Dato/klokkeslett: Ons Apr 24, 2024 2:03 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 168 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Tor Sep 09, 2010 11:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, det har jeg faktisk fått øve på rikelig fra før, så det skal nok gå bra :mrgreen:

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Fre Sep 10, 2010 12:39 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Flott fly det der. når det gjelder bilder. så er vi sikkert happy av bilder etter bygging også. Eg er iallefall det.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Lør Feb 19, 2011 3:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Lite oppdateringer her for tiden. MEN, det betyr ikke at jeg ikke har vært ute å flydd! :D
Jeg kjøpte meg et lite 3-kanals "hanskeromsfly" som ligger i bilen som jeg kan fly med på rimelig små steder. Har flydd litt med dette etter jobb nå som det har begynt å bli lysere ute. Ikke en voldsomt spennende modell å fly, men man får litt flytid kjapt og enkelt. Utrolig stabilt og velflygende igrunn, så jeg er fornøyd :)

Forrige helg var jeg en tur i Rådalen her i Bergen hvor jeg pleier å fly. Da hadde jeg med meg cessnaen og geebee'en. Sistnevnte har jeg såvidt prøvd i hallen i florø og har sett ut til å fungere bra, men duverden så fint det var å fly ute med litt mer plass rundt meg :) Går liksom på skinner i forhold til cessnaen. Det ble lite flyving med cesnaen etter jeg "oppdaget" dette flyet, og i dag var jeg på plass igjen i rådalen. Fikk tatt meg noen runder og ble noenlunde varm i trøya følte jeg. Plutselig gikk flyet helt av seg selv, gav full gass og rollet ustoppelig rundt på veg mot bakken... Jeg hørte lyden av at motoren prøvde å gå når det låg på bakken selv om jeg hadde gassen avslått, først når jeg var et par meter unna ville flyet lystre radioen igjen.

Jaja tenkte jeg og fyrte opp cessnaen. Det gikk ikke lange tida før AKKURAT det samme skjedde med den. Et par piruetter før det gikk rett i bakken.

Konklusjonen er at jeg skal ha meg en 2.4Ghz radio!! Vet det er flere som flyr i området der, men kunne ikke se noen.. Uansett ble det litt mer flyving på meg da den lille 3-kanaleren har 2.4ghz og kunne fly uforstyrret.

Geebee'en er ganske så most i fronten og jeg er litt usikker på hvordan jeg skal få den fikset. Må vel til med noen karbonstenger for å få fronten stiv nok når jeg bygger den opp igjen da det som er der er pinneved.

...ellers har jeg en yak54 1400mm liggende klar for bygging til sommersesongen :mrgreen:

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Lør Feb 19, 2011 9:04 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Konklusjonen er at jeg skal ha meg en 2.4Ghz radio!!


Amen til det :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Søn Feb 20, 2011 12:37 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
2,4Ghz er eit must.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Søn Feb 20, 2011 11:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Har begynt å lappe sammen Beegee'en i kveld. Blit mye lim så dette kommer ikke til å tåle så mye ved neste "landing". Neste gang får jeg heller se om jeg får tak i materiale til å bygge opp fronten på ny. Jeg håper i alle fall jeg kan få litt mer tid i luften med dette flyet :)

Slenger ut et "før" bilde av krasjet :mrgreen:

Bilde

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Man Feb 21, 2011 12:47 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Alltid kjedelig når utstyret ikke holder mål, men bra at kun flyet fikk skade.

På tide at du ser nytten av 2.4GHz :roll:


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Man Feb 21, 2011 12:49 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Har jo sett nytten før, men så lenge det har funket fint med det jeg har hatt så har jeg ikke tatt kostnaden.
Men nå ser det jo ut til at det ikke blir så ille dyrt å overta en ganske kurrant sender heller :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Søn Mar 06, 2011 6:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
I dag var det jomfrutur med 2.4Ghz og nylimt GeeBee :) Hadde en fin dag i Rådalen hvor jeg fikk flydd et par batteripakker :)
Jeg hadde også med min nyinnkjøpte 4-site, det var desverre litt for mye vind i dag så jeg fikk ikke testet denne så mye. Min 3-kanals "Playmate" derimot greide seg veldig fint i vinden!

Alt i alt en fin dag med alle flyene like hele, gleder meg til neste tur :D

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Søn Mar 06, 2011 9:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Litt bilder fra dagen. Bildene er tatt av en kamerat av meg.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Man Mar 07, 2011 12:22 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Mycket bra ja. Tenker du er happy med overgang til 2.4ghz :D
Åssen batteri bruker du på 4-site nå da? Det er ikke så dumt å bruke et batteri med litt futt i til denne.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Man Mar 07, 2011 5:40 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Ja jeg er kjempehappy med DX7 så langt :) Kjekt med modellminne istedenfor 3-4 "rtr-plast-kontroller" liggende å slenge. Nå kommer det jo et lite helikopeter dinglende i posten om ikke så lenge også så det begynner å bli bruk for modellminnene allerede :mrgreen:
På 4-site har jeg bare brukt det 130mAh batteriet som fulgte med Flyzone Playmate foreløbig.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Man Mar 07, 2011 8:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Gikk det greit med 130mah?

Glemte å si at det ikke er standard kontakt på strømforsyningen til laderen til helikopteret, men jeg har lagt ved et reiseadapter :)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Man Mar 07, 2011 11:43 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Det gikk fint det ja. Men jeg hadde ikke lange turen så jeg vet ikke hvor lenge det ville holdt. Er ikke sikkert batteriet tåler strømtrekket til dette flyet heller?
Er det ikke europeisk kontakt til laderen, er det vanlig når det selges i norge? Jaja, med reiseadapteret får jeg jo ladet likevel, takker :) Begynner å glede meg til det kommer nå, helt greit at det er meldt regn resten av uken :mrgreen:

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Tir Mar 08, 2011 1:45 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det kommer ofte leveringer med feil strømadapter dessverre. Jeg tror at det kanskje henger sammen med at euroversjonene er utsolgt, men ved å legge med reiseadapter så fungerer alt som det skal allikevel, og E-flite får unna varene fortere.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 168 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC