Dato/klokkeslett: Fre Apr 19, 2024 12:26 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 50 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Diverse båtprosjekter
InnleggSkrevet: Ons Okt 05, 2011 4:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Faktisk lavest på midten der motoren sto før, og det er blant annet dette som gjør at jeg tror denne blir vanskelig å få til å oppføre seg fint med overflatedrev. Men med mindre motor fikk jeg kuttet av litt på motorfestet, så den sitter vel 5 mm lavere nå.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Diverse båtprosjekter
InnleggSkrevet: Lør Okt 08, 2011 5:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Fikk endelig testet nye oppsettet under perfekte forhold på Storevannet. Som ventet ble jeg ikke kvitt hoppingen. Jeg får den til å ligge stabilt om den er trimmet lavt, men med en gang man prøver å trimme den ut av vannet hopper den som bare det. Legges på hylla nå og så får heller fokuset bli et større og bedre skrog ut over vinteren om økonomien tillater.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Diverse båtprosjekter
InnleggSkrevet: Lør Okt 08, 2011 9:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hvordan ble det med oppsettet ellers da? Mer passende hastighet og slikt eller?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Diverse båtprosjekter
InnleggSkrevet: Lør Okt 08, 2011 10:52 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Litt vanskelig å si nøyaktig mtp at den aldri har gått stabilt på toppfart uten å være trimmet lavt i vannet, så har alltid tapt hastighet på det. Full fart med en trim som potensielt kunne gitt maksimal toppfart har bare ført til flipp. Jeg vil tro toppfarten er noe lavere pga dreiemoment. Merket det litt når jeg prøvde på 2S. 3S følte jeg ikke noe spesiell forskjell på det jeg greidet å teste. Tyngdepunktmessig var det noe lettere å få CG i området det burde være, og båten oppførte seg best med et lite 2200 mah 3S batteri pga lavere totalvekt. Merket godt at båten ikke lå så lavt i vannet i dag med alle batterivarianter jeg prøvde. Men nå har jeg vertfall en 90A regulator og en ok 380 størrelse motor som kan brukes i et 20-25" skrog. Har et rimelig glassfiberskrog med selvopprettingskammer i kikkerten. Fått god kritikk for kvalitet mot pris, og ser ut til å håndtere bra etter det jeg har sett på videoer. Kan bli en fin liten ta-under-armen båt for småkjøring.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Diverse båtprosjekter
InnleggSkrevet: Tor Feb 02, 2012 12:04 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Et nytt prosjekt som står på listen. Dette er en eldre nitro båt som pappa har bygget. Motoren er muligens mulig å redde, men jeg ønsker å konvertere til elektro. Kommer til å holde denne med solid aksel slik den er, så det blir ikke høy fart som er målet. Kommer vel til å satse på litt i overkant av skalafart, så får vi se hvor det går derfra. Vil tro denne kan greie litt sjø, så det kan bli en arti båt å ha liggende. Første mål blir å få bort alt klisset som ligger igjen etter gammel olje og bensin.

Målene er
Lengde: 97 cm uten badeplatform
Bredde: 32 cm

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 50 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC