Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 12:57 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 230 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Hilux
InnleggSkrevet: Ons Jul 01, 2009 9:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
microsock skrev:
Du greier vel fint å lage innerskjermer selv ?


Ingen dum ide faktisk. Kanskje jeg blir overbevist når jeg ser ditt resultat? :D

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Hilux
InnleggSkrevet: Ons Jul 01, 2009 9:42 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 261
Bosted: Florø
Denne bilen må jo koste flesk

_________________
Rune Evjen Solbakken

Biler:
Traxxas T-Maxx 3.3
Nissan Skyline GTR 32 1:10
BMW E30 RC Snitcher fra Tamiya TT-01 1:10

Bestillt HPI FLUX(Drag prosjekt) 1:10


Love the smell of burned rubber and nitro


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Hilux
InnleggSkrevet: Ons Jul 01, 2009 11:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
T-Maxx skrev:
Denne bilen må jo koste flesk


Du må aldri spør etter total kostnad. Hvis folk begynner å legge sammen alle enkeltdelene, så slutter alle med hobbyen :mrgreen:

Du kan forresten ta en titt på grunnpakka hos meg, jeg har byggesettet stående i butikken :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Hilux
InnleggSkrevet: Fre Jul 17, 2009 5:58 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
I dag har jeg loddet til den store gullmedalje!
Jeg har nå laget til lys fremme, bak og i veltebøylen. Jeg bestilte en type LED som skulle gi litt mer spredning av lyset, da jeg synes noen av de jeg har brukt før har gitt veldig godt lys i et punkt. Noe som er helt greit, men ser litt dumt ut av og til når det ene lyset ser mye skarpere ut enn det andre når man flytter litt på seg. Hittil synes jeg de bare gir et litt svakere lys, men vi får se hvordan de er i mørke. Jeg hadde jo lys i bilen før, men i min streben etter å få bilen til å kunne leke ubåt, så ville jeg droppe TLU01 enheten. Jeg trodde først jeg bare kunne slenge i et enkelt lyssett jeg hadde liggende fra YeahRacing eller 3Racing eller noe, men dette hadde to blå og to røde dioder, i tillegg til at de røde var 5mm istedenfor 3mm. Det endte altså med at jeg tok utgangspunkt i dette lyssettet for å lage et nytt. En ting jeg også har tenkt litt på er "hvor mange gamle hiluxer har xenon på hovedlysa?". Sikkert ikke mange som er orginale. Så derfor eksperimenterte jeg litt for å finne en mer "glødelampe" aktig farge på dioden. Lyskasterne kan såklart vere bright white, men det er jo kun fordi de kan være ettermontert på den gamle bilen :P Jaja, nok mas, slenger ved noen bilder jeg ;)

Samme type diode, den ene utsatt for eksperiment.
Bilde

Har prøvd Tamiya sine gule dioder også, men de blir rett og slett litt for gule. Plus at man fortsatt får det typiske diodelyset.
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Ferdig spaghetti.
Bilde

Tilkobling til strøm fra kjørebatteriet.
Bilde

Resultat:
Bilde

Litt ugunstig med gule "glass" i lyskasterne. Blåhvite led og gule glass gir en teit grønfarge. Bare synd jeg hadde limt det så forb.%#¤& godt igjen :P
Bilde

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Hilux
InnleggSkrevet: Fre Jul 17, 2009 6:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Grønne lys bortevekk!

Bilde
Bilde

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Hilux
InnleggSkrevet: Fre Jul 17, 2009 7:48 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Blir ikke overgangen mellom hovedlys og ekstralys vel stor nå? Likte hovedlysene, men det hadde vært tøft å sett lignende lys i ekstralysene, bare litt sterkere enn hovedlysene?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Hilux
InnleggSkrevet: Fre Jul 17, 2009 8:04 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Hmm. Du sier noe der. Men jeg tror det blir sånn foreløbig. Kanskje de fremme skulle vert "glow" også. Men jeg tror ikke jeg får til både sterk og sånn glow farge.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Hilux
InnleggSkrevet: Fre Jul 17, 2009 8:14 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg husker at glowpærene til Tamiya viste stor forskjell alt etter hvor bra batteri som ble tilkoblet. Jeg hadde glowpærer på Lunch Box, og de ligner på dine hovedlys hvis jeg ikke husker alt for mye feil. Men saken er at når jeg brukte skikkelig batteri så var det temmelig stor endring i lysstyrke, helt logisk selvfølgelig. Hadde du ikke kunne bare koblet slik at ekstralysene får så mye strøm de klarer, og litt mindre strøm til hovedlysa? Hovedlysa dine ser litt slappe ut nå, så jeg vil tro at du får mer fres ut av dem enn det som er avbildet? Lyktene på Lunch Box lyste iallefall mye bedre med skikkelig strøm. Kan jo være litt med reflektorene også, jeg aner ikke.

Det kjipe er jo selvfølgelig at glødepærene er mer ømtålelig for variasjoner i strøm, men det kan jo være noe å vurdere iallefall. Jeg skal selv ha glowpærer på mitt Hilux-deksel når jeg begynner på det, og føler da at jeg må utelukke LEDs. Kanskje greit å lage enkel mulighet for å bytte hver enkelt pære da, i tilfelle de skulle ryke :)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Hilux
InnleggSkrevet: Fre Jul 17, 2009 8:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Alle lysene du ser på bilen er de samme diodene. De som er nede er satt opp med samme motstand, så de får akkurat like mye guffe. Det er nok bare behandlingen min som har redusert hvor mye lys som kommer ut :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Hilux
InnleggSkrevet: Fre Jul 17, 2009 8:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Men er det ikke da en smal sak for deg å regulere de litt annerledes? Jeg prøvde å dekke til de skarpe lysene når jeg såg på bildet av bilen din, og jeg syntes helt klart at hovedlysene passet best med bilen. Kanskje det er smak og behag, men jeg ble samtidig nysgjerrig på hvordan det hadde blitt med lignende lys i de andre lyktene, bare litt sterkere :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Hilux
InnleggSkrevet: Fre Jul 17, 2009 8:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Har forresten glemt å gi beskjed om malingsboksene, jeg ser at du har skaffet deg. Har fått inn PC hvit og rød til butikken. Jeg bare testet å bestille, og det kom, så jeg skal bestille flere typer på neste ordre. Greit å ha liggende :)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Hilux
InnleggSkrevet: Fre Jul 17, 2009 8:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Du har et poeng. Men da tror jeg at jeg må ha hovedlysene svakere enn de er nå, og la ekstralysene i den styrken som hovedlysene er nå. Jeg kommer i alle fall til å prøve å kjøre med lysene slik de er nå en stund. Gidder ikke lodde om mer enda :P Lysene må testes i mørket også for å få en endelig konklusjon :)


Ja! PC hvit har jeg fått. Men om du får tak i Sort og Sølv så er det konge. Egentlig så er det konge om du har litt utvalg, kan vere kjekt å ha til showcar konkurranser ;) Hovedingrediensen min ligger desverre gjenglemt i Bergen, så blir ikke bruk for det før neste showcar konkurranse i alle fall.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Hilux
InnleggSkrevet: Fre Jul 17, 2009 8:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Klart en må slappe av innimellom alle loddepunktene :mrgreen:
Blir spennende å se iallefall.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Hilux
InnleggSkrevet: Fre Jul 17, 2009 10:37 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Synes det såg kult ut eg :)

Men ja, kanskje litt svakare i ekstralysene :P Men så skal jo "1000-meterane" være en del kraftigare og..

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Djupevik's Hilux
InnleggSkrevet: Tor Des 17, 2009 9:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Yess.. Endelig tilbake i Førde med julefri :D Det første jeg gjorde når jeg kom hjem var å skru på hiluxen :mrgreen: Nå har jeg fått på plass m.troniks 100% vanntett regulator, digital vanntett 2075 servo fra traxxas. Den andre vanntette servoen er nå girservo, og mottakeren koser seg i sin tette boks. Blir gøy neste gang jeg møter ei elv nå :D

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 230 innlegg ]  Gå til side Forrige  1 ... 12, 13, 14, 15, 16  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC