Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 10:45 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 26 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Deans connector, max amp
InnleggSkrevet: Søn Aug 26, 2012 8:49 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Thomas skrev:
rfauske skrev:
En annen ting å nevne ang C rating er at det er ingen fasit på hva batteriene tåler, noen er veldig mye mer optimistisk ratet enn andre. Mye mer viktig er den indre motstanden i pakken, det er denne som bestemmer hvor stor varmeutvikling det blir under belastning av batteriene.

Har selv 30C batterier som yter bedre enn andre jeg har som er merket med både 50 og 65C..


Rundt det så er vel også gode gamle "du får det du betaler for" ganske gjeldende. Rimelige pakker med høy C rating er stort sett ikke til å stole på. Men nå var det vel Venom Power du så på Råteslya, og de har fått veldig god kritikk i bilmiljøet hvertfall, så de bør nok fungere flott.


Tja, du har jo MaxAmps sine som er heller i motsatt klasse med useriøs merking og pris ;)

Ang venom vs resten så er det relativt ok test her: http://www.bigsquidrc.com/lipo-battery- ... l-results/ så ser ut til at Kåre selger batterier som matcher ytelse og pris til Venom batteriene :)

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Deans connector, max amp
InnleggSkrevet: Søn Aug 26, 2012 9:10 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
her kom jo nano techen godt ut og..:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Deans connector, max amp
InnleggSkrevet: Søn Aug 26, 2012 9:41 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Jepps, det den er mest kjent for ellers er vel helst at dei kan blåse seg opp etter en stund ( i hvertfall en del av seriene )

Fint å handle fra utlandet men også fint med norske rettigheter i forhold til reklamasjon og slik :)

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Deans connector, max amp
InnleggSkrevet: Søn Aug 26, 2012 9:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Kåre selger vel ikke Gens Ace lenger om jeg ikke tar feil. Får vel tak i det om man vil, men har vel gått over til andre merker som hovedserie. Men Gens Ace 65C er nok også et godt alternativ: http://www.hobbypartz.com/gensace65c.html

Turnigy har mye rart. Nano serien er vel deres dyreste, og gjør det mye bedre enn de billige Turnigy batteriene. Billigseriene hadde jeg ikke kjøpt her. Kjører selv 3S 5000 mAh pakker med Nano. Så langt kun på oppsett som ikke kommer i nærheten av hva batteriene kan levere, men greit å ha litt å gå på :D

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Deans connector, max amp
InnleggSkrevet: Søn Aug 26, 2012 9:57 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Gens og Gravity har samme avsender og sortering ;) Men om han har begynnt med Hiyan eller hva det nye merket til elefun har byttet til så er det noe annet.

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Deans connector, max amp
InnleggSkrevet: Søn Aug 26, 2012 10:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har ikke sluttet med Gens Ace, men trenger nok litt påfyll når jeg får oversikt (driver å rydder opp etter flyttinga nå). Har også tatt inn noen av Haiyin-serien til Elefun for å ha et billig alternativ til de typiske kinabatteriene. Ellers går det også litt i Kong Power og Hyperion.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Deans connector, max amp
InnleggSkrevet: Søn Aug 26, 2012 10:32 pm 
Bygger selv!
Bygger selv!
Brukerens avatar
Innlegg: 33
Bosted: Florø
"King max" 7.4,5200 mah 30c fra smallsize kan iallefall brenne, brynjarkvam kjøpte et som var ferdig dødt,, men det var dyrt om ikkje anna :D


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Deans connector, max amp
InnleggSkrevet: Søn Aug 26, 2012 10:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Råteslya skrev:
"King max" 7.4,5200 mah 30c fra smallsize kan iallefall brenne, brynjarkvam kjøpte et som var ferdig dødt,, men det var dyrt om ikkje anna :D


hehe, mener du Kong Power nå eller? Ikke godt å vite med deg :mrgreen:
Jeg har KP i alle bilene til ungene, har funka fint der. Men noen ganger kommer vel alle merker borti problemer. De jeg er mest fornøyd med er Hyperion sine, de har virket veldig stabile. Har hatt noen få tilfeller med ustabile celler på noen av de andre merkene som er nevnt her, men de har funket greit. Når det gjelder kinabatterier, så har jeg personlig hatt ca 60% defekte tilfeller på ca 10-15 batterier (bestilt til bruk på produkt der det er god sjanse for at batteriene blir drept), så jeg er vel egentlig stort sett ferdig med billige HK batterier. Så lenge jeg har Gens Ace og Hyperion, så klarer jeg meg nok :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Deans connector, max amp
InnleggSkrevet: Søn Aug 26, 2012 10:51 pm 
Bygger selv!
Bygger selv!
Brukerens avatar
Innlegg: 33
Bosted: Florø
Nei du far, eg meina "king-max" !
No e eg lei av å prøve å sende pm, så har du ec5 connector i butikken ?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Deans connector, max amp
InnleggSkrevet: Søn Aug 26, 2012 10:55 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Om han ikke har så har jeg en del liggende.

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Deans connector, max amp
InnleggSkrevet: Man Aug 27, 2012 12:53 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Råteslya skrev:
Nei du far, eg meina "king-max" !
No e eg lei av å prøve å sende pm, så har du ec5 connector i butikken ?


tror jeg har, skal sjekke etter imorgen :)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 26 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC