt med bare 12mm men skal stive av litt, må bare få surra meg ut til butikken din å få kjøppt med litt karbon lisste.
må og kjøpe nåken servoa og fleire plate så eg får prøvd å bygge meire. :D
hørt nåke meire om squall kroppen foressten?

_________________
DX6i - squall phase 3 HP - F-15 edf - Blade - Belt cp v1 alu - Belt cp v2 - Cessna 182 1.6m


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Vinge
InnleggSkrevet: Ons Mai 25, 2011 10:27 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Jeg skal snart begynne å sause ihop et vingeprosjekt også. Blir nok litt prøving og feiling for meg også. En kan jo alltids kopiere et oppsett som en vet funker, men det er en viss fare for at det kommer litt pepper fra alle kanter ifm "pirat-kopiering" :lol:

Jeg går for en vinge på snaue 90cm vingespenn og 6s oppsett på en 90mm vifte :mrgreen:




WTF!!!!! Blir nok mest feiling, hi hi hi :lol:
Skal du til å lage deg en støvsuger og? Dette har du ikke fortalt mye om. 90mm vifte og 6 cell sier du?, hmmmmm... vet ikke helt om jeg tror deg siden du vet inderlig godt at det er meget ineffektivt kontra en pusher propell som også lager mye fetere lyd. Vel, jeg håper du putter noe slikt i den nye Funjetten din så kan vi fly ilag så du får oppleve hvor sinnsykt jeg kommer til å flise deg selv med bare 5 celler :twisted: Jeg har prøvd meget overmotorisert vifte før, litt stilig, men spesiellt fort går det ikke sammenlignet med propelldrift

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Vinge
InnleggSkrevet: Fre Mai 27, 2011 9:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Skal du til å lage deg en støvsuger og? Dette har du ikke fortalt mye om. 90mm vifte og 6 cell sier du?, hmmmmm... vet ikke helt om jeg tror deg


Angst nå tenker jeg :lol: Har du sett spec'n på den vifta eller? Ikke akkurat noe traktor-pulling setup, men en rask "speedvifte" hehehe, forresten har du prøvt 6s setup noen gang? nei ikke det.... jaja cuting edge of tech har ikke vært din streke side heller da :lol: 8)

Har du lyst å låne komponenter fra meg er du hjertelig velkommen, jeg låner gladelig ut topputstyr til personer som ikke har greie på slikt selv :mrgreen:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 24 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC