Sunnfjordrc.no http://www.sunnfjordrc.no/ |
|
Skywalker X8 http://www.sunnfjordrc.no/viewtopic.php?f=5&t=3162 |
Side 1 av 1 |
Forfatter: | yallaair [ Lør Okt 06, 2012 9:17 pm ] |
Innleggets emne: | Skywalker X8 |
Etter å ha ønsket meg en stor vinge lenge så har jeg omsider grepet handling og bestilt ![]() ![]() |
Forfatter: | vector 250 [ Man Okt 08, 2012 4:56 pm ] |
Innleggets emne: | Re: Skywalker X8 |
Oj, der så den større ut enn på webshoppen ![]() ![]() ![]() |
Forfatter: | yallaair [ Man Okt 08, 2012 7:54 pm ] |
Innleggets emne: | Re: Skywalker X8 |
At ting viser seg å være større enn det som det ser ut er jeg vant til ![]() ![]() |
Forfatter: | stressballen [ Man Okt 08, 2012 8:41 pm ] |
Innleggets emne: | Re: Skywalker X8 |
EPO er uknuselig for gjennomsnittsbrukeren, det vil si de som klarer å få til en halvveis landing. For de som er helt utrolig dårlige på å fly er det fullt mulig å ødelegge dem ![]() Du må jo være helt fantastisk dårlig på landinger siden du hele tiden ødelegger "uknuselige" fly. Og ikke kom å si at det er fordi at du pusher grensene ![]() Forøvrig er X8 en fet modell, ingen tvil om det. Jeg har selv hatt lyst på denne siden jeg så den for første gang. En romsligere modell skal en lete lenge etter. |
Forfatter: | yallaair [ Ons Okt 10, 2012 11:26 pm ] |
Innleggets emne: | Re: Skywalker X8 |
Jeg har sett flere ganger at EPO'n ikke tåler en skit ![]() ![]() ![]() Nye-flyet må jeg behandle som det var laget av gull, bruke rette limtypen, ikke utsette flyet for høy fart, lande pent, ikke montere inn fuelmotor tøff fuelmotor, unngå høye turtall og medfølgende "blade off" i lufta osv ![]() |
Forfatter: | stressballen [ Ons Okt 10, 2012 11:39 pm ] |
Innleggets emne: | Re: Skywalker X8 |
Forfatter: | yallaair [ Søn Des 09, 2012 1:16 am ] |
Innleggets emne: | Re: Skywalker X8 |
Har omsider fått denne i hus. Dette er en svær sak som er kommer til å fly sakte ![]() Vet ikke helt hvor mye arbeid jeg skal legge ned i å forsterke dette flyet, men det er helt klart at når vingespennet blir på over 2 meter og flyet er laget at skum, så blir det ganske skjørt når en treffer bakken. Ser at flere har laget et ytterskall av carbon-fiber som de har støypt fast med epoxy. Må nok gjøre litt research for å finne ut hva som er nødvendig. Forhåpentligvis kan jeg bruke den slik den er... må tenke på at landingsplassene blir trolig mye steinrøys ![]() Den blir i alle fall stor og lett å se i lufta ![]() |
Forfatter: | yallaair [ Søn Mar 31, 2013 12:24 am ] |
Innleggets emne: | Re: Skywalker X8 |
Hadde meg en testtur i dag med kamera ombord. Vinga virker nøytral, men blir litt topptung med et lite camera på toppen. Trolig er det bedre med under-montering, men da er det også kameraet som treffer steinen under landing. Flytid er ca 30 min m 6s 4400mah og rolig flyving. http://youtu.be/JZjFIv0KEPk |
Forfatter: | stressballen [ Søn Mar 31, 2013 12:05 pm ] |
Innleggets emne: | Re: Skywalker X8 |
Fin video som viser idyllen på vestlandet ![]() Men jeg trodde X8 var fin til innvendig montering av kamera i front? |
Forfatter: | yallaair [ Søn Mar 31, 2013 1:40 pm ] |
Innleggets emne: | Re: Skywalker X8 |
Er kameraet lite er det laget en slot til det helt fremme på flyet. Denne plassen er nok tiltenkt FPV-camera. En kan bygge noe greier på innsiden som huser store kameraer, men plassering blir svært utsatt ifm landing. Derfor satte jeg kameraet på toppen. |
Forfatter: | rotor [ Søn Mar 31, 2013 2:11 pm ] |
Innleggets emne: | Re: Skywalker X8 |
Vanvittig flott ! Ser ut som om at ei så stor vinge som X-8 gir veldig stødige opptak, spesielt glide-sekvensene fra stor høyde og ned synes eg var kanontøffe . Men ingen ørner? De tør vel ikkje nærme seg en farkost på den størrelsen. |
Forfatter: | yallaair [ Søn Mar 31, 2013 9:52 pm ] |
Innleggets emne: | Re: Skywalker X8 |
Jeg fikk løsna ørn fra fjellsida, men den var tydelig vis ikke happy for X8'n, for den sette kursen rett vest mot Kinn. Fordelen med størrelsen er at en kan fly langt vekk uten å miste hele greia ute av syne. Dermed får en lange rette strekk som en ønsker med landskapsvideo. Bakdelen er at det kreves en del av landingen, vingen kommer relativt fort inn for landing. Det er ikke tvil, den kan være ganske tricky på innflyving om det er litt vind. Denne vingen har et ganske lite operasjonsområde med tanke på fart, tipper den kan fly mellom 40 og 100 km/t. Over dette, så begynner vingene å blafre ![]() Jeg kjører en 350kv 42/50 motor. På 14x7 eller 12x10 gir dette litt lite vertikal power. Jeg kommer nok til å prøve 13x10 og 14x10. Muligens jeg kommer til å sette inn en lettere motor for å få tyngdepunktet mer fremover, mistenker at jeg er på bakerste benk når jeg vurderer stall-karakteristikk. |
Side 1 av 1 | Tidssone UTC + 1 time [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |