Får vel avlegge rapport her også
Det var en flott dag på nesjane idag, selv om det ikke ble den helt store bildagen. Kjørte en tank på LST2, og fikk også tatt en tank på EK-4 med ny 12cc motor. LST2 har en ødelagt potte, og det var litt lekkasjer der. Regner med at problemene skyldtes den dårlige potten og mangel på nye glødeplugger. Kjekt å prøve EK-4 igjen, jeg har virkelig sansen for den bilen. Bare synd at motoren skal være så forbanna vanskelig...
Ellers fikk jeg fly 3 pakker på T-rex 450, 2 pakker på T-rex 500, 1 tank på T-rex 600 og et par tanker på T-rex 700 (gikk tom for helifuel)
Jeg tok forøvrig en nødlanding med T-rex 600 da jeg hørte at motorlyden endret seg. Motoren hørtes varm ut, og lyden endret seg litt for hvert sekund som gikk. Da er det best å lande fort, og kutte motoren. Ganske riktig, den var overopphetet, og når jeg skrudde ut glødepluggen så låg selve glødetråden på tvers i pluggen. Kan fort bli motorhavari på slikt. Har ikke fått sett så nøye på helikopteret, men regner med at alt er i orden.
Når jeg skulle fly andre tanken på T-rex 700 så merket jeg at selve helikopteret sjanglet litt ved takeoff. Jeg landet igjen for å sjekke, og såg da at 2 skruer i på understellet var borte. Det er 4 skruer der totalt, så det hang og dinglet litt. Men jeg prøvde allikevel, og det gikk helt fint. Det ble ikke så mye herjing med noen av helikopterene, jeg har plutselig fått interessen for å fly litt roligere. Er ganske morsomt det også