Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 10:05 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 230 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Hilux
InnleggSkrevet: Tor Des 17, 2009 10:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Stakkars stakkars elv sier nå bare eg.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Hilux
InnleggSkrevet: Lør Des 26, 2009 4:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Som sagt i en annen tråd ble det en kort tur for Hiluxen sist jeg brukte den. Det kom røyk når den kjørte, og det luktet svidd elektronikk. Når jeg sjekket nermere viste det seg at det var motoren røyken kom fra. Tykk røyk og svidd lukt. Dermed tok jeg til å demontere motoren. Børstene er nesten helt oppbrukt på denne motoren selv om jeg har brukt den veldig lite. Dette tyder jo på at noe er galt, det er jo tross alt snakk om en crawlermotor med lite omdreininger.

Når motoren var åpnet fikk jeg renset litt møkk fra noen riller i rotoren, og nå er alt i orden igjen ;)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Hilux
InnleggSkrevet: Lør Des 26, 2009 5:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
djupevik skrev:
Børstene er nesten helt oppbrukt på denne motoren selv om jeg har brukt den veldig lite. Dette tyder jo på at noe er galt, det er jo tross alt snakk om en crawlermotor med lite omdreininger


Har opplevd det samme selv på lignende motorer. Er jo mye torque i dem. F.eks så ser jeg på highlift at det ligger mye støv rundt baklokket som helt sikkert kommer fra børstene. Er jo en del "hold-power" ute å går, der belastningen er høy med lite rotering. Kan tenke meg å sammenligne med bruk av viskelær. Hurtig visking med lett trykk gjør at viskelæret oppløses i mindre biter, og sakte visking med hardt trykk gjør at viskelæret oppløses med større biter. Aner ikke om det er mer slitasje på børstene til crawlermotorer, men det hadde vært kjekt å finne ut av.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Hilux
InnleggSkrevet: Lør Des 26, 2009 5:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Ja du sier noe der. Jeg tror det kommer fra skit utenfra. Jeg hadde problemer med at den stoppet opp av og til før, og da er det vel noe som har lagt seg mellom børste og anker. Det var også et par spor i børstene. Om jeg sammenligner med Novak 55 som jeg har brukt myyye mer, så var børstene der mye mer igjen av.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Hilux
InnleggSkrevet: Søn Des 27, 2009 12:27 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ja, det er vel mer mulighet for at drit plasserer seg slik når det er motorer som går med lavt turtall. Forøvrig var det en Novak 55T jeg tenkte på også, men støvet jeg snakker om ser ut til å komme fra børstene. Det hadde lignende konsistens som støv fra karbon (det støvet som kommer når jeg sliper i karbon), men virket også metallisk. Samme støvet som jeg finner igjen inni motoren. Men dette varierer nok fra bruker til bruker tenker jeg. Kjørestil og slikt.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 230 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC