Dato/klokkeslett: Fre Apr 19, 2024 10:52 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Mindre fjernkontroll enn DX6i
InnleggSkrevet: Man Jul 09, 2012 10:03 pm 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Innlegg: 67
Lurer på å selge mitt Blade 400 med en god del stash for å delfinansiere oppgradering til 500 size helikopter, og da er det vel mest sannsynlig at en eventuell kjøper også vil ønske å få med DX6i radioen som følger med helikopteret.

Nå har det seg sånn at jeg hele tiden har følt at DX6i er hakket for stor til å ligge fullt behagelig i hendene mine, så i tilfelle jeg vil trenge ny radio lurte jeg på å se etter en radio i samme prissjikt som rett og slett er mindre.

Noen tips? Kommer nok selvsagt til å stikke innom butikk for å se på å prøveholde alternativer, men er jo greit å gjøre litt research på forhånd. :)

_________________
T-Rex 500E ( 2012 )
Etomic Vapor ( 2009)
Blade 400 3D ( 2008 )
Twister Bell Medevac ( 2007 )
Medlem av Sunnfjord RC 2008, 2009, 2010, 2012


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Mindre fjernkontroll enn DX6i
InnleggSkrevet: Man Jul 09, 2012 10:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Det er nok bare mindre endringer i størrelse fysisk sett på andre merker. Om du skal opp på større helikopter blir det vel og snakk om en større radio, og mange av de har vel også en tendens til å bli fysisk større, hvertfall store computer radioer med store skjermer. Jeg ville heller sett på gode løsninger for nakkestropp eller konsoll å legge radioen i. Jeg går f.eks å ser på en Graupner MC-32 som neste radio, og den er umulig å holde i nevene og ha kontroll på alle brytere, men der kommer jeg til å kjøre konsoll med nakkestropp. Gjør det på Futaba F-14 i dag, og det er veldig behagelig. http://modelskibet.dk/product.asp?product=7808

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Mindre fjernkontroll enn DX6i
InnleggSkrevet: Tir Jul 10, 2012 12:53 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
DX6i er nok en av de mindre radioene som er tilgjengelig nå, men ergonomien er ikke på topp. Forståelig nok, det er jo en rimelig budsjettradio. Om du fremdeles vil ligge i den prisklassen på radioer, så ville jeg likevel anbefale den radioen pga av fordelene med Spektrum sitt radiosystem, da med tanke på alle mikromodeller som kommer klargjort for bruk sammen med spektrum. Om du er villig til å gå litt opp i pris, så tenker jeg på et par alternativer til deg.

Jeg vil anbefale deg å ta en titt på DX7s, spesielt om du er interessert i mulighetene Spektrum gir. Den ligger høyere i pris, men har bedre ergonomi og flere muligheter. Her er en link til den: http://shop.smallsize.no/product_info.p ... 97ab266fce

Et annet godt alternativ er denne: http://www.jrradios.com/Products/Defaul ... D=JRP00619
Om ikke det er viktig for deg å bruke Spektrum sitt system, så tror jeg kanskje at denne er midt i blinken. JR er et meget anerkjent merke, så radioen vil ikke skuffe deg. Prisen ligger på oppunder 2000,-, og da blir radioen levert med en 6-kanals mottaker. Ser ut til å være en liten og nett radio, og JR vet å lage gode radioer også.

I tillegg så bør du bruke en riktig justert nakkestropp eller lignende, uansett radio, som Thomas skriver. Om du synes en av disse er interessant, så kan du bare skrive det her på forumet, så skal jeg ta den eventuelle radioen med i prisoverslaget jeg skal lage til deg.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Mindre fjernkontroll enn DX6i
InnleggSkrevet: Tir Jul 10, 2012 12:59 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Her er et bedre bilde av JR XG6
http://www.modelflight.com.au/images/pr ... pxg6m1.jpg

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Mindre fjernkontroll enn DX6i
InnleggSkrevet: Tir Jul 10, 2012 9:12 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Kan anbefale XG6'en, lett fin og masse muligheter :)

Bruker det som trainer slave sammen med XG8'en min så datteren min kan fly med litt hjelp.

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Mindre fjernkontroll enn DX6i
InnleggSkrevet: Tir Jul 10, 2012 10:04 am 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Innlegg: 67
Begge de to så jo litt mer nette ut ja! Jeg har jo to små blade mcx og msr BNF helikopter, så det er vel antagelig en grunn til å se nærmere på dx7?

_________________
T-Rex 500E ( 2012 )
Etomic Vapor ( 2009)
Blade 400 3D ( 2008 )
Twister Bell Medevac ( 2007 )
Medlem av Sunnfjord RC 2008, 2009, 2010, 2012


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Mindre fjernkontroll enn DX6i
InnleggSkrevet: Tir Jul 10, 2012 12:59 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
difcab skrev:
Begge de to så jo litt mer nette ut ja! Jeg har jo to små blade mcx og msr BNF helikopter, så det er vel antagelig en grunn til å se nærmere på dx7?


DX7s er nok et mer passende valg da ja.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Mindre fjernkontroll enn DX6i
InnleggSkrevet: Tir Jul 10, 2012 3:02 pm 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Innlegg: 67
Høres bra ut, da er det bare å sende epost så snart du er klar. :)

Kunne vært litt mer spesifikk og skrevet at når jeg sa samme prisleie, så var det vel sånn opp til ca 3000 ish jeg mente.

_________________
T-Rex 500E ( 2012 )
Etomic Vapor ( 2009)
Blade 400 3D ( 2008 )
Twister Bell Medevac ( 2007 )
Medlem av Sunnfjord RC 2008, 2009, 2010, 2012


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC