Dato/klokkeslett: Tor Mar 28, 2024 9:17 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 17 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Thomas sin Associated 1/8 Factory Team RC8T CE
InnleggSkrevet: Man Okt 01, 2012 7:09 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Vel da har jeg også kjøpt meg noe med litt størrelse for å leke i grustakene med.

Vurderte lenge Traxxas E-Revo, men siden Traxxas kun selger RTR synes jeg det ble litt dyrt. Kunne selvsagt kjøpt børsteversjonen og oppgradert til børsteløst oppsett senere, men det er ikke noe å spare på det totalt sett synes jeg. Dessuten betaler man jo ekstra for en radio som ikke blir brukt, og Nimh batterier.

Så jeg begynte å kikke meg rundt etter noe brukt, og kom over en RC8T CE ombygd til elektro.

http://teamassociated.com/cars_and_truc ... tory_Team/

Bilen er ørlite lavere enn E-Revoen, men han som har bygget den sa at til grustak, sandhauger og gress var den høy nok. Han hadde selv hatt blant annet E-Revo, men var ikke fornøyd og hadde satt ut på leting etter noe annet. Han bygde derfor en RC8T direkte med mod set for elektro og puttet inn en Castle 1520 1600 kv motor. Kjøres normalt på 5S men takler 6S. Styreservo er Hitech HS-7955TG. Konverteringssettet er levert av Tekno, spesifikt Tekno V4. Totalt kom alt på nesten 9000 når han bygget den, noe jeg også har sjekket opp mot diverse nettsider man får kjøpt delene fra.

Bilen er nå rett over ett år gammel, men selve byggesettet kom først på markedet i 2009. CE versjonen er Factory Team edition som vant sin klasse i ett eller annet mesterskap i 2009. Derfor inneholder den alle hop-ups som var på vinnerbilen. I tilleg har tidligere eier oppgradert et par andre småting.

Fikk med et par 5S batterier på kjøpet, samt reservedeler og de delene han ikke brukte fra originalsettet om jeg ønsker å bygge den opp som original nitrobil. Ut i fra bildene jeg har sett som ble tatt i helga er bilen i god stand. Noen riper under bunnplata selvsagt, men ellers i god stand. En bil som ser ut til å ha blitt tatt godt vare på. Voksen kar som har bygget og brukt.

Bilen er på vei i posten nå og ligger nok og venter på meg når jeg kommer hjem igjen om et par uker. Gleder meg til å teste! :D

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Associated 1/8 Factory Team RC8T CE
InnleggSkrevet: Man Okt 01, 2012 7:28 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
Gratulerer..:) ola på RS du kjøpte av? en kvit? kjøpte nettopp en tekin t8 motor med han idag som eg skal ha i mugenen min..:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Associated 1/8 Factory Team RC8T CE
InnleggSkrevet: Man Okt 01, 2012 7:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
carish skrev:
Gratulerer..:) ola på RS du kjøpte av? en kvit? kjøpte nettopp en tekin t8 motor med han idag som eg skal ha i mugenen min..:)


Jupp :)

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Associated 1/8 Factory Team RC8T CE
InnleggSkrevet: Man Okt 01, 2012 7:47 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
Rå den bilen trur eg..:) skulle jo hatt offroad bane en plass...til 1/8 og oppover..:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Associated 1/8 Factory Team RC8T CE
InnleggSkrevet: Man Okt 01, 2012 9:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Fet sak ja, blir spennende å se. Men dette er biler som bør kjøres på bane ja, de blir fort stygge ved herjing i grustak. Er ikke den bilen jeg ville prylt på nesjane, men godt mulig det går greit siden det er en truggy. Kommer nok mest til sin rett på en egnet bane, der det går an å konkurrere litt også :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Associated 1/8 Factory Team RC8T CE
InnleggSkrevet: Man Okt 01, 2012 9:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Bane hadde vert best, men selger har kun brukt den i sand/grushauger slik jeg ønsker. Og så langt vedig lite som har røket. Tror det er noen armer som følger med, men det er jo rimelig standard at ryker så.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Associated 1/8 Factory Team RC8T CE
InnleggSkrevet: Man Okt 01, 2012 10:39 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
konkuransebiler tåler vel stort sett meir enn rtr herjebiler og so..:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Associated 1/8 Factory Team RC8T CE
InnleggSkrevet: Tir Okt 02, 2012 12:30 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
hehe, var ikke det at bilene ikke er solide jeg mente. Bilene smeller lettere nedi, og da grøsser det nedover ryggen på meg, iallefall når det er påkostede biler det er snakk om. Føler jeg kan slippe meg litt mer løs med monstertrucks, de er bygget for å herje med :mrgreen:
Buggy/truggy er uansett mye lettere biler, og overlever stort sett det aller meste av slike smeller. De kommer seg godt frem, og klarer det meste. Men jeg tenker meg om en ekstra gang når jeg sender bilen opp i de verste haugene. Da bruker jeg mye heller en RTR eller annen bil som håndterer mer terreng. Å bytte noen bærearmer gjør ingenting :D

Sist gang jeg hoppet syke hopp med min Losi 8ight, så knakk jeg ingen plastdeler, men jeg revnet motorblokka :mrgreen:
Det smalt veldig godt i asfalten også. Var kjekt å hoppe, men ikke å lande..

Men kjekt at det blir litt sånne biler nå, burde jo ha fått lagt opp en bane eller noe. Bare dumt at jeg kun har nitro, stiller nok svakt mot batterimonsterene da. Men hadde vært moro å prøvd uansett. Er jo en fin grusplass på nesjane også, kunne satt opp noen kjegler og slikt der.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Associated 1/8 Factory Team RC8T CE
InnleggSkrevet: Tir Okt 02, 2012 8:33 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
hehe,ser den ja..:) men eg har vore relativt brutal med min el konverterte kyosho st-rr truggy,einaste som skjer er at ting har vore for dårlig festa inni,sist knuste eg mottaker...:) du får kjøpe deg en fin roller å konvertere..:)

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Associated 1/8 Factory Team RC8T CE
InnleggSkrevet: Tir Okt 02, 2012 1:18 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Er ikke interessert i elektrobuggy/truggy dessverre. Har Slash som hurtiggående elektro, og det holder plenty. En til offroader elektro som går fort gir meg ingenting. Mye kulere med fungerende motor :wink:

Men jeg bør vel egentlig aldri si aldri, selv om jeg foreløpig ikke har noen interesse av det :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Associated 1/8 Factory Team RC8T CE
InnleggSkrevet: Tir Okt 02, 2012 2:54 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 443
Bosted: breim
jojo,e 4x4 slash du har då?

_________________
hpi baja ss, losi lst2, savage xss,associated tc6.1, durango dex410r, axial wraith, corally f1, slash, kyosho st-rr , scx-10 , tamiya cr-01 savage flux, axial xr-10 pluss en liten haug til..:)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Associated 1/8 Factory Team RC8T CE
InnleggSkrevet: Tir Okt 02, 2012 4:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
carish skrev:
jojo,e 4x4 slash du har då?


Jau, blir langt fra det samme som dette selvfølgelig, men er en morsom bil. Men jeg trives best med forbrenningsmotor. Om jeg skal ha noe mer seriøst med elektro, så blir det et eller annet fra Losi tenker jeg. En 8ight-E eller 8ight-T om den kommer i elektroversjon. Jeg liker ikke konverteringer. Zombie-Solheim har en 8ight-E, og den er jo dritkul, så vi får se. Hvis alle har så må jeg også ha :mrgreen:

Thomas, du får slenge ut noen bilder av bilen når den kommer :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Associated 1/8 Factory Team RC8T CE
InnleggSkrevet: Tir Okt 02, 2012 7:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Skal det, men er ikke hjemme før om to uker.

Ellers er jeg forsåvidt enig med konverteringer, men her er det vel så og si bare deler av drivverket som er originalt fra nitrobilen. Kunne vel nesten heller kalt dette en Tekno V4 ett eller annet nesten med Associated differ, dempere og dempetårn. Så lenge det ikke blir konkurransekjøring med slikt i nærmeste framtid betyr det lite uansett. Blir morro å dra avgårde på 5S, og kanskje teste 6S etter hvert.

Skal vi noen gang over på dirt bane kommer jeg hvertfall til å stemme for 1/10 buggy!

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Associated 1/8 Factory Team RC8T CE
InnleggSkrevet: Lør Okt 13, 2012 12:06 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Endelig hjemme igjen, og pakken sto og ventet på rommet. Pakket opp, og alt ser bra ut. Ren og pen, lukter til og med litt olje, så det er vel et godt tegn :) Må se om jeg finner en ledig mottaker, så blir det nok prøvetur i løpet av helgen. Fikk med 4 stk 5000 mAh 5S 45C batterier. Har ikke kikket over alle reservedelene ennå, men er hvertfall en god del, blant annet et par sett armer som sikkert kommer godt med etter hvert.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Thomas sin Associated 1/8 Factory Team RC8T CE
InnleggSkrevet: Lør Okt 13, 2012 2:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Da var bilen testet en tur i gata, på litt grus, og i langt gress i hagen. Taklet alle forhold utmerket! Batteriet var bare på 3,85V pr celle, så jeg kjørte ikke mye, men det var greit med kraft og fart til herjing hvertfall. Hoppet ned fra en kant et par ganger, og bilen var balansert og fin i lufta. Taklet til og med høyt gress uten problemer.

Målte kjørehøyde til mellom 4,5 og 5 cm, så tror denne greier en god del.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 17 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 3 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC