Dato/klokkeslett: Fre Mar 29, 2024 3:22 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: fartsmålinger uten å sette livet på spill
InnleggSkrevet: Fre Des 28, 2012 10:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Endelig er teknologien liten, enkel, stabil og billig nok til å ta målinger i felten på fly uten å stå midt i skuddlinjen med en rader med kort rekkevidde. Jeg har på vei Eagle tree v3 on-board måleutstyr som måler med pitotrør og man kan avlese høyeste oppnådde fart umiddelbart etter landing uten å drasse med seg laptop og all mulig dritt. Enheten er utrolig liten og lett og enkel å putte inn i fly, til og med veldig små fly, og oppgir hastigheten på en liten lcd skjerm.
Gleder meg stort til å endelig få måling på Multiplex Funjet og jobbe meg gjennom den med div propeller og ant celler. Et sted mellom 250 og 300 kmt kommer det til å havne ut ifra andres målinger på samme oppsett, men nå får jeg de harde fakta på bordet etterhvert 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: fartsmålinger uten å sette livet på spill
InnleggSkrevet: Fre Des 28, 2012 10:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Velkommen etter, dette kjøpte jeg for 7 år siden :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Synst å huske at det var noen som trekte i tvil målingene , som resulterte at jeg måtte sjekke avlest fart mot speedometeret på bilen min i maks fart hehehhe.... kom oppom så kan du få låne slikt utstyr gratis av meg, jeg kan til og med forklare deg hvordan det virker :lol: :lol: :lol: 8)

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: fartsmålinger uten å sette livet på spill
InnleggSkrevet: Fre Des 28, 2012 11:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Kjekt at du drar opp dette, din gamle versjon v1 eller v2 er jo godt kjent for unøyaktige målinger og dine egne målinger med bil avdekket ca 20% avvik. Her snakker vi siste versjon som er vesentlig forbedret :mrgreen: Det lønner seg ikke å være først ute med ny teknologi, det vet vi fra bla. mobtelefoner og flat-tv, mange som betalte dyrt for dritt der gitt,he he :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC