Nå er kroppen henslengt i stresslessen, beina har kommet på puffen, og en hjemmelaget pizza skal snart fortæres. For en dag. Kom meg til sengs kl 04 i natt, og var rimelig bedugget når jeg sto opp 4 timer senere. Det ble enda litt mer klargjøring i morges, pluss fylling av bilene med klubbteltet og rc-moro. Som vanlig kom jeg meg litt sent inn, og hadde med for mye tullball, så det ble trangt om plassen i bilene. Men jeg tar dette som oppvarming til Sanden-søndag, og tipper at jeg vil pakke mer effektivt da
Veldig kjekk dag i dag, til tross for dårlig vær siste halvpart av dagen. Følte at vi hadde en bra flyt av folk som var innom oss, det var hele tiden spørsmål, og jeg kjedet meg ikke et sekund. Veldig kjekt å se at Håvard fikk kjørt mye båt, på alle de siste treffene har vi blitt vant med å se at han henger over båten og sliter med å få start. Denne dagen brøt iallefall alle gamle tradisjoner på den fronten
Slash fikk seg en løpetur på vannet, og denne gangen gikk det over all forventning. Jeg startet fra stranda, og når bilen var kommet seg noen meter utover, så gikk den på bakhjula. Å måtte slippe opp gassen når man kjører på vann er en ny opplevelse

Jeg trykket så gassen til bunns igjen, og bilen dro på utover. Videre svinget jeg litt inn mot flytebryggene på slutten av turen, slik at det ikke ble så langt ut for å hente bilen. Jeg slapp opp gassen, og bilen stoppet da umiddelbart, logisk nok. Den fløt helt fint, så jobben med å legge inn noen flyteelementer i chassis fungerte flott. Det var ingen flyteelementer under bilen, kun oppi, for å holde den flytende og vannrett når motorkraft ble slått av. Tøflus skubbet så bilen inn til land, og jeg koblet der fra batteriet, og skyllet den umiddelbart i ferskvann. Ingenting som slapp ut røyken denne gangen
Blackjack holder fremdeles koken, men er full av sprekker og småskader, og jeg tipper den tar inn vann mer enn 1 plass for å si det sånn. De ekstra flyteelementene jeg har lagt inn gjør en bra jobb der også, så hvis båten velter så ligger den fremdeles horisontalt, til tross for mye vann innabords. Spylte den godt med ferskvann også, og skal senere i kveld ta ut aksling og smøre alt som kan smøres.
Fikk tatt noen bilder med quadcopter, og såvidt prøvd ut å fly FPV (med skjerm og quad godt synlig hele tiden). Meningen var at jeg skulle følge etter de radiostyrte båtene, men de var litt for langt ute til at jeg ville følge etter med en FPV-quad tidlig i teststadiet. Ramler den ned, så blir en del utstyr ødelagt. Jeg har en vanntett sak som jeg skal spesialisere litt til denne type bruk. Mot slutten av dagen i dag fikk jeg tatt en tur med Beaver på flottører, og det er et meget flott fly. Til tross for ganske urolige vindforhold, så håndterte Beaver oppgaven meget bra. Landingene gikk uten problemer, men jeg må gjøre noe med patenten på rorene. De er ikke så bra dessverre, og dette var et savn når man skulle manøvrere flyet opp mot vinden før takeoff. Men litt utfordringer må vi ha med modellene våre
For min del var det en veldig kjekk dag, med mange som var interesserte i hva vi drev med. Jeg likte også godt å se alt som dere andre hadde tatt med, det var både seilbåt, tanks, parrot quad, en proboat destroyer (husker ikke hva den het), biler, lastebil, bensinbåter med mer. Det var forøvrig ikke så mye tid vi fikk til å sitte i teltet og gnåle med hverandre, det gikk i ett hele tiden. Til og med grillpølsene ble spist i hastverk
Til alle dere som deltok, hjertelig takk for at dere bidrar til å gjøre dette til en koselig samling. Det var mye radiostyrt i teltet i dag, og tilskuerene likte nok det de fikk se. Håper vi sees igjen på Sanden-søndag neste helg, det er siste innsats i år på messefronten. Måtte den bli minst like bra som idag