Dato/klokkeslett: Lør Apr 20, 2024 9:47 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 29 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Bestillt meg radiostyrt vannscooter:p
InnleggSkrevet: Søn Aug 22, 2010 5:05 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
Sån da har eg sendt ein bestilling på ein radiostyrt vannscooter fra bananahobby.com
så får vi se om det er noe stas 8) skal poste video av den i aksjon når den er komt og blitt testa.
Vet ikke om laderen som følger med er til slik strømstøpsel vi har her i norge men viss ikke finnes det vel ein sak man setter frammpå slik at det blir fra 3 til 2pinner? viss ikke får eg vel kjøpt lader på skala.


Vedlegg:
6.jpg
6.jpg [ 46.33 KiB | Vist 15535 ganger ]
3.jpg
3.jpg [ 77.96 KiB | Vist 15533 ganger ]
5.jpg
5.jpg [ 75.89 KiB | Vist 15533 ganger ]
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Bestillt meg radiostyrt vannscooter:p
InnleggSkrevet: Lør Sep 04, 2010 8:17 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
ankom oslo igår ser eg, Sendingen er til importvurdering står det, behandlingstid 1døgn. så sikkert ikke så lenge igjen nå til eg har den. Har tatt sin tid :o


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Bestillt meg radiostyrt vannscooter:p
InnleggSkrevet: Lør Sep 04, 2010 8:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Blir spennandes å se kossen dette går. du må passe på å få tatt video og bilder da.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Bestillt meg radiostyrt vannscooter:p
InnleggSkrevet: Lør Sep 04, 2010 8:55 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
jau, står den skal gå 20-30mph, det er jo 17-28 knop det? men vet ikke helt om eg skal tro på det. men har sett på youtube at noen vannscootere der går veldi fort.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Bestillt meg radiostyrt vannscooter:p
InnleggSkrevet: Lør Sep 04, 2010 9:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
og det er 32-48kmt og det synest eg er nå litt mye for 2 380 motor? men man kan aldri vite.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Bestillt meg radiostyrt vannscooter:p
InnleggSkrevet: Lør Sep 04, 2010 9:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
lugerity skrev:
og det er 32-48kmt og det synest eg er nå litt mye for 2 380 motor? men man kan aldri vite.


Enig her, tipper at rundt 20km/t er mer reell hastighet for 2 slike motorer.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Bestillt meg radiostyrt vannscooter:p
InnleggSkrevet: Tor Sep 09, 2010 12:20 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
Da har eg fått den, ene propellbladet var knekt av og låg ikke i eska heller så vet ikke hvor det har knekkt av, vertfall før den kom hit. men heldigvis fulgte det med 2 reserve så fekk sotte på ein ny, tenkte eg skulle filme ein liten runde idag men batteria var ikke strøm på, hadde håpa på det skulle komme med nokk strøm i batteriet til at eg fekk kjørt meg ein runde og filma, men batteria begynte dø ut med en gang eg gidde gass, og får ikke lada dem med 500mah laderen som fulgte med pgr av den har merkelig støpsel, det har 2 pinner men ikke slik som vi har her, 110v står det. finnes det slike omformere man setter frempå? som gjør at man får plugg som passer norske stikkontakter?

Bilde

Bilde


Vedlegg:
P9080004.JPG
P9080004.JPG [ 54.97 KiB | Vist 15483 ganger ]
P9080006.JPG
P9080006.JPG [ 61.47 KiB | Vist 15483 ganger ]
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Bestillt meg radiostyrt vannscooter:p
InnleggSkrevet: Tor Sep 09, 2010 1:01 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, hjelper nok ikke mye med adapter, spenningen vil jo ikke stemme uansett. I norge har vi 230v strømnett, så 120v vil funke relativt dårlig :wink:

Stikk innom sjappa så skal vi nok finne en lader til deg :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Bestillt meg radiostyrt vannscooter:p
InnleggSkrevet: Tor Sep 09, 2010 2:47 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
om den går drit seint og ikke er noe morro i det hele tatt kan eg alltids bruke den som redningsbåt :lol: om eg kjøper meg ein anna rc båt, da kan eg bruke denne og dytte in igjen den andre med om den skulle stoppe utpå 8)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Bestillt meg radiostyrt vannscooter:p
InnleggSkrevet: Tor Sep 09, 2010 3:17 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
Fant ein video på youtube som eg tror eg samme opplegge som eg har, og ser ikke ut til og gå så veldi fort nei. 12mph sier han fyren som prater, noe som stemmer mer med va dere trodde også.

http://www.youtube.com/watch?v=BwYlgC68Bk4&NR=1

ein til: http://www.youtube.com/watch?v=ATu-Uy2sYGY&feature=related


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Bestillt meg radiostyrt vannscooter:p
InnleggSkrevet: Tor Sep 09, 2010 10:17 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Er jo bra lyd i disse båtene iallefall. er akkurat med denne som med den båten stressen har solgt ein del av Balaenoptera Musculus den også går i denne farten, og den er gøyal å kjøre i høy sjø med. så det må du teste den der i også om du får lada den opp.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Bestillt meg radiostyrt vannscooter:p
InnleggSkrevet: Tor Sep 09, 2010 6:24 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
ja det er vel samme opplegge som dem der 399kr båtene han har


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Bestillt meg radiostyrt vannscooter:p
InnleggSkrevet: Fre Sep 10, 2010 2:52 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 669
Bosted: Florø
Fekk kjørt den ei lita stripe nå på morgenen og det var litt kjekkt fordiom den ikke jekk så fort som eg hadde håpa på da eg bestillte den, men følte den jekk litt fortare en dem på videoene eg linket til, eg filmet også mens eg kjørte noe som resulterte i at eg fulgte mer med i kamera en båtn slik at den kom for nært land og hoppet rundt på ein stein hehe, jekk heldigvis bra og klarte og fiske den in igjen med radio antenna 8) synest det var kjekkt og kjøre rc båt så blir sikkert til at eg kjøper ein bedre etterhvert 8) skal se om eg får lagt ut videoen senere ikveld.
Får bare håpe storevatnet holder seg isfritt ei stund, denne kjørte eg i sjø men vet ikke om det er så bra? men med denne er det ikke så nøye sia den var så billig uansett.
Men batteriet 7,2v ni-cd 1800mah som eg brukte som fulgte med er noe dritt jekk bare knappe 2 min med full speed før den begynte sakke på farten.
Va skjer viss eg fks kjøper eit 8,4v 5000mah batteri? vi den gå raskere da? eller vil motorene brenne opp pgr av det ikke er 7,2v?


Sist endret av Kurt-Inge den Man Sep 13, 2010 12:04 am, endret 1 gang

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Bestillt meg radiostyrt vannscooter:p
InnleggSkrevet: Fre Sep 10, 2010 7:21 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
7,4V Lipo er sikkert bedre :) Får en del ekstra vekt på 8.4 i forhold til lipo. Jeg har et 8.4V batteri som er nytt og ubrukt vist du vil ha for en billig penge. Tror det er 4000mAh ca.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Bestillt meg radiostyrt vannscooter:p
InnleggSkrevet: Fre Sep 10, 2010 7:41 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hvis regulatoren tåler det så går den fortere med 8.4v, og det skal normalt sett stå i specs om det går eller ikke. F.eks input volt range 7.2-8.4v eller noe lignende. Du må også sjekke om du har plass til den ekstra cella som 8.4v gir. Batteriet Djupevik sikter til er et vesentlig bedre batteri enn Nicd-batteriet som fulgte med, så hvis du får plass så blir nok det en stor forbedring.

Når du skal ha deg ny båt, så vil jeg anbefale deg å ta en titt på Traxxas Titan, den kommer forhåpentligvis til sjappa om veldig kort tid. Helt rå sak som blir levert med vanntett elektronikk og 2.4ghz radiosystem, pluss 2 stk 8.4v batter. Med medfølgende batteri skal den gjøre rundt 50 km/t, men putter en i 2 stk 11.1v lipo, så snakker vi om 80 km/t :twisted:
(søk etter "traxxas titan hero" på youtube så finner du et ganske tøft klipp :D )


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 29 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC