Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 6:57 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Bruder Cat Laster
InnleggSkrevet: Søn Des 02, 2012 2:42 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
I steden for å vente på regulatorer og koblinger fant jeg to servoer jeg ikke har brukt for på en stund i gårkveld og moddet dem til kontinuerlig rotasjon og koblet dem til beltene. Dette tok myyyye lengre tid enn jeg hadde tenkt. Mekanikken for å få overført rotasjonen til beltene er noe skikkelig putleri, og jeg måtte kontakte en som allerede har laget flere slike i USA for litt tips. Han hadde gjort noen endringer som ikke var dokumentert i en eldre byggetråd, så jeg fikk et oppdatert bilde og gikk ut i fra det. Siden jeg allerede hadde moddet etter gammel plan ble ikke dette 100% nøyaktig, så jeg kommer mest sannsynlig til å kjøpe inn en loader til og lage den skikkelig etter å ha testet ut alt på den jeg har nå.

Har nå fått til framdriften på en ok måte. Et par små justeringer må til på beltene for å få vekk noen små hakk som oppstår av og til, men det vil mest sannsynlig løse seg selv når jeg får laget til overføringen på nye deler slik at jeg får til nøyaktigheten.

Her er første kjøretur i kveld, 2S LiFe batteri, servoene er kun klemt på plass, så det kan fortsatt gjøres justeringer på spenning av drivbelter, vinkler, etc.


_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Bruder Cat Laster
InnleggSkrevet: Man Des 17, 2012 2:28 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Endelig fått denne funksjonsferdig. Litt mer forsterking må til, og så er det mye kosmetisk arbeid om jeg gidder gjøre det på denne utgaven. Litt justering for å få skuffa til å operere innen korrekte vinkler, men det aller meste fungerer bra.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Bruder Cat Laster
InnleggSkrevet: Man Des 17, 2012 3:11 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Liten video av hvordan det står nå. Har laget til to gjennomgående skruer for mer styrke på overgang fra bøtteservoer til arm.


_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Bruder Cat Laster
InnleggSkrevet: Man Des 17, 2012 1:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Grisetøft :D
Er du mer happy med de to hitec servoene, med tanke på størrelse og styrke?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Bruder Cat Laster
InnleggSkrevet: Man Des 17, 2012 1:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
stressballen skrev:
Grisetøft :D
Er du mer happy med de to hitec servoene, med tanke på størrelse og styrke?


Jeg fikk egentlig aldri testet Power HD servoene før de røk. Størrelsemessig er Power HD litt høyere, så servoarmene måtte festes på utsiden av bommen i steden for innsiden som med Hitec. Kosmetisk blir det bedre med Hitec. Mister litt løftekraft nå, Power HD var ca 1 kg sterkere. Men jeg har kjørt det nye oppsettet på uregulert LiFe nå en stund uten at noe ryker. Har ikke ladet batteriet, så ikke testet på maks volt. Godt mulig jeg prøver å finne en plass til BEC i dag for å sikre meg.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Bruder Cat Laster
InnleggSkrevet: Søn Jan 13, 2013 3:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Liten oppdatering her. Ikke så mye å vise til siden den siste tids problem egentlig bare har vert relatert til servoer som sier poff.

Fikk ny liten Hitec servo til bøtte tilt, og i lag med den kom Hitec sin servoprogrammerer. Flott verktøy som gjør det mulig å justere Hitec digitale servoer i alle retninger. Hastighet, endepunkt, senter, reduksjon i styrke om den låser seg, etc. Spesielt det med å kunne redusere styrken ved låsing er viktig på den funksjonen jeg bruker dem på. Det hindrer varmgang og røykutvikling. Har også justert endepunkt og senter slik at servoene jobber mest mulig likt. Utvidet også feilmarging for sentrering med noen grader slik at de ikke jobber mot hverandre i senter.

Har også montert 6V 5A BEC nå slik at ikke de små servoene ryker pga overspenning.

Alt i alt er egentlig denne stort sett ferdig nå. Alle funksjoner jeg får plass til fungerer greit. En del testing og justering blir det vel, men jeg satser på at den er klar til aktivt bruk slik den står nå. Det er mulig jeg kommer til å se på et par lys senere, men det er liten plass og mye dill for å få på plass like ting i denne. Selv batteriet må ligge i føreren sitt sete og kan ikke skjules noe sted siden det er stappfult inne i kroppen.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC