Sunnfjordrc.no
http://www.sunnfjordrc.no/

Ny 120 motor
http://www.sunnfjordrc.no/viewtopic.php?f=5&t=583
Side 2 av 3

Forfatter:  vector 250 [ Fre Des 28, 2007 9:47 pm ]
Innleggets emne: 

Jeg kunne sagt FAI fuel, men da hadde ikke veldig mange skjønt hva det var :? men det er altså såkalt Straight fuel, dvs UTEN nitro.
FAI fuel skal etter reglemanget kun inneholde 80% metanol og 20% castor olje, min fuel er egentlig 85% metanol og antakelig 15% synt olje, det er hemmelig faktisk men forhandleren antok at det var 15% olje. Dette blir jo litt komplisert :lol:
Det enkleste blir derfor å bare kalle den for 0% som henspeiler til at det iallefall ikke er nitromethane til stede.

Hva skal jeg så med denne fuelen? Jo den er beregnet til høykomprimerte motorer slik som tjekkiske MVVS. Disse har så syk kompression at de ikke tåler mer enn max 5% nitro, men yter likevel mer enn de fleste andre motorer selv om de altså ikke bruker nitro

Forfatter:  sidboy [ Fre Des 28, 2007 9:56 pm ]
Innleggets emne: 

hehe oki:P

Forfatter:  yallaair [ Fre Des 28, 2007 10:12 pm ]
Innleggets emne: 

Sitat:
som tjekkiske MVVS. Disse har så syk kompression at de ikke tåler mer enn max 5% nitro, men yter likevel mer enn de fleste andre motorer selv om de altså ikke bruker nitro


MVVS:
Yter likevel merenn de fleste ... Yter likevel mer.... MUSIKK I MINE ØRER hehe! :P

Forfatter:  vector 250 [ Fre Des 28, 2007 10:16 pm ]
Innleggets emne: 

Da tenkte jeg jo selvsagt på min egen MVVS 49 og IKKE din 91 som jo ble slått av min ASP. Jeg er så glad du rippet opp i dette slik at jeg fikk sagt det EN gang til :lol: :lol:

Forfatter:  yallaair [ Fre Des 28, 2007 10:32 pm ]
Innleggets emne: 

Din .49??? Den ble jo mosa av min ASP .52 under innkjøringa hehe! 8) glemsk? skal jeg hjelpe deg å huske? Du gikk rundt i evig lykkerus over at du fekk 14000 på .49 mens jeg banka rett opp i 14400 på samme propell!

Forfatter:  vector 250 [ Fre Des 28, 2007 10:39 pm ]
Innleggets emne: 

Åh ja det stemmer det, den samme propellen som min 52 klarte 14700 på :lol:
Derfor skrev jeg bedre ytelse enn DE FLESTE , men altså IKKE ASP 52 som er i en klasse for seg hvis man kjenner triksene.

Forfatter:  vector 250 [ Lør Des 29, 2007 1:39 am ]
Innleggets emne: 

Etter en halv flaske rødvin fikk jeg en uimotståelig trang til å pelle i stykker 120`n. Da oppdaget jeg at den ene skyllekanalen i veivhuset var nesten tett pga støpefeil, det var store grader nederst som nesten lukket inngangen til kanalen helt. Motoren har omtrent kun gått på to porter istedet for tre. Jeg fikk frest opp kanalen og siden jeg var så godt igang ble det porting av skjørtekanten på stempelet også, pluss økning av kompressjonen 8)
Merkelig dette med rødvin, jeg får så mye gjort når jeg har fått innpå ca en halv flaske :lol:

Gleder meg jævlig til å teste i morgen. Jeg skal teste den med div plugger også: OS F, R5, A8, samt en Novarossi lang plugg

Forfatter:  stressballen [ Lør Des 29, 2007 1:46 am ]
Innleggets emne: 

Ble det bomtur på dama idag også? :lol:

Forfatter:  vector 250 [ Lør Des 29, 2007 1:47 am ]
Innleggets emne: 

yepp :oops:

Forfatter:  vector 250 [ Lør Des 29, 2007 9:31 pm ]
Innleggets emne: 

Nå går motoren dritbra og trenger kun å komme seg i luften for å bli skikkelig innkjørt. Hvis det snart blir litt rolig 3-D vær så får jeg begynne å finne ut av den store Harrieren og så fort jeg blir lei av 180 firetakter blir det bytte til 120 totakter. Alt jeg trenger fremover nå er fint vær og mer fritid 8)

Forfatter:  yallaair [ Lør Des 29, 2007 10:15 pm ]
Innleggets emne: 

Sitat:
Alt jeg trenger fremover nå er fint vær og mer fritid Cool

Bli trygda og flytt til Spania! I'm in :lol:

Forfatter:  vector 250 [ Lør Des 29, 2007 11:45 pm ]
Innleggets emne: 

Når jeg blir pensjonist skal det flyges og drikkes cervezas i spania. Selger hele driten her hjemme og drar nedover :lol:

Forfatter:  vector 250 [ Tor Jan 10, 2008 7:53 pm ]
Innleggets emne: 

Da er potta fra statene kommet på plass på min 120 motor og nå er vekten nede i lette 875 gram og er dermed like lett som AX 120 som skal være letteste 120 på markedet
Gleder meg villt til å måle effekt i helga, hvis gud finnes så reagerer motoren positivt på den mye større potta og gir mer turtall og effekt.
Er faktisk litt skeptisk siden den var utrolig trang i utblåset i forhold til original potta, men det kan lett ordnes. Sikkert bra støymessig men er ikke effekten der så må drillen frem


Jeg må også måle ASP XLS 36 i dogfighteren som har fått tilpasset større forgasser fra MVVS 49.

Jeg har MYE å glede meg til ja. Kanskje blir det rødvin og? Og ikke sikkert at det blir bomtur på dama denne helga (det kommer litt an på rødvinen :lol: :lol: )

Forfatter:  yallaair [ Tor Jan 10, 2008 9:38 pm ]
Innleggets emne: 

Sitat:
hvis gud finnes så reagerer motoren positivt


Ja du trenger å be! Jeg forholder meg til nito, olje og metanol! hehe :lol:

Forfatter:  vector 250 [ Tor Jan 10, 2008 11:43 pm ]
Innleggets emne: 

Nervøs eller? :lol:
Utblåset på 120 potta er ikke mer enn 8mm, samme som på 75 potta. Det er litt merkelig, men det er jo enkelt å fikse hvis det blir nødvendig.
Originalpotta har 11mm utblås.
Totalt tipper jeg GMS potta har ca dobbelt volum av hva orig potta har, gadd ikke fylle de med vann og veie for å finne det ut helt nøyaktig, men det er stor forskjell.
Større volum på totakt dempere pleier å gi mer power, pluss at jeg håper at det strupte utblåset gir et mer optimalt mottrykk til motoren omtrent likt en tuned pipe.
Vi får rigge oss til i hallen på jobb og teste ut litt på begge 120 motorene når du er på land igjen

Side 2 av 3 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/