Dato/klokkeslett: Fre Mar 29, 2024 6:35 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Stressballens Runabout Classic
InnleggSkrevet: Lør Mar 27, 2010 1:04 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Tenkte jeg skulle starte en liten tråd om denne båten siden jeg tross alt jobber litt på den innimellom. Denne har vært brukt i saltvann, og har aldri blitt behandlet som den burde. Resultatet av det er at den har forfalt littegrann, noe som også gav utslag i at motoren tok kvelden på første treffet i havhesten. Altså under optimale forhold sa den takk for seg, ironisk nok.

Båten er artig å kjøre, og ligger meget godt i vannet, så den fortjener litt arbeid for å få den fin igjen. Ikveld tok jeg ut motoren, og satt i en Graupner Jumbo 550. Den hadde samme størrelse som den opprinnelige, og med litt flaks yter den ikke noe dårligere heller. Denne motoren er ratet med 9v som nominell spenning, så jeg kan alltids kjøre 8.4v batteripakke, det skal regulatoren tåle. I tillegg monterte jeg på et par hjemmesnekra kveiler med aluminiumsrør rundt enden på motoren (der børstene er), og dette vil nok avlaste litt på temperaturen når jeg får montert inngang og utgang for kjølevann. Den gamle motoren hadde smelta ledningen der den var påloddet motoren, så temperaturen har vært høy.

Forøvrig så er dette en RTR-båt, og den er belagt med plank rundt et glassfiberskrog. Noen steder er det kommet sprekker, og jeg har veldig lyst til å fjerne alt som er montert på båten av detaljer, og se om jeg kan forbedre finishen. Jeg tror ikke dette er noe problemer, og gleder meg faktisk til å pusse litt på skroget for å se hva som skjer. Skal få lagt ut bilder etterhvert som prosessen starter.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens Runabout Classic
InnleggSkrevet: Tor Jul 01, 2010 12:56 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det kommer ikke bilder helt enda, men jeg fikk begynt på denne båten ikveld. Jeg slo forsiktig vekk utvendige detaljer og lister på skroget, og begynte å pusse litt. Jeg tror dette kan bli bra, gjerne bedre enn originalt. En del av detaljene skal aldri på igjen, og noen detaljer skal byttes ut med erstatninger som er bedre laget. Jeg har også røska vekk en del av innmaten i båten, og skal senke tyngdepunktet litt. Er blitt litt inspirert etter arbeidet med Blackjack 26 :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 2 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC