Dato/klokkeslett: Tor Mai 23, 2024 3:49 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Flytreff i Krokåsen
InnleggSkrevet: Fre Okt 17, 2008 8:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Ja, jeg inviterte vector botom på et uformelt fly-treff i åsen i dag. Han møtte selvfølgelig på kort varsel med KONGE-FLYET sitt i henger'n. Gledet meg som en unge til å se det utrolig velflygende flyet hans i lufta. Som han selv sier:

Sitat:
Jeg har flydd det flyet ditt og det er ingen sammenligning en gang, dette er MYYYYE snillere og har overhodet ingen "stygge" tendenser, flyet ditt er sikkert en god del tyngre. Hadde jeg hatt litt mer motorkraft så tror jeg at dette er det ultimate triksefly hittil. Jeg datt ned et par ganger i dag under lav hovring, etter en del sekunder så detter flyet baklengs og da torquer det og er ganske ustyrlig. Det blir ikke mer skader enn når et papirfly detter ned, altså ingen. Dette er et fly som man kan tillate seg alt med og således utvikle seg mer. jeg flyr faktisk bedre med dette allerede enn andre større fly som jeg har timevis med fartstid på. Litt artig med noe som ikke alle har også, Yallaair foreksempel har ikke et så kult fly :wink: :lol:



Så, i all moderasjon og ærbødighet, tok jeg en flight mens vector prøvte å starte og bannet over overflylt motor, dårlig gløding, feil justering av måla, og desperate hyl om tips om motorn var for rik eller mager... :mrgreen: Jeg landet no på den vante flekken av en plen (har ca 2x4 meter å lande på) for å bistå. Etter litt mekk var han i lufta!! :lol: Joda, flyet fly som en drøm!! Hadde ikke noe stygge tendenser i det hele tatt!!! Sikkert noe av det bedre som er å fly :!: Men så.... takeoff is optinal but landings are mandatory!!! Han må jo lande etter å ha tatt av :lol: Det er her en ser klasse-forskjell på pilotene!!! Flekken på 2x4 meter ble tydeligvis altfor liten til den ""erfarne og dyktige piloten"!! Flyet havnet i nermeste bjørk :shock: Så mens Vector måtte mekke fly, så tok jeg noen turer, landet naturligvis der jeg pleier, halvvegs inne på flekken på 2x4 meter. Så, etter å ha tunet nåla ytterligere og fått fult vræl, bar det i lufta igjen! Han prøvte å vise sine kunster og fly lavt mellom tærene!! Så, når landinga nærmet seg, bar det rett inn i bjørka igjen!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Sånn fortsatte dagen, jeg brente av 7 LiPo-pakker og var fornøyd med dagen.

Men det utrulige flyet.... vel.... muligens det er utrolig godt fly med en god pilot!!!! :P :P :P :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flytreff i Krokåsen
InnleggSkrevet: Fre Okt 17, 2008 9:36 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Her er forresten noen bilder:

http://site.sunnfjordrc.no/index.php?op ... &Itemid=34

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flytreff i Krokåsen
InnleggSkrevet: Fre Okt 17, 2008 10:05 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
He he he, du forteller eventyr så inderlig godt, jeg fikk meg en god latter av det første innlegget ditt :lol: :lol:

Tror nok det er litt mer krevende å fly nitro (33% :shock: ) på så "confined area" enn en kjip elektromodell da :roll:

Ok, så var "landingene" mine litt rufsete, men så mye reparasjoner var det vel ikke, en løs cyanohengsle er ikke mye å skrive hjem om :wink: Ang ødeleggelser, hvem er det som driver og slipper ut all røyken av allt elektronisk utstyr for tiden :lol: :lol: 8)

Det var litt for mye skog rundt forbi til at jeg kunne luffe rundt 20 cm over bakken slik jeg pleier, men jeg satser på en liten tur på marka i morra, DA skal du jaggu få se :twisted:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flytreff i Krokåsen
InnleggSkrevet: Lør Okt 18, 2008 6:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Ser ut som det ikke ble noen tur på deg i dag.... Vi får børste støvet av utstyret å komme oss på marka i morra. Da må du passe deg... blir stor-fly med gasser :D

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flytreff i Krokåsen
InnleggSkrevet: Søn Okt 19, 2008 9:15 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Blir det noe på Marka idag?

Gjerne legg ut på forum, evnt send meg en SMS når dere reiser ut.

Ikke helt ferdig med flyet mitt, men alltid kjekt å se på når dere går i bakken :lol:

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flytreff i Krokåsen
InnleggSkrevet: Søn Okt 19, 2008 9:36 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jepp!!! Været ser bra ut, så jeg og vector stikker ned på marka ca kl1030-1100 :mrgreen:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flytreff i Krokåsen
InnleggSkrevet: Søn Okt 19, 2008 9:44 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Jepp jepp, stikker sikkert nedom med jentungen å ser litt på.......

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Flytreff i Krokåsen
InnleggSkrevet: Søn Okt 19, 2008 11:17 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jepp, det var en vellykket dag selv om værgudene ikke spilte 100% på lag... jeg fekk en tur i lufta før det ble for vått. Vector flydde mange, og skrøyt hemningsløst over hvor billig den lille reka av et fly var å holde i lufta :? Men jeg jekka han fort ned igjen da et kjapt regnestykke viste at det er billigere å holde Giant U-can do med 52cc i lufta enn den 1cc-porla hans :mrgreen: Motor'n min er vel billigere i innkjøp også hehe 8)

Uansett billig å bra. Jeg hadde 3 kroner i drivstoffutgifter, mens vector toppet dagen med 4 kroner :lol: :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 8 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC