Sunnfjordrc.no
http://www.sunnfjordrc.no/

Katana 70 profil
http://www.sunnfjordrc.no/viewtopic.php?f=5&t=876
Side 1 av 1

Forfatter:  yallaair [ Tor Jun 05, 2008 12:42 pm ]
Innleggets emne:  Katana 70 profil

Hei!
Har hørt noen rykter om en Katana 70 som muligens er ferdigbygget...! Jeg har også SVÆÆÆÆRT lyst på en slik, men lurer på hvordan balansepunktet blir på denne med f.eks ASP 91 4T?? Ligger da balansepunktet omtrent rett i forkant av "canopy"??? Tenker nemlig på en slik med en 120 AX og pipe... Tipper det blir en stille og fin kombinasjon, men er litt skeptisk på tyngdepunktet!

Forfatter:  vector 250 [ Fre Jun 06, 2008 1:24 am ]
Innleggets emne:  Re: Katana 70 profil

Det nærmer seg vel, mangler kun noen servoer og det blir muligens blodtrimmet ASP XLS 91 i den :wink: Da innkjøpssjefen i teamet føler at 91 firetakter kanskje blir litt smått. På esken min står det 70-110 4c og 61-91 2c. Så 91 fs vil være midt på treet, mens 91 totakt vil være øvre anbefalte motor.
Erfaringsmessig så har vi vel begge funnet ut at i starten av en 3-D karriere trenger man rå power for å komme seg raskt ut av kniper og opp i sikker høyde, mens senere når man er mer dreven kan man greit klare seg med mindre motor og bare rolig fly ut av kinkige situasjoner.

Å hovre med svak motor er faktisk vanskeligere enn å hovre med en sprekere motor, så lenge vekten ikke blir et problem.

Forfatter:  yallaair [ Fre Jun 06, 2008 10:23 am ]
Innleggets emne:  Re: Katana 70 profil

Tipper katana 70 trenger omtrent like mye eller litt mindre power enn Harrier 90. Vingearealet er det samme. Kansje vekta er litt lavere på Katana. Utgangspunktet skal i teorien bli svært bra! Lav vekt og mye areal + kort kropp.

Forfatter:  stressballen [ Fre Jun 06, 2008 10:25 pm ]
Innleggets emne:  Re: Katana 70 profil

vector 250 skrev:
Erfaringsmessig så har vi vel begge funnet ut at i starten av en 3-D karriere trenger man rå power for å komme seg raskt ut av kniper og opp i sikker høyde, mens senere når man er mer dreven kan man greit klare seg med mindre motor og bare rolig fly ut av kinkige situasjoner.

Å hovre med svak motor er faktisk vanskeligere enn å hovre med en sprekere motor, så lenge vekten ikke blir et problem.


Dette kjenner jeg meg igjen i. Har hatt noen situasjoner der jeg følte at det rett og slett manglet kraft. Og de gangene jeg har hatt nok power, så har jeg reddet meg ut. Ikke alle gangene selvfølgelig..... :oops:

Forfatter:  vector 250 [ Søn Jun 22, 2008 11:34 pm ]
Innleggets emne:  Re: Katana 70 profil

Da har katana 70 hatt jomfutur og et par turer til etterpå. Etter litt småjusteringer og forgasserinnstilling fungerte den meget bra (flyr meget lett, omtrent som en foamie). Jeg har funnet frem en 15-6 trepropell som eigeren skal få prøve istedenfor den 14-6 komposittpropellen som satt på idag og det regner jeg med vil fungere enda bedre. Det var ikke optimale forhold idag med ganske frisk vind så fort man kom opp over tretoppene så man måtte være på alerten hele tiden. Eigeren av flyet (unge lovende Bredesen) fikk leke og herjet litt med sin nye modell etter at jeg hadde tatt en testtur og trimmet inn flyet, så nå er det bare å trene mye fremover så er det ikke lenge før han hovrer rundt med halen nedi graset :D

Forfatter:  vector 250 [ Man Des 22, 2008 1:05 am ]
Innleggets emne:  Re: Katana 70 profil

yallaair skrev:
Hei!
Har hørt noen rykter om en Katana 70 som muligens er ferdigbygget...! Jeg har også SVÆÆÆÆRT lyst på en slik



Tsk tsk, nå må du slutte å sutre og ikke være så misunnelig :lol: Min står jo der allerede og skinner, nå gjelder det å få testet ut med 91 totakt for å finne ut hvilken av motorene jeg skal satse videre på.

Ja det er et fint fly og jeg skjønner godt at du også har svært lyst på et slikt :lol:

Side 1 av 1 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/