Dato/klokkeslett: Tor Apr 18, 2024 11:17 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 18 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Maskinisten sin maskinpark
InnleggSkrevet: Tir Jul 24, 2012 1:31 am 
Bygger selv!
Bygger selv!
Brukerens avatar
Innlegg: 35
Bosted: Måløy
Hei.

Har endelig fått summa meg til å lage en tråd for maskinparken min. Håper det er greit eg samler alle kjøretøyene i samme tråden så slipper eg å lage en tråd for hvert kjøretøy...

Her er da første bilen eg bygget (trur det var i slutten av 2008). Det er en Knigt Hauler Metallic med standar tamiya MFC sett. Eneste som er påkostet utenom er Q-fanger og hjullager sett og servostyrt kopling på svingskiva... Har lyst med tiden å lakke ramma rød på denne bilen, men det er laangt bak i prioriteringslista! :)
Her er litt bilder:

Bilde

Bilde

Bilde

Hengeren som viser på neste bilde er også ganske standar Tamiya, den er det også satt hjullager på, lyssett og elektriske støttebein...

Bilde

_________________
Sindre Kløvning


Sist endret av maskinisten den Tir Jul 24, 2012 2:40 am, endret 1 gang

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Maskinisten sin maskinpark
InnleggSkrevet: Tir Jul 24, 2012 1:49 am 
Bygger selv!
Bygger selv!
Brukerens avatar
Innlegg: 35
Bosted: Måløy
Så har eg ein Scania trekkvogn, denne er kjøpt brukt av en fra Averøya som igjen hadde kjøpt den i Danmark. Denne er utstyrt med servonaut K40, smx lydmodul og en hel drøss med lys... Det eg har gjort med denne er å bytte gearkasse til en planetgearkasse fra RC4WD og en 55 turns motor. Den er ganske så råsterk denne bilen, trur det meste eg har trukket med den var over 32 Kg i motbakke med bakkestart. Denne skal med tiden bli 6x6 på, og få nye speil. Ja, har måttet bytte elektronikken i denne, for Servonaut K30 elekrtonikken som stod i denne da eg kjøpte den fungerte ikkje.

Bilde

Bilde

Denne har for det meste blitt brukt som trekker for en Carson tippsemi. Denne hengeren er det carson sin tippmekanisme som står på... Godt fornøyd med kraften i dette tippsystemet, men bråker no en del da...

Bilde

Bilde

Slenger inn noen flere bilder av trekkbilen:

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
Sindre Kløvning


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Maskinisten sin maskinpark
InnleggSkrevet: Tir Jul 24, 2012 2:06 am 
Bygger selv!
Bygger selv!
Brukerens avatar
Innlegg: 35
Bosted: Måløy
Videre så har eg en Mercedes som eg også har kjøpt brukt. Denne er en kar fra Jessheim som har bygget... Den er mye hevet og har 6x6, planetgearkasse og 55turns motor. Det eg har gjort er å montere på tippkassen og tippsystemet og satt inn elektronikk (og det var milt sagt ett helvette pga. plassmangel). Valget falt på Servonaut M20+ og smx lydmodul, og Thor 15 regulatorer til tippsystem. Som dere ser på ene bildet er det ikkje god plass til elektronikken her fordi det er (delvis) interiør i bilen. Batteriet ligger ovenpå der dere ser elektronikken, førerhuset løftes rett opp, og er festet med magneter. Eneste som gjenstår på denne er å få forsterket fester for baklemm, og montere på baklemmen selfølgelig. Så litt bilder...

Bilde

Bilde

Bilde

Denne har også en 3 akslet tipphenger som virker men er på langt nær er ferdig.

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
Sindre Kløvning


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Maskinisten sin maskinpark
InnleggSkrevet: Tir Jul 24, 2012 2:18 am 
Bygger selv!
Bygger selv!
Brukerens avatar
Innlegg: 35
Bosted: Måløy
Så over til den hydrauliske delen av anleggsparken. Dette er nok favoritt leketøyet mitt, ja innenfor hobbyen her also (måtte skrive dette i tilfelle madammen roter seg innpå her)! :P Denne dumperen er kjøpt av samme karen som eg kjøpte den grønne scanian av, den er bygget av Stahl Modelbau i Tyskland, har hydraulisk sving og tipp... Denne kommer seg frem stort sett over alt ved hjelp av 6x6 så lenge den har noenlunde fast underlag. Arbeidstrykket ligger vell på ca 12-14 bar... Denne har også elektronikk fra servonaut som eg har satt inn, det er M20+ og smx og bjelke på taket fra Pisteking. Det som står for døren på denne er å få loddet litt lys!

Bilde

Bilde

Bilde

Den blir godt brukt til tider :D

Bilde

_________________
Sindre Kløvning


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Maskinisten sin maskinpark
InnleggSkrevet: Tir Jul 24, 2012 2:29 am 
Bygger selv!
Bygger selv!
Brukerens avatar
Innlegg: 35
Bosted: Måløy
Da er det nest siste for nå, desse 2 siste ble kjøpt nå i sommer. Det første er en hjullaster på Stahl Modelbau, samme produsent som dumperen. Denne har også ett arbeidstrykk på ca 12-14 bar. Denne har vell også det meste av elektronikken fra Servonaut, 2x S20, smx lydmodul og BMA styring. BMA er en styring som stopper hydraulikkpumpa når den ikkje er i bruk... Den har også servostyrt hurtigfeste slik det er lett å bytte mellom pallegaffler og skuffe. Skuffa er en del ødelagt fordi en tidligere eier desverre ikkje stod så langt fremme i køen når IQ`en var delt ut... Det han gjorde var å bruke en vinkelsliper for å fjerne steingitteret i bakkant på skuffa isteden for å skru det av slik dei aller fleste andre (rektige folk) ville ha gjort! Denne har ikkje eg gjort noke med enda, men planen for denne er å lakke den om til en Komatsu WA 500 siden modellen egentlig er laget av denne...

Bilde

Bilde

Bilde

Hvorfor blir bildet feil vei når det ligger riktig vei inne på photobucket?

_________________
Sindre Kløvning


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Maskinisten sin maskinpark
InnleggSkrevet: Tir Jul 24, 2012 2:39 am 
Bygger selv!
Bygger selv!
Brukerens avatar
Innlegg: 35
Bosted: Måløy
Dette blir siste for nå, er natta for ei stund sida og guttongen står opp ganske tidlig! :) Denne vart kjøpt brukt og, på samme reisen som da hjullasteren vart kjøpt. Denne gravemaskina vart plukket opp på Hamar, den er produsert av Wedico og har orginal elektronikken fra Wedico. Den har også hurtigfeste som er servostyrt, fra samme produsent som det som står på hjullasteren. Denne har vell ett arbeidstrykk på ca 14-16 bar... Er vell ikkje så mykje meir å sei om denne...

Bilde

Bilde

Skuffene, den breie pusseskuffa mangler fester for hurtigfeste enda.

Bilde

That's all for now folks.

Så er det bare å spørre dersom det er noe dere lurer på så skal eg svare so best eg kan. Er bare å rope ut dersom det er noe dere vil ha meir detalj bilder av også... :)

_________________
Sindre Kløvning


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Maskinisten sin maskinpark
InnleggSkrevet: Tir Jul 24, 2012 2:44 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Dette var dugandes maskinpark ja! Flere som går og sikler på hjullaster eller gravemaskin her. Får håpe at jackpoten på vikinglotto går inn på onsdag, så blir det kanskje noe her og :D

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Maskinisten sin maskinpark
InnleggSkrevet: Tir Jul 24, 2012 1:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Moro å se ja, dette er lekkert :D
Ingen tvil om at de er godt brukt nei, alt ser naturlig oppskrapa ut. Tøft :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Maskinisten sin maskinpark
InnleggSkrevet: Tir Jul 24, 2012 2:09 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Mykje kult i garasjen din ja :) Veldig kjekt å sjå kva som finnes rundt omkring.

Er heilt grusomt kor lyst eg har på ei skikkelig gravemaskin type slik du har. Kor mykje meiner du man må ut med for ei slik? Kor leiter man for å gjøre eit kupp?

Utifra dei prisane eg har fått inntrykk av man må ut med har eg rett og slett ikkje økonomi til slikt per dags dato og det er heilt villt irriterande :cry:

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Maskinisten sin maskinpark
InnleggSkrevet: Tir Jul 24, 2012 2:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vi får begynne å spare Håvard. Ingen tvil om at vi må ha noe slikt etterhvert :mrgreen:
PS, jeg tror dumphengeren din er rett rundt hjørnet nå, så vi får krysse fingrene for at du har alt til helga.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Maskinisten sin maskinpark
InnleggSkrevet: Tir Jul 24, 2012 3:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Det var maskinparken sin det ja :D

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Maskinisten sin maskinpark
InnleggSkrevet: Tir Jul 24, 2012 5:09 pm 
Bygger selv!
Bygger selv!
Innlegg: 27
Hmmm. Mangler noe her da


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Maskinisten sin maskinpark
InnleggSkrevet: Ons Jul 25, 2012 1:33 am 
Bygger selv!
Bygger selv!
Brukerens avatar
Innlegg: 35
Bosted: Måløy
Takker for hyggelige tilbakemeldinger.

Thomas skrev:
Dette var dugandes maskinpark ja! Flere som går og sikler på hjullaster eller gravemaskin her. Får håpe at jackpoten på vikinglotto går inn på onsdag, så blir det kanskje noe her og :D

Du er no godt i gang med hjullaster prosjekt, so blir spennende å sjå og muligens sammenligne om det er noe forskjell mellom magnom og leimbach hydraulikk...
Og skulle no vikinglottoen slå inn så kan du no få en pakkepris på maskinparken, utenom dumperen for den er ikkje til salgs! :D

stressballen skrev:
Moro å se ja, dette er lekkert :D
Ingen tvil om at de er godt brukt nei, alt ser naturlig oppskrapa ut. Tøft :D

Kjekt å få vise frem litt av tingene! Og må sei eg syns det er morro att dere har begynt å få såpass mange lastebiler hos dere og... Liker utviklingen! Hadde vært arti å tatt en tur på an av dei messene dere skal på, stiller sterkere til flere man er, og så er det bare en liten sanddunge som skal til for å få litt fart på anleggsmaskinene.
Jepp, eg har maskinene for att dei skal brukes, ikkje stå til pynt... :)

Håvard skrev:
Mykje kult i garasjen din ja :) Veldig kjekt å sjå kva som finnes rundt omkring.

Er heilt grusomt kor lyst eg har på ei skikkelig gravemaskin type slik du har. Kor mykje meiner du man må ut med for ei slik? Kor leiter man for å gjøre eit kupp?

Utifra dei prisane eg har fått inntrykk av man må ut med har eg rett og slett ikkje økonomi til slikt per dags dato og det er heilt villt irriterande :cry:

Gravemaskin er artigt det, og syns absolutt att wedico graveren er en av dei mest detaljerte du får kjøpt, i tilegg til att det er ingen som slår lydmodulen som dei har... Den er fantastisk bra! Men den er på langt nær den sterkeste graveren som er å få kjøpt. Du får nok ikkje en slik maskin brukt for under 30 høvdinger. RcLastebil er nok det beste plassen å følge med, og innpå det danske forumet, der kan og dukke opp. Men no er det vell 5 slike maskiner (trur eg) her i landet, så er ikkje kvar dag en slik blir lagt ut for salg. Du får teste min neste gang du kommer til lokalet og vurdere sjøl om du skal gå for en wedico, eller den litt rimiligere RC4WD graveren for eksempel...

djupevik skrev:
Det var maskinparken sin det ja :D

Og meir skal det forhåpentlig vis bli... :D

øyvind scania skrev:
Hmmm. Mangler noe her da

Mangler ett par ting ja, men det får komme en annen dag...

_________________
Sindre Kløvning


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Maskinisten sin maskinpark
InnleggSkrevet: Ons Jul 25, 2012 1:42 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Ja om dere vil være med til Eikefjorden eller Naustdal er det nok bare å hive seg med. Alltid morro når det er folk som kan stille opp og lage litt liv. I Naustdal trenger du ikke ta med sandhaug en gang, der skal vi være på stranda :D

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Maskinisten sin maskinpark
InnleggSkrevet: Fre Jul 27, 2012 10:40 pm 
Bygger selv!
Bygger selv!
Brukerens avatar
Innlegg: 35
Bosted: Måløy
Blir dessverre vanskelig for meg å komme på noen av dei dagene da eg reiser på sjøen rundt 20. august... Men skulle gjerne ha vært med hadde eg hatt anledning! Men det kommer vell flere sjangser?

_________________
Sindre Kløvning


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 18 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC