Bilder og video:
viewtopic.php?f=11&t=2276Var en artig dag med mye action, hvertfall for min del. Litt for mye vind hadde vi og. Bør kanskje reise på kveldstid når sola ikke er så sterk og vinden har roet neste gang det er meldt litt vind.
Storkoste meg med Raptoren jeg har bygget, men etter noen low pass og high alpha forsøk gikk det hardt i bakken. Vi var tre fly i lufta og jeg måtte vike unna Bjørn sin hovrende Katana. I krasjet fløy batteriet ca. 5 meter og landet i elva. Fant det heldigvis til slutt.
2nd crash.JPG [ 253.45 KiB | Vist 13900 ganger ]
Kan legge til at flyet er fikset og klar for ny krasj
På den siste flyturen min med T-rex 600ESP skulle jeg ta nok en auto inn mot landing, men noe var galt. Etter å ha slått in throttlehold 20-30m i luften kom en voldsom bladlyd (blad som bremser i luften) og hodet mistet fart. Det endte med at heliet landet sidelengs sirka samme plass som jeg krasjet sist. Etter inspeksjon i dag ser det ut til at jeg må bytte en skid, tail boom, torque tube, servohorn og en servolink. Klarte ikke å se om main shaft og spindel var gåen, de virket greie med andre ord.
Jeg hadde glemt locktite på en servoskrue og dette ble resultatet. Er egentlig ganske glad for at det skjedde på denne måten. Kunne skjedd på et værre tidspunkt..