Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 8:10 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 33 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Stressballens Axial SCX10
InnleggSkrevet: Tir Mai 21, 2013 11:09 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg vurderte å lakkere i to farger jeg også, men jeg klarte aldri å bestemme meg for fargekombo eller fargefordeling på bilen. Hadde et par alternativer i tankene, men gikk for ensfarget denne gangen. Men det var iallefall nok å maskere, alt som er svart er lakkert med spray. Når det gjelder lasteplan, så er det heldigvis veldig enkelt å maskere, så det er bare å hive seg rundt Djupevik :D

Nå må jeg begynne å kikke på manualen for å sette karosseriet sammen. Tilpassing blir meget viktig for å få et noenlunde resultat.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Axial SCX10
InnleggSkrevet: Lør Apr 04, 2015 3:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Denne har leeeeenge stått uferdig, da jeg hadde somla bort noe av delene til karosseriet. Delene har nå kommet til rette igjen, og bilen har dermed begynt å nærme seg ferdigstillelse. Jeg har laget til magnetfeste på karosseriet, men innser at dette ikke er kraftig nok når chassiset jobber hardt i terrenget, så der må jeg inn med en liten patent til for å få ting til å sitte godt. Vil ikke borre hull i karosseriet.

Videre gjenstår det slikt som lys og vinsj, men også dekaler og de siste små plastdeler. Har også lyst til å senke karosseriet litt til, men da må jeg jukse til et eller annet.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Axial SCX10
InnleggSkrevet: Tor Apr 30, 2015 10:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Her begynner ting å nærme seg noenlunde ferdigstillelse :D
Jeg har ordna til en patent på magnetlåsingen som jeg nå er veldig fornøyd med. Bilen kan nå løftes etter takbøylen uten at bodyen løsner. På første test i brandsøyåsen fungerte patenten bra, men karosseriet ble slått av når det ble ekstra harde dunk, og det ble litt irriterende å måtte stoppe opp for å fikse det, selv om det bare tok sekunder. Men anyways, nå er det problemet løst. Karosseriet er forøvrig ikke så strøkent lenger, riper og småskader er på plass, men det gir bare litt sjarm :D

Videre har jeg nå malt et interiør som skal på plass. Nå må jeg bare få tak i en passende sjåfør for å gi litt skalalook. Har også fått malt noen reflektorer i dag, og skal male selve lykteglassene i neste omgang. Har også byttet fra 14T pinion til 16T pinion, bare for å teste om det gir noen merkbar forbedring i hastighet uten at det spiser for mye på kjøretid og kraft. Vinsj er også under montering, har ikke blitt helt enig med meg selv om hvordan den skal plasseres, men det er bare snakk om små avgjørelser.

Gleder meg til neste tur på brandsøyåsen :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 33 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC