Dato/klokkeslett: Søn Mai 11, 2025 1:34 am

Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 73 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter Melding
 Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Sep 25, 2007 10:30 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden

båt: ProBoat Mini-V
helikopter: T-rex 450SE V2
kontroll: spekrum DX3.0, spekrum DX3S, futaba 7C

Topp
 Avlogget Profil  

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Sep 25, 2007 10:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::

Topp
 Avlogget Profil  

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Sep 25, 2007 10:43 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen

* Tamiya TT-01D

* SilverLit X-Twin Jet

Topp
 Avlogget Profil  

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Sep 25, 2007 11:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::

Topp
 Avlogget Profil  

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tir Sep 25, 2007 11:38 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar

Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger

Topp
 Avlogget Profil  

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Sep 27, 2007 12:54 pm 
RC m/erfaring
RC m/erfaring
Brukerens avatar
Hei prøver igjen og legge inn ett svar, forrge svar forsvant......

Men når det gjelder arrangementet i hallen sist, så har eg noen tanker som eg vil dele med resten av folket.
Når det gjelder og arrangere ett slikt arr. med og ta ingangs penger, så kan vi ikkje ha det slik vi hadde det denne gangen, for og betale for noke en ikkje får, er ikkje god reklame for Sunnfjord Rc klubb.
Men når det er sakt, så bør vi ha klart arr. slik at betalende for nytte tiden helt ut, og slipper og stå og vente.
Info er viktig, det må lages kansje en banner slik at dei som kommer veit om at her kjører Sunnfjord Rc klubb, og at det bli gjort klart med sperringer og at alle som kommer veit ka som skal skje, Kansje vi skal lage til ett program for dei som kommer, der det står blant annet at reglene for Sunnfjord RC klubb og annen info som en ønsker skal kommefrem, og levere dette ved ingangen til dei som kommer,for slik det har hvert til no er jo at folk har kommet og styrt med sitt, inge har fortalt nye som kansje aldri har hvert på noke slikt og nettopp har kjøpt seg sitt første RC utstyr, kordan fungerer ting, det var ingen opplsag med tanke på Frekvenstavlen, kordan/er det bare og hive seg på med kjøring på banen, eller kan eg kjøre andre plasser.... slike ting kan ikkje vi bruke arr. på arr. får og prøve, no har vi hatt 4 eller 5 ganger i halen, og det er klart at ting skulle ha hvert på plass nå, vi kan ikkje bruke tid på i fremtidige arr. og prøve og feile på ting vi skal ta betalt for, då for vi heller ha lukkede arr. for kunn medlemer, for da er det ikke så nøye.....
Dette er midt syn på tingene, og skal en arr. flere slike arr. så må vi medlemene få litt mer info fra styret og at vi også er med for og lage til arr.(eg er gjerne med og hjelper til, men då må en få beksjed gjerne ha ett møte i forkant slik at vi for være med og lage til arr.) slik det var denne gangen var det lite eller ingen info, til og med medlemer som ikkje hadde hvert der uten og nevne navn, var vedlig forrvira på ka som skulle skje, og kordan det var lagt opp slik som med frekvenstavle, kor er toalett og slike ting, og at en skal hente bord selv, som betalane... slik kan ikkje vi hadet, det må lages til med bord for dei som kommer, og det må evetuelt ei arranemet gruppe ha laga klart.
Det blei jo straks mye bedre med at det var noken som hadde ansvar med banen, dette er bra, slik bør en og kansje gjøre med flere av dei tina som skal organiseres, no har Bjørg sakt seg villig til og ordne med vaffel/kiosk og det er kjempe fint, forresten Takk til Bjørg som stiller. :D

Vi må bli flinkere fortere :D . slik ser eg det iallefall.

Topp
 Avlogget Profil  

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Sep 27, 2007 5:57 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
eg er heilt enig med deg veldig godt sagt, eg bare ser for meg eit skilt med bana. som alle ser og der står det alle regler og kor vi finner frekvensen osv. og akkuratt det samme med flyna/heli. eg kan godt lage stativ for skilt vist det er eit problem.

båt: ProBoat Mini-V
helikopter: T-rex 450SE V2
kontroll: spekrum DX3.0, spekrum DX3S, futaba 7C

Topp
 Avlogget Profil  

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Tor Sep 27, 2007 7:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Hi!
Ser at det er mange som har forskjellige meneiner om hvordan en skal ha det i hallen fremover. Dette er bra, for da får vi input på ulike måter å gjøre det på. :idea: :idea:

Det som klubben må bestemme seg for, er om vi skal kalle treffene i hallen for lukket "trening" på lik linje med en fotballtrening / handballtrening :o . Det andre vi kan kalle treffene for er åpne show. Dette er noe vi må ta stilling til før neste gang. Det er noen som vill ha "show" med "bannere", "programmer", inngangspenger, "taler" og ledsaging av nybegynnere. Andre vil ha innendørs "treningsøkter" der en kan få mest mulig kjøre og flytid for pengene. :shock:

Treffet i juli der vi hadde besøk av Firdaposten, var laget til rette med høy "showfaktor" med bl.a. utstilling. Dette er kult og gøy å se på, men vi må ikke glemme at det medfører store ekstrekostnader i form av ekstra leigetid, flere personer får ikke utøve hobbyen fordi dei må rigge utstyr, passe på andres utstyr, etc. Derfor ble det bestemt at treffet nå i september skulle ha langt lavere "showfaktor" med mer forkus på "trening".

Hvordan vi kommer til å gjøre det neste gang er ikke bestemt. Men jeg vi si at alle som har lyst til å lage show og være ansvarlige for dette er hjertelig velkommen til dette!! :D :D

:arrow: :arrow: :arrow: Forslag: De som er villige til å stille opp for å lage "show" og bruke deler av sin tid i hallen, lag en tråd her på forumet med forslag til arrangement for å få folk med til å hjelpe dere!! Det er helt sikkert noen som vil hjelpe dere som savner mer arrangement! Da blir det lettere å få flere personer fornøyd med treffene. Fordelingen blir da slik at de personene som har lyst til å være med på å arrangere får egne oppgaver (som f.eks. de som er ansvarlige for bilbanen). Ander personer som ikke er intressert i å være med på noen får holde på med RC-aktivitet. :idea:

Litt raskere

Topp
 Avlogget Profil  

Innleggets emne: Mine tanker....
InnleggSkrevet: Fre Sep 28, 2007 10:05 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
For MIN del ønsker jeg minst mulig show og rigging og mest mulig trening og lek.

Når jeg ble med på dette prosjektet var tanken at vi som var mest aktive ønsket en mulighet for innendørs flyging og kjøring. Vi betalte inn en pott som skulle dekke halleige for oss (ca 10 stk) i et år. Så ballet det hele på seg og det ble en klubb av det hele med nå fantastiske 25 medlemmer (på et halvt år). Det er noe vi har prøvd å få til i mange år i Florø. Jeg er utrolig fornøyd med det og faktisk litt stolt over å kunne tilby et alternativ til *fysisk tull* for den yngre garde i byen slik jeg ønsket når jeg var mindre.

Treffene synes jeg har eskalert til rene oppvisnings-show for klubben med mye mer tilskuere enn faktiske utøvere. Jeg synes vi burde tone det ned litt. Det er ikke nødvendig med masse folk vandrende rundt omkring på banene, grasmatta og klatreveggen. Jeg ønsker å bruke tiden vi har til rådighet på kjøring/flyging og ikke stå i døren å selge billetter. Forøvrig tar vi vel bare penger (dropin) for utøvere som ikke er medlemmer (3 stk) og det synes jeg vi skal fortsette med. Jeg tror ikke det blir problemer med rekruteringen om det ikke kommer like mange barn som det var denne gangen:?

Når det gjelder info i hallen er dette veldig enkelt å løse med en plakat eller to ved inngang og frekvenstavle, men jeg synes ikke vi skal leige ekstra tid for å rigge. Mere riggetid = mindre kjøretid! Sånn er det bare.

Mitt ønske fremover er å ha en innendørs leke/treningsplass (på lik linje med FSK) for alle som vil teste utstyret sitt uten å blåse eller regne bort :), der vi kan ta med familie og venner, men ikke annonsere dette i aviser og andre fora (Utenom Sunnfjord RC Forum seff). Show og oppvisning og synliggjøring av klubben kan vi jo ha en gang i året for eks, men ikke hver gang.

Dette er selvfølgelig bare min mening, og vil noen dra i gang komiteer og jobbe med å utvikle dette er det selvfølgelig bare kjempeflott, men ikke la det gå på bekostning av medlemmers innbetalte kontigent og brukstid i hallen
:!:

Topp
 Avlogget Profil  

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Sep 28, 2007 10:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Jeg støtter opp om meningene til Bjarne :!: Jeg kunne ikke sagt det bedre selv 8)

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]

Topp
 Avlogget Profil  

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Sep 28, 2007 10:43 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
På tide at eg også kommer med litt innputt.

Det eg såg i hallen denne gangen var at folk egentlig gikk overalt siden det ikke var satt opp noe sperringer, har sett at enkelte her har skrevet at dem såg folk som gikk på og ved siden av bilbana. det burde vært lukka område. særlig når små barn springer nedover der og kan blir truffet av ein bil. når ein av våres biler kjører så går det jo relativt fort 50-70km/t? og for ein liten unge å få dette i foten eller andre steder er sikkert ikke særlig behagelig.

Når det gjelder frekvenstavle: For min egen del ihvertfall. eg er av den typen som må ha det meste inn med t-skje, klarer ikke huske sånn info fra gang til gang. er jo trossalt annenhver måned der er samling i hallen. informasjon går fort ut igjen, så der hadde det vært greit med ei tale fra dei folka som har peiling på den tavla.

Ein annen ting også er vel at det var mye ferre folk i hallen denne gangen enn forrige gang. såg bare eit par nye tilskuere, men såg også eit par nye med heli/bil. så det er jo flotte saker.

Det var det eg kan huske på dette tidspunktet.

Mvh Lugerity.

p.s Fikk egentlig høre av ein eller anna at eg skulle sende min ris og ros til dem som sitter i styret men eg setter den like godt inn både her og der.

Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger

Topp
 Avlogget Profil  

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Sep 28, 2007 10:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Veldig gode argument. Jeg har ikke tenkt så mye på akkurat dette med show kontra kjøring. Men det er jo våre penger som brukes, og da burde jo kjøringen prioriteres! Men såklart, det må da vere lov å komme innom å se på.

Mindre rigging, og mer kjøring. Lett tilgjengelig informasjon for de som trenger det :)

Topp
 Avlogget Profil  

Innleggets emne:
InnleggSkrevet: Fre Sep 28, 2007 11:01 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Ble litt trangt ved kjørebana denne gangen og endel folk/unger som var farlig nær banen.....

Hvis man trekker banen lengre "ned" i hallen og den lille banen helt inn i den underbygde delen blir det litt mer plass tenker jeg.

Ellers må vi ha sperre-bånd opp, både for gress-matta og ved bil-banen, slik at vi holder de fleste litt bort fra der det kan skje uhell.

Frekvens-tavla må opp på ett bord og en liten pep-talk hvordan denne fungerer.

Lister med medlemmenes nr og oppføringslister for drop-in burde ligge i nærheten av frekvens-tavle.

Stort mer organisering trengs ikke, ettersom bane-bygginga gikk greit denne gangen (og neste gang).

Ellers var selvfølgelig Bjørg til stor hjelp denne gangen også :)

Topp
 Avlogget Profil  

Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 73 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4, 5

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]

Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester

Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC