Sunnfjordrc.no
http://www.sunnfjordrc.no/

formel for teoretisk hastighet for fly
http://www.sunnfjordrc.no/viewtopic.php?f=9&t=663
Side 1 av 2

Forfatter:  vector 250 [ Man Feb 04, 2008 10:10 pm ]
Innleggets emne:  formel for teoretisk hastighet for fly


Forfatter:  stressballen [ Man Feb 04, 2008 11:04 pm ]
Innleggets emne: 


Forfatter:  vector 250 [ Tir Feb 05, 2008 12:36 am ]
Innleggets emne: 


Forfatter:  stressballen [ Tir Feb 05, 2008 1:01 am ]
Innleggets emne: 


Forfatter:  vector 250 [ Tir Feb 05, 2008 7:21 pm ]
Innleggets emne: 


Forfatter:  vector 250 [ Tir Feb 05, 2008 7:27 pm ]
Innleggets emne: 


Forfatter:  stressballen [ Ons Feb 06, 2008 12:28 am ]
Innleggets emne: 


Forfatter:  yallaair [ Ons Feb 06, 2008 12:59 am ]
Innleggets emne: 


Forfatter:  yallaair [ Ons Feb 06, 2008 5:12 pm ]
Innleggets emne: 


Forfatter:  vector 250 [ Ons Feb 06, 2008 5:33 pm ]
Innleggets emne: 


Forfatter:  vector 250 [ Ons Feb 06, 2008 5:49 pm ]
Innleggets emne: 


Forfatter:  vector 250 [ Ons Feb 06, 2008 6:15 pm ]
Innleggets emne: 

[quote="yallaairJagedal sin SuperSports 40 m 60 FX på 14000 RPM og 4" prop går fortere enn 85 km/t!! Selv om dette er maks teoretisk speed, vil jeg si at flyene FAKTISK går MYE, MYE FORTERE! kansje 140-150 km/t på Supersports 40 m 60FX.[/quote]


Hvis dette er riktig så vil det si at de som driver pylon racing ikke flyr i 240-280 km/t eller noe i den dur, men faktisk i rundt 500 km/t

Jeg går da ut ifra at de samme fysiske lover gjelder for dem som for "the jagedalius"

Forfatter:  vector 250 [ Ons Feb 06, 2008 6:27 pm ]
Innleggets emne: 

Jeg har en littmer realistisk teori om dette superflyet til Jagedal.
Du var enda i teste og prøve modus med din nye MVVS og var på langt nær ferdig inntunet med hverken pipe eller propell.
Jeg tror at ditt fly slettens ikke gikk så fort som vi likte å tro og Jagedal sitt hørtes ut som det gikk dobbelt så fort som det faktisk gjorde.
Dermed oppstod myten om at flyet hans gikk raskere enn propellen faktisk er i stand til å skru seg gjennom luften (da må jo propellen ha bremset han opp da)

12.25-3.75 propell. Vi gir han 14000 rpm på bakken for å være snill med han. Det var lett å høre at motoren "tømte" seg noe sinnsykt under flyging og i stup. Jeg vil tro det kunne dreie seg om bortimot 2000 rpm ekstra. (det kan jo ha vært mer og da vil hastigheten og ha vært høyere)
Da sier formelen: 3.75 ganger 16000 delt på 1056= miles ganger med 1.6= 90 km/t
At dette hørtes ut som 180 km/t kan jeg gå med på, men at matematikken tar så feil tror jeg ikke.
Flyet ditt gikk noe raskere, men så veldig mye over 100 km/t var det nok ikke.
Du eksperimenterte jo vel og lenge etter dette for å oppnå rundt 170-180

Forfatter:  yallaair [ Ons Feb 06, 2008 6:29 pm ]
Innleggets emne: 

For å komme til bunns i problemet tror jeg at Logger'n må kalibreres mot et speedometer i normal flyhastighet. Montere den på flyet og teste. Det blir nok en heit potet på RCU-nettet etter hvert..... :lol: :lol:

Forfatter:  vector 250 [ Ons Feb 06, 2008 6:31 pm ]
Innleggets emne: 

Få se om du tør å slenge denne "over speed" teorien din ut på det store forumet og stå bastant på den, det kan bli gøy :lol: :lol:

Side 1 av 2 Tidssone UTC + 1 time [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/