Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 7:00 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 17 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Stressballens Robbe Linde gaffeltruck
InnleggSkrevet: Søn Nov 06, 2011 1:24 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Håvard skrev:
Blir moro å prøve :) den minste altså :p


Jau, den er skikkelig artig. Men jeg har hatt noen tekniske utfordringer underveis. Plutselig svikta heisemekanismen, og da oppdaget jeg at passformen på vippemekanismen ikke er 100%, og når masta blir tiltet framover, så endrer tannhjulene seg litt i inngrep. Jeg har justert litt på denne nå, men vi må få ei kjørerutine på gaffeltrucken som skal følges av alle som bruker den. Det viktigste er at masta ikke blir kjørt opp/ned når vi tilter masten samtidig. Det betyr at først skal vinkelen på masta tilpasses, så kjøres gaflene på plass, masta tiltes bak mot førerhuset, og da kan en løfte trygt. Jeg skal vise i praksis hva jeg mener, og forklarer da nærmere hva som kan gå galt.

Det neste som skjedde var at gaffeltrucken plutselig var død. Det som hadde skjedd da var at en kabel innvendig i gaffeltrucken hadde fått brudd grunnet press. Egentlig ingen store problem, men siden det er smått og trangt å jobbe med så er det rett og slett litt styr for å få ting på plass. Utover dette så fungerer alt som det skal.

Det skal bli moro å laste på flatbed'n :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Robbe Linde gaffeltruck
InnleggSkrevet: Søn Nov 06, 2011 1:50 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Her kommer et par bilder. Det er littegrann som gjenstår, noen dekaler skal klistres på, og lykteglass skal limes. Jeg har også bestilt vindussett til førerhuset. Det ser gjerne ikke ut som at det er så trangt innvendig, men det henger en del kabler på førerhuset som skal plasseres. Jeg er også redd for at det kommer til å bli litt trangere, for jeg har lyst til å få på plass et par LEDs også. Lyseffekten av glødepærer er ikke all verden, og de kommer til å stå dårlig i stil med de særdeles godt opplyste lastebilene til et par av karene på byggelokalet. Om jeg velger i ettertid å montere på et par ekstra LEDs til arbeidslys, så får disse en egen bryter. Det er bare en tanke som ligger og lurer, for "transportsentralen" som denne gaffeltrucken skal jobbe på vil også få sin egen belysning.


Vedlegg:
Linde ferdig (600 x 800).jpg
Linde ferdig (600 x 800).jpg [ 107.95 KiB | Vist 3703 ganger ]
Linde innvendig (800 x 600).jpg
Linde innvendig (800 x 600).jpg [ 116.69 KiB | Vist 3703 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!
Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 17 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC