Dato/klokkeslett: Fre Mar 29, 2024 8:59 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Hva limer dere dekkene med?
InnleggSkrevet: Fre Jul 27, 2007 7:58 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 406
Bosted: Florø
CA tørker litt fort og gir så stygge dekksider og dekklim gidder jeg ikke spandere på meg...

_________________
Reinhardt Dankertsen 75-mod

In the 60's, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Jul 27, 2007 8:03 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 427
Bosted: Førde
eg veit ikkje hvertfall, men gjelder det fuel/nitro biler også, kunne ligget ein anna plass på forumet!

_________________
Bilde
Futaba 10C - Katana 3D - Extra 330 - T-Rex 500ESP - Easy Star


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Jul 27, 2007 8:06 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 406
Bosted: Florø
FleskepupP skrev:
eg veit ikkje hvertfall, men gjelder det fuel/nitro biler også, kunne ligget ein anna plass på forumet!


Gjelder elektro for min del derfor spør eg her :wink:

_________________
Reinhardt Dankertsen 75-mod

In the 60's, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Jul 27, 2007 8:11 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 427
Bosted: Førde
ok sjønner, men og vil gjerne vite det også!

_________________
Bilde
Futaba 10C - Katana 3D - Extra 330 - T-Rex 500ESP - Easy Star


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Jul 27, 2007 9:06 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 406
Bosted: Florø
Ja mine små micro-t hjul har nok ikke samme påkjenninger som savgepølsene, men kanskje vi kan få flere forslag.

_________________
Reinhardt Dankertsen 75-mod

In the 60's, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Jul 27, 2007 10:15 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Jeg bruker vanlig grønn flash.....

Funker fint HVIS du er kjapp nok:)

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Jul 27, 2007 11:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Flash! generellt er jo noe dritt med mindre du skal bruke hele flaska på en uke... Størkner så fort på flaska at jeg har kjøpt ny tube mellom hver gang jeg trenger den :P Men det virker bra! Brukte grøn flash på savagen min, har ikke løsnet noen hittil.

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Aug 01, 2007 12:04 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Hehe, har hatt en rød Flash liggende i 2 år nå uten at den har størknet. Sette på toppen vettu så holder den seg :)

Ellers bruker jeg den røde flashen på dekkene mine. Sitter som støpt, det fikk jeg erfare når jeg prøvde å få av dekkene på buggyen min når jeg ville bytte til knastedekk.

Har opplevd å søle litt på utsiden av gummien, men stort sett har det gått bra så lenge jeg begrenser hvor mye jeg trykker ut, og da blir resultatet pent for meg hvertfall. Har alltid liggende en papirbit for å fjerne overflødig lim om nødvendig, og limer en side av gangen og legger dekket ned slik at om det skulle renne noe så renner dette inn i dekket.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Aug 01, 2007 12:15 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 406
Bosted: Florø
Ja det var ikke noe problem å lime 1:10 dekkene, men 1:32 er så pitte pitte små at det er vanskelig å bøye unna dekket og samtidig legge i lim, for så å rette opp dekket før limen tørker. Og den lille 2-3 mm kanten med lim som blir rundt dekket/felgen etterpå er ganske stygg. Ser jo ut som gamle hvitstripe dekk :)

_________________
Reinhardt Dankertsen 75-mod

In the 60's, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Aug 01, 2007 1:08 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Jeg har hatt rosa og grøn flash.. Setter såklart på korken :P

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Sep 26, 2007 1:03 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg bruker medium lim type grønn flash i felgsporene, og forsegler ytterkanten med tynn lim type rød flash etterpå. Funker greit. Når det gjelder små hjul, så burde det vel holde med den tynne limen? Den suger seg selv inn i åpninger, så den er vel gjerne egnet til slikt?

Det går kanskje an å bruke den tykkeste superlimen også. Hvis en legger den i felgsporet først, og så deretter presser dekket mot den pene felgsiden, så skubber en limen inn i felgen istedenfor at den skvises ut på den synlige felgsiden. Selve innsiden av felgen kan en lime etterpå, der gjør det vel ingenting om det kommer limkant. Sikkert ikke lett å skjønne forklaringa mi, men men..... :roll:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Ons Sep 26, 2007 3:39 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Innlegg: 241
Bosted: Førde
Rosa Flash funker som bare det. Men ikkje så det på henda mens du holder igjen, det gjør vondt når du skal ha fingeren vekk :(

_________________
Simon Loe Laberg

* Tamiya TT-01D

* SilverLit X-Twin Jet


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Hva limer dere dekkene med?
InnleggSkrevet: Fre Aug 08, 2008 10:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Litt oppdatering her.. Har brukt litt av den gule flashen for å lime noen 1:10 tourindekk. Denne er absolutt ikke å anbefale. Limen er veldig sprø og dekket løsner lett om man drar litt i det. Tenkte jeg hadde på for lite første gangen og gikk over en runde til, men det var samme greiene igjen. Tok en runde med rosa flash tilslutt og DA sitter det som F igjen ;) Så min erfaring er altså at GRØN og ROSA funker fint til dekk :)

Har også funnet ut at om jeg sørger for å få det meste av limen ned i tuba før jeg setter på korken og unngår å oppbevare de liggende så er ikke uttørking og tett kork noe problem :)

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 4 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC