Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 2:53 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 12 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Skywalker X8
InnleggSkrevet: Lør Okt 06, 2012 9:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Etter å ha ønsket meg en stor vinge lenge så har jeg omsider grepet handling og bestilt :lol: Denne tror jeg blir fin til video og muligens FPV. Den skal også prøves i moderat vind ute i Rognaldsvåg på hang-flyving. Jeg gleder meg som en unge til julekvelden :D

Bilde

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skywalker X8
InnleggSkrevet: Man Okt 08, 2012 4:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Oj, der så den større ut enn på webshoppen :shock: Blir sikkert fett det der 8) Du har jo hatt stort hell med alt du har tatt i av isopormodeller hittil :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skywalker X8
InnleggSkrevet: Man Okt 08, 2012 7:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
At ting viser seg å være større enn det som det ser ut er jeg vant til :) At kjerra er lager av EPO ser jeg på som et større problem. Det er noen som kaller disse greiene som uknuselig har jeg motbevist flere ganger. I tillegg varer de som regel ikke lenge. Muligens det blir litt bedre odds med elektro oppsett i stede for glow :)

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skywalker X8
InnleggSkrevet: Man Okt 08, 2012 8:41 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
EPO er uknuselig for gjennomsnittsbrukeren, det vil si de som klarer å få til en halvveis landing. For de som er helt utrolig dårlige på å fly er det fullt mulig å ødelegge dem :mrgreen:
Du må jo være helt fantastisk dårlig på landinger siden du hele tiden ødelegger "uknuselige" fly. Og ikke kom å si at det er fordi at du pusher grensene :lol:

Forøvrig er X8 en fet modell, ingen tvil om det. Jeg har selv hatt lyst på denne siden jeg så den for første gang. En romsligere modell skal en lete lenge etter.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skywalker X8
InnleggSkrevet: Ons Okt 10, 2012 11:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jeg har sett flere ganger at EPO'n ikke tåler en skit :lol: Unkuselig, my ass :lol: Den tåler ikke lim, kulde, skrubb, olje, suger fuel som en svamp, harde landinger der propellen faktisk knekker osv :mrgreen:

Nye-flyet må jeg behandle som det var laget av gull, bruke rette limtypen, ikke utsette flyet for høy fart, lande pent, ikke montere inn fuelmotor tøff fuelmotor, unngå høye turtall og medfølgende "blade off" i lufta osv :D

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skywalker X8
InnleggSkrevet: Ons Okt 10, 2012 11:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Nye-flyet må jeg behandle som det var laget av gull, bruke rette limtypen, ikke utsette flyet for høy fart, lande pent, ikke montere inn fuelmotor tøff fuelmotor, unngå høye turtall og medfølgende "blade off" i lufta osv :D


Jeg får komme Vector i forkjøpet på denne. Du ryker på det meste her, bortsett fra høy fart :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skywalker X8
InnleggSkrevet: Søn Des 09, 2012 1:16 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Har omsider fått denne i hus. Dette er en svær sak som er kommer til å fly sakte :D vingeprofilen er laget for løft. Kommer til å putte inn et 6s 4400mah oppsett for god flytid. Kommer nok til å prøve flyet på thermik også, ikke bare til foto osv.

Vet ikke helt hvor mye arbeid jeg skal legge ned i å forsterke dette flyet, men det er helt klart at når vingespennet blir på over 2 meter og flyet er laget at skum, så blir det ganske skjørt når en treffer bakken. Ser at flere har laget et ytterskall av carbon-fiber som de har støypt fast med epoxy. Må nok gjøre litt research for å finne ut hva som er nødvendig. Forhåpentligvis kan jeg bruke den slik den er... må tenke på at landingsplassene blir trolig mye steinrøys :lol:

Den blir i alle fall stor og lett å se i lufta :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skywalker X8
InnleggSkrevet: Søn Mar 31, 2013 12:24 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Hadde meg en testtur i dag med kamera ombord. Vinga virker nøytral, men blir litt topptung med et lite camera på toppen. Trolig er det bedre med under-montering, men da er det også kameraet som treffer steinen under landing. Flytid er ca 30 min m 6s 4400mah og rolig flyving.

http://youtu.be/JZjFIv0KEPk

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skywalker X8
InnleggSkrevet: Søn Mar 31, 2013 12:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Fin video som viser idyllen på vestlandet :)
Men jeg trodde X8 var fin til innvendig montering av kamera i front?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skywalker X8
InnleggSkrevet: Søn Mar 31, 2013 1:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Er kameraet lite er det laget en slot til det helt fremme på flyet. Denne plassen er nok tiltenkt FPV-camera. En kan bygge noe greier på innsiden som huser store kameraer, men plassering blir svært utsatt ifm landing. Derfor satte jeg kameraet på toppen.

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skywalker X8
InnleggSkrevet: Søn Mar 31, 2013 2:11 pm 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Brukerens avatar
Innlegg: 71
Vanvittig flott ! Ser ut som om at ei så stor vinge som X-8 gir veldig stødige opptak, spesielt glide-sekvensene fra stor høyde og ned synes eg var kanontøffe . Men ingen ørner? De tør vel ikkje nærme seg en farkost på den størrelsen.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Skywalker X8
InnleggSkrevet: Søn Mar 31, 2013 9:52 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jeg fikk løsna ørn fra fjellsida, men den var tydelig vis ikke happy for X8'n, for den sette kursen rett vest mot Kinn.

Fordelen med størrelsen er at en kan fly langt vekk uten å miste hele greia ute av syne. Dermed får en lange rette strekk som en ønsker med landskapsvideo. Bakdelen er at det kreves en del av landingen, vingen kommer relativt fort inn for landing. Det er ikke tvil, den kan være ganske tricky på innflyving om det er litt vind. Denne vingen har et ganske lite operasjonsområde med tanke på fart, tipper den kan fly mellom 40 og 100 km/t. Over dette, så begynner vingene å blafre :lol:

Jeg kjører en 350kv 42/50 motor. På 14x7 eller 12x10 gir dette litt lite vertikal power. Jeg kommer nok til å prøve 13x10 og 14x10. Muligens jeg kommer til å sette inn en lettere motor for å få tyngdepunktet mer fremover, mistenker at jeg er på bakerste benk når jeg vurderer stall-karakteristikk.

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 12 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Google [Bot] og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC