Dato/klokkeslett: Tor Apr 25, 2024 4:15 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 22 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: I år skal poden i lufta
InnleggSkrevet: Lør Mar 31, 2012 11:14 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Mener å huske at det sto noe om radioen i en forhandlerinfo, men husker ikke hva det var igjen. Sikkert ikke så lenge til den kommer. Skulle bli rimelig også, så det lover godt for en fin pakke iallefall.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: I år skal poden i lufta
InnleggSkrevet: Man Apr 23, 2012 8:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det har ikke vært så mye av ledig tid i det siste, så det har ikke skjedd så alt for mye her. Det er heller ikke noe som haster, legger egentlig opp til å begynne flyvningen med guttungen i juni eller deromkring. Alle servoene er kommet på plass, valget falt på Hitec HS-55 siden jeg har en del av dem liggende. De ser ut til å kunne gjøre jobben bra. Nå skal jeg se om jeg finner en eller annen børsteløs motor som kan gjøre jobben.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: I år skal poden i lufta
InnleggSkrevet: Tir Mai 22, 2012 12:20 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Nå er motor/fartsregulator og mottaker montert, og flyet er egentlig klart til test, må bare finne noenlunde CG først. Nå er flyet helt hvitt, og jeg skal ha på noe bullettape før jeg gir meg, men det blir ikke så mye. Egentlig bare for å identifisere underside og overside tenker jeg. Forøvrig så er det godt drag i det, så power er det mer enn nok av. Ser ikke ut til å ha noe som helst problemer med vertikal uendelig klatring.

Jeg har putta på en 6-kanals mottaker med ekstra antenne, så det bør duge til trening med guttungen. Får se om jeg får anledning å teste det til helga.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: I år skal poden i lufta
InnleggSkrevet: Man Mai 28, 2012 9:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag hadde jeg meg en liten tur på Grovastøylen, selv om det blåste vel mye. Hovedmålet var å få testa flyet, og jeg fikk flydd 2 batteripakker uten problemer. Flyet var veldig enkelt å få i lufta, og det har godt med power. Jeg tok nok litt hardt i når jeg sa at den klarer å klatre vertikalt uendelig, men den har et godt overskudd iallefall :D

Det er absolutt ikke et akrobatisk fly, det er nesten vanskelig å gjøre noen sprell med det, men det er jo bare fint. Det ble kastet litt frem og tilbake i den urolige vinden, men noe annet er ikke å forvente. Godt mulig jeg monterer gyro på det. Landingene gikk greit, det virket nesten som at det ikke ville ned. En vellykket test var det iallefall :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: I år skal poden i lufta
InnleggSkrevet: Søn Jun 03, 2012 12:41 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg kikket over flyet i kveld, og oppdaget at jeg ikke hadde gjort meg helt ferdig med rorhorna. De er av typen som stikkes igjennom rorene, og deretter trykkes det på en bakdel som låser alt sammen. Jeg stoler ikke helt på denne patenten, og pleier alltid å dobbelsikre med å lime i tillegg. På høyderoret var det begynt å løsne litt. Skal muligens ha med en test i steindalen imorgen, men det er ikke helt sikkert enda. Spørs om jeg får tid til å bli med madammen inn dit på en kort tur.

Jeg har også bestilt meg et Gopro nå, så da skal jeg få montert et feste på flyet, og se hvordan det håndterer den ekstra vekten. Første test med kamera blir nok sikkert ikke før neste helg tenker jeg.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: I år skal poden i lufta
InnleggSkrevet: Søn Jun 03, 2012 7:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg tok med 4 opplada batterier til steindalen idag, i tilfelle det ble noenlunde gode forhold. Det ble litt mye vind, så jeg slo fra meg å la guttungen prøve idag. Det bør nesten være litt varmt i lufta og gode vindforhold, eller så begynner han fort å fryse på fingrene og blir da ukonsentrert. Jeg fant ut at jeg da ville benytte muligheten til å finne ut hvor lenge jeg kan forvente at batteriet varer, og stilte timeren på fjernkontrollen til 10 minutter som utgangspunkt. Batteriene er 3S 1600mah, men flyet tar nok opptil 2500mah eller deromkring. Jeg har valgt å begynne med lette batterier siden guttungen skal lære å fly med dette. Da blir det viktig å holde lav vekt på flyet, slik at det tåler litt mer i kræsj. Men til tross for lav batterikapasitet og forholdsvis sprek bruk av throttle, så gikk timeren sine 10 minutter + 6 minutter til før jeg begynte landing. Når flyet tok bakken så hadde timeren passert 17 minutter, og denne ble aktivert i det øyeblikket jeg kastet flyet i lufta. Jeg er godt fornøyd med det siden jeg ikke gjorde noe for å spare strøm under flyturen. Men det skal sies at batteriet var tomt ved landing, det lå på 3.5v pr celle. Tenker jeg kommer til å sette timer på 10 minutter neste gang, for da har nok vekten gått opp litt.

Umiddelbart etter landing kjente jeg på motortemperatur, og det var såvidt jeg kjente lunk i den. Ble nesten litt imponert, for flyet har godt med krefter og lang flytid. Det går rett til værs, og når jeg skulle lande, så ville det heller ikke komme ned igjen med det første :D

Nå er det bare å få montert Gopro til neste test :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: I år skal poden i lufta
InnleggSkrevet: Fre Jun 22, 2012 12:50 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
GoPro er nå bestilt, så med litt flaks får jeg testet dette til neste helg om været er bra.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 22 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC