hehe, spesiell dag dette. Kjipt med været, men tøffe gutter holder ut
Er faktisk litt overrasket over avstemmingen på bilene, det er helt tydelig at en publikumsvinner og dommervinner kan være stor forskjell på. Jeg tror kanskje at Thomas vant mest på godt karosserivalg, det finnes vel knapt noen mer klassisk bil enn denne Corvetten, jeg vet ikke. Likte egentlig alle bilene, og skulle ønske det var et par deltakere til. Personlig favoritt var kanskje Terje sin, jeg vet ikke helt. Syntes det var litt vanskelig å skille dem, for alle bilene hadde noe jeg likte veldig godt.
Jeg deisa Slash i steinkanten ved enden av parkeringa, det var rett og slett litt for mye smågrus der, så bilen fikk ikke bremset som den skulle. Tok en bærearm og ei skidplate såvidt jeg kunne se. Styrelinken på ene siden var også bøyd, men ikke så mye. Fikk også litt mer inntrykk idag på hvordan diffene fungerer, og disse må jeg helt klart inn og endre litt på. Enda så har drivakslene holdt ut.
Testa såvidt TA05ifs dragster på veien, uten karosseri, bare for å få et inntrykk. Bilen er jo totalt gjenoppbygget og modifisert, så dette var første prøve. Kunne konstatere at dekkene først og fremst trengte litt burning før de begynte å fungere. Det andre er at jeg trenger noen meter for å løse bilen fra stillestående, ellers blir det for mye motor. Når den har kommet seg litt i fart, så er det bare å mate på. Jeg syntes den flyttet godt på seg allerede ved 1/4 gasspådrag, så dette gleder jeg meg til å teste på et større område. Jeg satte så i et 4S lipo for å få et inntrykk med hjulene på, og ganske så fort røk et hjul. Innmaten i et av framdekka kom ut, faktisk uten å ødelegge dekket. Kan hende det skyldes et dårlig limt område på dekket, men klart, hjulene begynner jo å gå fort rundt etterhvert...
Ellers ble det litt kjøring av lastebil, og flere av de som hjalp til med utstillinga kjørte sine egne biler. Takk for hjelpa gutta