Dato/klokkeslett: Ons Mai 22, 2024 10:02 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Kjøring på Ewos...
InnleggSkrevet: Ons Okt 22, 2008 8:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
I kveld tok jeg og Håvard en liten tur til Ewos, der vi skulle se litt på mulighetene for å kjøre nitrobil. Jeg skulle teste min LST2 littegrann, og Håvard hadde med seg sin lekre Muggy. Personlig syntes ikke jeg at dette var noen fin plass, det var litt for mange som jobbet rundt omkring, og værforholdene rett ved sjøen gjorde det ekstra surt å stå der. Det sto paller med jernskrap her og der som også kan gjøre kjøringen litt utsatt for uhell. Jeg sneiet også borti ei gravemaskin noen ganger, og de er jo ekstra harde :mrgreen:

Når det gjelder selve kjøringa, så fant jeg ut at jeg har gjort fjæringa litt for stiv, for fronten var vanskelig å holde nede. Klunk-systemet jeg har laget i tanken fungerte fint, bilen stoppet ikke en eneste gang når den hadde landet på taket. Fuelslangen i tanken er litt for stiv, men fueltanken skal modifiseres litt til, og da skal det inn en litt mykere slange der som vil senke terskelen for motorstopp enda litt til. Bremsene var meget dårlige idag, så der må det også litt justeringer til. Ellers var temperaturen på motoren fin, og overhalingen har vært vellykket så langt :D

Jeg sparer omtale av Muggyen til Håvard :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Ewos...
InnleggSkrevet: Tor Okt 23, 2008 12:21 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 621
Bosted: Florø
høres ut som det er store forandringer der ute.. jeg, sid og broderen har kjørt der ute noen dager, (17:30 og fram til mørke kommer for fult...)

synes det har funket veldig bra å kjøre der da, ikke mange å se i de tider..

_________________
Biler: Tamiya Tb-02 (2stk), Pajero, knigth hauler Thunder Tiger Mta-4 Team Losi Mini-baja, Micro-baja HSP Xeme Super Motiv
motor: Team-Losi 3.5t børsteløs (9120Kv topp)
Helikopter:E-Sky Lama v3 2.4GH
Sender: Spektrum DX3.0 futaba7c
Båt:Pro boat Blackjack 26 AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Ewos...
InnleggSkrevet: Tor Okt 23, 2008 10:33 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Må nok støtte stressballen.. akkurat der vi stod føltes det ikkje så veldig egna, men det kan jo sjølvsagt ha litt med været etc at vi ikkje fikk det beste inntrykket :p


Når det gjelde muggyen min gikk eg på den største nybegynnertabba.. hadde ikkje lada mottakerbatteriet på ei stund, så eg fikk vel kjørt eit lite minutt før eg måtte kaste inn håndkledet :roll:
Så det er vel ikkje så mykje meir å sei om den..

Men er jo alltid kjekt å se på LST2en til stressballen.. Det er en stykk heftig bil :mrgreen:
Såg nesten ut som han hadde vanskelig for ikkje å gå på bakhjula når han drog på litt :P

Men trur nok eg komme til å leite litt til etter en egna plass å kjøre.. Kanskje prøve litt på botnastranda.. Men då er det jo plutselig veldig kort vei til nesjane :mrgreen:

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Kjøring på Ewos...
InnleggSkrevet: Fre Okt 24, 2008 12:34 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg er sannsynligvis med neste gang også, iallefall hvis vi planlegger bittelittegrann på forhånd :D

Jeg må forøvrig legge til litt info om LST2. Jeg knakk en bærearm, men den henger på enda, og skal få stå der til den knekker helt av. Jeg knakk også en bodypost, sannsynligvis i møtet med en fullsize gravemaskin. Litt av grunnen til at det var dårlige bremser var en settskrue på drivverket som hadde løsna, pluss at gass/bremseservoen og selve linken var litt dårlig justert.

Alt er nå fikset, og jeg er klar for en ny testrunde :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 4 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 8 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC