Dato/klokkeslett: Tir Mar 19, 2024 6:00 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Stressballens M05 dragster
InnleggSkrevet: Man Apr 06, 2015 5:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har en stund hatt en M05 stående som ikke har hatt noen misjon, og siden jeg synes det er så moro med biler som kjører fort rett frem, så tenkte jeg at jeg kunne se hva jeg fikk til med denne bilen. Noen utfordringer vil det absolutt være. Som kjent så spinner disse bilene omtrent konstant, så veigrep vil være et tema, med tanke på det å få planta kreftene i bakken.

Jeg har montert på en 6000kv motor, og tenker å holde meg på 2S lipo, Iallefall som et utgangspunkt. Videre har jeg montert en standard styreservo, og den lar jeg nok stå. Putter ikke gyro på denne bilen, siden den kun har drift på forhjulene så vil den oppføre seg helt annerledes enn en 4wd. Men jeg får se om jeg har samme mening senere.

Bilen har også fått ledda drivakslinger og oppgradert styring, jeg har også bestilt et par ting til som skal monteres. Tenker også å montere en bakvinge, men også noe foran på spoiler som kan hjelpe til og gi litt trykk på framhjula. Oppdateringer kommer :)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens M05 dragster
InnleggSkrevet: Tir Apr 07, 2015 12:18 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Har funnet ut et par ting til som må utbedres. Karosseriet var litt vanskelig å tilpasse, og hjulbuene ble veldig høye når jeg fulgte oppmerket utklipping. Hvis karosseriet monteres slik det skal, da blir det mye luft over dekkene i hjulbuene, noe som ser for dumt ut. Jeg kunne klippet litt mer av nedre kant på karosseriet, men det ødelegger litt av utformingen. Så jeg velger å minske litt på vandringen til bærearmene. Da kommer felgene litt mer opp i hjulbuene, og jeg fjerner vandring i støtdemperene som jeg ikke har bruk for. Jeg har også bestemt meg for å bruke felg og dekkserien til HPI vintage. Disse er samme type som jeg bruker på min TA05ifs dragster, og de passet greit her også. De har litt større diameter, men det gir bare litt større topphastighet, pluss at hjulbuene fylles bedre ut. Prøver meg på 26mm dekk foran, og 31mm bak.


Vedlegg:
DSC06461 (1000 x 664).jpg
DSC06461 (1000 x 664).jpg [ 84.4 KiB | Vist 14677 ganger ]

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!
Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Stressballens M05 dragster
InnleggSkrevet: Søn Aug 23, 2015 9:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hadde første test på denne idag, men resultater uteble. Noe er tydeligvis riv ruskende galt, for jeg oppnådde kun 51 km/t. Fant ut at motor knapt funket, det vil si at hele oppsettet virket humørsykt. Jeg mistenker at det faktisk er batteriet som ikke klarer å levere. Det er et eldre Gens Ace 7.4v som sikkert har sitt sine beste dager, så jeg skal teste med et friskt batteri og kalibrering av esc til neste gang.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 3 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC