Dato/klokkeslett: Fre Mar 29, 2024 5:05 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 46 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Brygga ved Storevatnet
InnleggSkrevet: Lør Jun 02, 2012 7:14 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Jeg legger opp denne tråden for å samle diskusjon rundt brygga ved Storevatnet og saken som pågår her.

Som dere sikkert vet søkte jeg Flora Kommune om tillatelse til å legge ut noen bøyer utenfor brygga slik at det gikk an å holde på med litt mer organisert båtkjøring. Denne saken gikk mye fram og tilbake, men enden på visa så langt er at ingen påtar seg ansvar for selve vannet, og kan derfor ikke si ja eller nei til om det er lov å legge ut noe.

Sak nummer to som oppsto forige uke er at det er satt opp skilt som tilsier at veien ned til kaia nå er gang og sykkelsti. Dette skiltet sto først ved siden av veien men er siden flyttet midt ut i veien slik at det ikke er mulig å komme forbi med annet enn sykkel eller til fots. Jeg har sendt en forespørsel til kommunen om dette er noe som er gjort på deres initiativ eller om det er tredjepart som har satt det opp uten tillatelse. Jeg håper å få en kommentar på dette neste uke, men saksgangen kan ofte ta lengre tid.

Jeg anbefaler alle som bruker brygga til å vise hensyn til eventuelt andre som er der, dyrelivet som er rundt brygga, og til hvilke tider det blir kjørt på. Personlig har jeg aldri fått noen klage, og jeg har ikke hørt om andre som har fått det heller, så det virker rart at området nå ser ut til å bli nedsperret for tilgang. Så lenge vi viser hensyn kan ingen ta oss på noe, og dermed har vi ryggen klar om det skulle oppstå noe.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Brygga ved Storevatnet
InnleggSkrevet: Lør Jun 02, 2012 8:00 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 314
Bosted: Florø
Tror hvis man henvendte seg til rektor ved Flora Barneskole om tillatelse å parkere nede på basen (gamle barnehagen) og dette ble gjort på en skikkelig måte så er det da en mulighet der.

_________________
Mvh Roger Eltvik
Sløydlærer på Florø Barneskole


King Hauler
HPI Sprint 2 Flux WP
Tamiya TT01ES
Nitro RS4 4WD
HPI Savage XL 5,9CC
Black Pearl
Xiang Rui Kou


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Brygga ved Storevatnet
InnleggSkrevet: Lør Jun 02, 2012 8:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Ingen påtar seg ansvaret for vannet? da er det vel fritt frem å legge ut bøyer. Om det blir faenskap, krangler og PR (yeah right) ut av det, så finner en fort ut hvem som "eier" vannet.

Hvis veien det er satt ut skilt på er kommunal er det vel ulovlig for alle andre enn kommunen å sette noe der. Går det an å stjele skiltet eller støype det fast der som det egentlig skal stå?

Oppfordrer ingen til å gjøre de tingene jeg nevnet, men må bli si jeg blir litt oppgitt av så mye energi folk kan bruke på å begrense aktivitet. Er det rart folk flytter fra fylket? er stygt redd for at jeg ikke kommer til å flytte tilbake, men det er mest pga. dårlig relevant jobbtilbud.

Ang. måsedrit på brygga. Er det noe klubben kan ta som dugnad å vaske? kjedelig, men initiativ og konstruktivt! (noe Florø stortsett mangler)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Brygga ved Storevatnet
InnleggSkrevet: Lør Jun 02, 2012 8:06 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Så lenge veien ned til brygga er en gang og sykkelsti, så må klubben forholde seg til det. Vi har ikke noe å tjene på å utfordre på dette. Men jeg håper at grunneigere av vannet ikke har noe imot noen bøyer:)

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Brygga ved Storevatnet
InnleggSkrevet: Lør Jun 02, 2012 8:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Så lenge veien ned til brygga er en gang og sykkelsti, så må klubben forholde seg til det. Vi har ikke noe å tjene på å utfordre på dette


Hva er det for noe tull? Klart vi har noe å tjene på å utfordre. Greit nok å parkere et stykke unna for de som kun har speedbåter, men der blir det litt verre for dem som har skalabåter. Om dette var noe båtavdelingen kunne fått lov til mot å f.eks ta litt dugnad for å holde kaia fin, så skader det vel ikke å prøve.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Brygga ved Storevatnet
InnleggSkrevet: Lør Jun 02, 2012 8:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vegard skrev:
Oppfordrer ingen til å gjøre de tingene jeg nevnet, men må bli si jeg blir litt oppgitt av så mye energi folk kan bruke på å begrense aktivitet. Er det rart folk flytter fra fylket? er stygt redd for at jeg ikke kommer til å flytte tilbake, men det er mest pga. dårlig relevant jobbtilbud.

Ang. måsedrit på brygga. Er det noe klubben kan ta som dugnad å vaske? kjedelig, men initiativ og konstruktivt! (noe Florø stortsett mangler)


+ 1

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Brygga ved Storevatnet
InnleggSkrevet: Lør Jun 02, 2012 8:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Så lenge veien ned til brygga er en gang og sykkelsti, så må klubben forholde seg til det. Vi har ikke noe å tjene på å utfordre på dette. Men jeg håper at grunneigere av vannet ikke har noe imot noen bøyer:)


Vi vet ikke om det er kommunen som har gjort det, eller bare naboer som ikke ønsker støyende aktivitet i nærområdet. Derfor er det sendt avgårde en ny sak til kommunen for å få klarhet i dette.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Brygga ved Storevatnet
InnleggSkrevet: Lør Jun 02, 2012 8:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Sløydlæreren skrev:
Tror hvis man henvendte seg til rektor ved Flora Barneskole om tillatelse å parkere nede på basen (gamle barnehagen) og dette ble gjort på en skikkelig måte så er det da en mulighet der.


Problemet med å parkere på barneskolen, noe vi forøvrig har gjort mange ganger tidligere, er at større modeller må bæres frem og tilbake. Når man har med et par skalabåter, et par speedbåter og en redningsbåt + verktøy og annet blir det fort tungt å gjøre dette. Når det i tillegg ikke er kommet noen kommentarer eller klager til klubben generelt eller til oss som har vert på brygga direkte lurer jeg også på hva vi gjør galt. Derfor tas saken videre i offentlige kanaler for å få på bordet det som eventuelt er gjort fra den siden. Sist mail jeg sendte til Øyvind Knapstad, rektor ved barneskolen, var det korteste og mest avstumpede svaret i hele bøyesaken.

Jeg avventer svar på saken som ble sendt inn i dag, om det ikke kommer snarlig svar tar jeg direkte kontakt med kommunen for å få klarhet. Skulle dette feile ser jeg på alternative måter til å få luftet saken på andre arenaer eller nivå.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Brygga ved Storevatnet
InnleggSkrevet: Lør Jun 02, 2012 8:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Veldig enig. Det er ikke alt som må godtas i første runde, noe er det iallefall verdt å gå noen runder med. Vi er da faen meg mennesker vi også, selv om det er radiostyrte modeller vi holder på med. Er egentlig drittlei av å ta så mye hensyn som jeg gjør, for å ikke tråkke noen på tærne. Kanskje vi skulle gitt faen alle sammen, slik at det kommer bedre frem at det er behov for områder som kan brukes til rc-aktivitet.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Brygga ved Storevatnet
InnleggSkrevet: Lør Jun 02, 2012 8:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
stressballen skrev:
Kanskje vi skulle gitt faen alle sammen, slik at det kommer bedre frem at det er behov for områder som kan brukes til rc-aktivitet.

Poenget jeg prøvde å gjøre i sted, men tror ikke det er lurt. Ikke helt enda hvertfall :twisted:

Forøverig veldig bra at du klager og "maser" på de som bestemmer, Thomas. Jeg liker å tro at hvis en maser nok, så får en styre skuta selv, til slutt.

De personene du kontakter, gjør du det i klubbens navn? om det er som privatperson kan jo flere gjøre det samme, flere personer gir kanskje større uttelling?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Brygga ved Storevatnet
InnleggSkrevet: Lør Jun 02, 2012 8:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Vegard skrev:
stressballen skrev:
Kanskje vi skulle gitt faen alle sammen, slik at det kommer bedre frem at det er behov for områder som kan brukes til rc-aktivitet.

Poenget jeg prøvde å gjøre i sted, men tror ikke det er lurt. Ikke helt enda hvertfall :twisted:

Forøverig veldig bra at du klager og "maser" på de som bestemmer, Thomas. Jeg liker å tro at hvis en maser nok, så får en styre skuta selv, til slutt.

De personene du kontakter, gjør du det i klubbens navn? om det er som privatperson kan jo flere gjøre det samme, flere personer gir kanskje større uttelling?


Bøyesaken ble gjort som avdelingsleder i klubben. Angående veien er det egentlig bare sendt et spørsmål så langt, så det sendte jeg i bare i mitt navn. Når/om det kommer et svar der tar jeg det videre som det passer seg.

Det som er litt sært er at kommunen selv ikke ser ut til å ha kontroll på hvem som faktisk styrer området. Jeg tror barneskolen eier det, men barnehagen bruker det. Barneskolen sier det er avdeling Bygg og Anlegg som har ansvaret, men det har jeg ikke hørt noe om fra kommunen. Det eneste jeg vet er at det er kommunalt eid på en eller annen måte, og det er utarbeidet til å være et friareale som både barnehagen og innbyggere kan benytte seg av.

Men uansett som jeg sa, slik det ser ut nå er det snart ikke mulig å benytte brygga pga måseskit og lav vannstand. Vannliljene kommer også opp langs brygga nå. Vi får se hva som skjer.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Brygga ved Storevatnet
InnleggSkrevet: Søn Jul 01, 2012 8:31 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Viktig melding til alle klubbens medlemmer!

Pr dags dato har vi ikke lov til å bedrive noen form for rc aktivitet på Storevatnet. Dette er avgjort av forvalter, Flora Kommune Bygg og Anlegg. Dette ble informert om i et brev til meg i slutten av forige uke.

Dette gjelder altså både elektro båter og nitro/bensin båter.

Jeg ber alle klubbens medlemmer om å respektere dette forbudet. Vi jobber med å få i gang en dialog med kommunen om en bruksavtale. Jeg har tatt kontakt med politikere vedrørende saken og fått noen tips om hvor jeg skal henvende meg. Saken blir tatt videre allerede i neste uke, og jeg håper vi kan ha på plass en avtale som kan godtas av begge parter om ikke all for lang tid.

Om noen fortsetter å bruke vannet til rc aktivitet vil dette skade vårt forsøk på å komme i dialog med kommunen, og vil mest sannsynlig føre til et permanent forbud.

Vi kommer til å søke om å få ha sommertreffet vårt som en separat sak siden dette er en enkeltsak, men inn til videre er dette også satt på hold i påvente av godkjennelse. Jeg jobber også med å undersøke eventuelle alternative areaner for et slikt treff.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Brygga ved Storevatnet
InnleggSkrevet: Tir Jul 17, 2012 11:04 am 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 155
Bosted: Florø
Har det skjedd nokke nytt her? E veldig sugen på litt båtkjøring.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Brygga ved Storevatnet
InnleggSkrevet: Tir Jul 17, 2012 12:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Hørte Thomas snakka om at han skulle i eit møte med kommunen ein av dei neste dagane, så vi får håpe det kan komme ei ordning om ikkje alt for lang tid.. Men tviler på vi får fortsette med bensinbåter på det vatnet lenger :/

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Brygga ved Storevatnet
InnleggSkrevet: Tir Jul 17, 2012 1:24 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 155
Bosted: Florø
Herrejemini. Men då e det jo bare å forflytte seg til lillevatnet då og se kor populært det blir :P


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 46 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC