Dato/klokkeslett: Tor Apr 18, 2024 5:59 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 168 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Ons Jul 16, 2008 12:10 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Jada... Det er sommer igjen, og jeg har store forhåpninger om å få meg litt airtime i år også.
Jeg har vert så heldig å fått arve et fly av Brynjarkvam som er omtrent 90% mer strøkent enn det jeg brukte i fjor...
Så nå har jeg gått til innkjøp av børsteløst og Lipo. Nå er det bare montering og godvær (i Bergen), som må til.


Utstyret som skal i flyet:
Bilde


Flyet som skal få smake på (mer) epoxy :P
Bilde

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Ons Jul 16, 2008 1:06 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Lykke til, og husk å ta bilder/film :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Ons Jul 16, 2008 12:29 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, takker for det. Nå er det faktisk opplett og fint her :) Men jeg er fremdeles ikke ferdig med å montere her.. Loddingen er noe dritt uten skikkelig loddeutstyr... Jaja, en tur på biltema å skaffe en litt kraftigere loddebolt tenker jeg.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Ons Jul 16, 2008 12:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Spander på deg en loddestasjon. Tror ikke du kommer til å angre...

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Ons Jul 16, 2008 1:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Du har det eller? Hviken type og hvilken pris? Husker jeg har sett noe til rundt 1500 spenn.
Dremel har forresten komt med en sånn "lommelodder" som går på gass.. Genialt å dra med seg i felten, og funker vist ganske så bra har jeg hørt.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Ons Jul 16, 2008 1:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Finnes nok mye forskjellig på markedet. Jeg kjøpte en hos Norwegian Modellers som kostet ca 700,-
Ganske grei pris egentlig, og stasjonen har et par fordeler. Det følger blant annet med 2 loddebolter, en normal størrelse, og en knøttliten (til lodding av motstander og mikrochips eller lignende)

En annen fordel er at loddebolten har ledning med phonoplugg, slik at selve loddebolten kan ligge i en skuffe når den ikke er i bruk. Ta den frem når den skal brukes, plugg loddebolten i loddestasjonen, slå på bryteren og reguler temperaturen. Funker bra til mitt hobbybruk iallefall :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Ons Jul 16, 2008 11:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Jeg tror nok jeg skal invistere med tiden jeg også, men for nå holdt det med en Biltema 60W loddebolt.. Nå har jeg 15w, 40w og 60w. Pluss en loddepistol på 180w som jeg ikke helt fikk til :P

Litt mange alarmer på jobb i dag, så jeg har ikke fått klargjort alt enda, men når jeg har satt meg ned i et par minutter nå så skal det vere klart om jeg får tid en tur mellom regndråpene i morgen ;)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Tor Jul 17, 2008 3:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Jajaja, da har jeg vert i lufta igjen. Og for å gjøre en kort historie kortere, så ble det ikke lange flyturen...
Kasta flyet selv siden jeg var alene, og det var ingen problem å få flyet i lufta med under halv gass. Med det andre var det bare såvidt det gikk med fullt pådrag og springfart. Men ganske snart kom det et vindkast og førte flyet bak meg og imellom noen trær slik at jeg ikke såg en dritt.. Flyet landet forsåvidt greit, men den spinkle akslingen på motoren måtte nok bøte med livet. Det tragiske er jo at de ikke hadde slike liggende på smallsize, så det spørst hvor mye mer flyging det blir på meg i sommer :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Tor Jul 17, 2008 3:18 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 427
Bosted: Førde
hehe slik sjer :P synd er det!

_________________
Bilde
Futaba 10C - Katana 3D - Extra 330 - T-Rex 500ESP - Easy Star


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Tor Jul 17, 2008 3:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, jada.. Dette tåler vi, men det er litt kjedelig å la sånne "filleting" ødelegge. Men jeg fikk et lite tips av stressballen nå, så jeg skal se hva jeg klarer å mekke sammen ;)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Fre Jul 18, 2008 1:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Jessjess, da var tur nummer 2 unnagjort.. Og selvfølgelig gir man seg ikke før ting ikke går an å bruke lenger.
Resultatet i dag var en heeel del mer airtime, knekt motorfeste og knekt høyderor :P

Litt mye vind, men jeg klarte liksom å redde meg utifra det meste med den motoriseringen jeg kjører...
Men det jeg vet jeg må bli flinkere på blir det å ha rolige kontrollerte utslag, blir mye 100% ene veien for så 100% andre veien.... Og så kunne det sikkert vert en ide å ha et mer jevnt turtall på motoren også :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Lør Jul 19, 2008 3:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Før:

Bilde

Etter:

Bilde


Ser ikke så altfor gale ut, eller? :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Lør Jul 19, 2008 4:02 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 621
Bosted: Florø
dette fikser du=)

_________________
Biler: Tamiya Tb-02 (2stk), Pajero, knigth hauler Thunder Tiger Mta-4 Team Losi Mini-baja, Micro-baja HSP Xeme Super Motiv
motor: Team-Losi 3.5t børsteløs (9120Kv topp)
Helikopter:E-Sky Lama v3 2.4GH
Sender: Spektrum DX3.0 futaba7c
Båt:Pro boat Blackjack 26 AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Lør Jul 19, 2008 4:39 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hehe, jeppjepp :) Bare en trepinne og litt lim som trengst.... Men egentlig kan jeg vel begynne å se meg rundt etter et nytt fly med en gang slik som jeg flyr :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Da skal Djupevik i lufta -igjen!
InnleggSkrevet: Søn Jul 20, 2008 9:56 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 406
Bosted: Florø
Hehe gamleflyet mitt jo!!!!

Kjøpte dette for 2 år siden. Det overlever det utroligste. Har vel knekt halen 4 ganger, kroppen et par ganger, en gang falt paintballmarkøren ned på det og brista vingene. Har hatt 350 motor, 370 turbo og på slutten måtte det børsteløst til for å fly sånn noenlunde pga all tilført vekt i 2-komponent lim :wink:

Men det er et knall fly å lære på. Gratulerer! :D

_________________
Reinhardt Dankertsen 75-mod

In the 60's, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 168 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC