Dato/klokkeslett: Tir Apr 16, 2024 1:08 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 36 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Stressballens redningsbåt
InnleggSkrevet: Søn Apr 01, 2012 4:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Idag fant jeg ut av problemene med svingen. Jeg hadde helt glemt å sjekke dette etter forrige treff, så jeg hadde samme problemet idag, noe som gjorde til at det ble litt mer knoting med manøvreringen. Etterhvert så kastet jeg blikket mot en liten mikrobryter på fjernkontrollen, og så at denne sto på. Dette er en bryter for elevon-mix, noe som forklarer mindre rorutslag til den ene siden. Så da var det bare å slå den av for å få full funksjon igjen. Litt dum feil, men men.... :D

Jeg skal nå få gjort noen endringer på oppsamlingsstokken i forkant, slik at jeg kan kjøre på med full gass når jeg skal inn igjen med båter. Slik det er nå så må jeg kjøre litt forsiktig inn igjen for å ikke kjøre over båten jeg har fanget inn. To be continued :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens redningsbåt
InnleggSkrevet: Søn Apr 01, 2012 7:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da har jeg fått tenkt litt på hva som kan gjøres med Tøflus, og den skal nå gjennom en liten men enkel ombygging. Dette vil gi båten flere muligheter.

Har nå fått påbegynt endringer, men til min store frustrasjon så fikk jeg litt kameraproblemer underveis. Jeg har en enkel flycamone sak som brukes hovedsaklig i denne båten, men når jeg satt og testet ut styringen av kameraet, så ble plutselig bildet meget dårlig. Ikke forstyrrelser, men redusering i antall farger. Det ble veldig grov inndeling i farger, på samme måte som om en kjører ned fargene på et skjermkort. Selve kameraet kan tiltes opp og ned, og til siden. Det morsomme er at når kameraet er svinget helt til den ene siden, så blir bildet normalt igjen. Men et klikk fra ytterkant så forandrer bildet seg, og selv om jeg prøver å lirke for å provosere frem en kontaktfeil, så blir det nada forskjell. Veeeeldig irriterende å skulle få kameraproblemer nå, i starten av sesongen, og samtidig som at jeg har påbegynt endringer på båten. Jaja...

Jeg har også begynt å legge et tynt lag glassfiber rundt flottørene for å få disse finere og sterkere, og for å tette igjen hullene i bakkant. Jeg skal få orden på problemet med bakking, da har de en tendens til å snu seg. Har limt fast en tykk furulist i overkant av flottørene som skal gi grunnlaget for et bedre feste til tverrstokken, og skal ha glassfiberen over disse furulistene også.

Etter jeg har fått på plass oppsamlingssystemet foran, så påbegynner jeg konstruksjon av en enkel krok også, greit å utnytte alle muligheter båten kan ha. Et par enkle løsninger skal også prøves for å se om jeg kan effektivisere kjøringen mot land. Blir moro å prøve :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens redningsbåt
InnleggSkrevet: Lør Apr 07, 2012 9:08 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Fikk prøvd Tøflus litt idag, selv om det ikke er gjort store endringer. Jeg har bare forbedret tøflene littegrann, og flyttet styrehuset bak på båten. Dette gjør til at kameraet får mye bedre oversikt enn før. Jeg skal ha inn et litt sprekere batteri, så får vi se hvordan det blir med styrken og kjøretiden. Tror den komboen blir meget bra. Skal også lime inn litt balsa akter, for å få litt mer oppdrift. Er egentlig ikke nødvendig, men det vil nok ikke gjøre skade heller.

Skal også få pusset litt på både båt og tøfler, for jeg må nesten ha noe farge på den snart. Noen enkle lys skal også på plass. Når Tøflus har fått på seg maling og navneskilt, så påbegynner jeg de første stegene på mitt andre redningsbåtprosjekt.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens redningsbåt
InnleggSkrevet: Lør Apr 07, 2012 9:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Skulle du feste tøfflene bedre også slik at de ikke tipper rundt når du bakker?

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens redningsbåt
InnleggSkrevet: Lør Apr 07, 2012 9:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
De tippet ikke rundt når jeg bakket, det skjedde bare når vi herja som verst mellom redningsbåtene. Bare det å gjøre dem tett i bakkant gjorde at de ble mye bedre enn før. Men det kommer en enkel patent på å holde dem i posisjon, slik som f.eks ski på fly.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens redningsbåt
InnleggSkrevet: Ons Apr 11, 2012 11:22 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da har jeg fått skvisa inn et større batteri i båten. Det ble et Li-fe på 9.9v 4500mah 30C, så nå kan balja stå med motoren konstant på i flere timer. Tipper at skyvekrafta har gått opp litt også, så jeg vil ha en ny tug of war med Thomas, bare for å se om det er endringer ute å går :twisted:

Skal også lime inn litt balsa i akter, for totalvekta har gått litt opp nå. Og i tillegg er det litt overvekt på den ene siden, men det gjør ikke noe, for jeg skal lage til en mekanisme på den andre siden av båten, og da vil alt utjevne seg fint. Gleder meg til å teste båten på vannet :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 36 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC