Utrolig artig halltreff i dag, og med mange nye erfaringer. Eksempelvis så kan det lønne seg å lage en vinge 100% ferdig før en prøver seg på take-off. Hadde et tyngdepunkt på den som var helt på trynet, og en esc som køddet seg hele tiden. På siste kastet, når det endelig begynte å ligne noe, så røk tannhjula i den ene servoen. Men vingen tåler en god trøkk, jeg ble iallefall imponert av den. Nå blir det litt ombygging av vingen, og jeg kommer til å spandere bedre komponenter på den. Når den tåler så mye, og i tillegg er så liten at den kan brukes i hallen, så gjør det ingenting om den har litt bedre utstyr montert. Har veldig lyst til å montere mikroservoer med metalldrev, og bytter garantert ut esc til noe bedre. Skal også bruke et tyngre batteri for tyngdepunktet sin del, så neste gang blir det nok mer vellykket. Angsten for den første turen er borte vekk, så da er det bare å teste videre
Vector, kan du sende en link til plassen du kjøpte propellene dine på? Jeg må skaffe meg et lite utvalg
U-can-do 3D var også en artig opplevelse. Jeg hadde også noen motorkutt der, og tror det var batteriet som ikke klarte å levere nok strøm. Synes også at jeg hadde litt for små utslag på side og høyderor, for det manglet litt respons til flyvning i lav hastighet. Men jeg syntes det fungerte veldig bra når jeg fikk dratt litt på med det. Føler at dette flyet kan gi mye moro utendørs.
Slow stick var noe for seg selv, og et godt tegn på at jeg har kommet videre når det gjelder flykunnskaper. Det føltes tregt, og brukte lang tid på det meste. Det flyr omtrent av seg selv, og er et fantastisk fint fly å begynne karrieren med
Idag var andre gang jeg fikk brukt Jazz, som er mitt nåværende fly til innebruk. Det fungerte veldig fint, og overlevde denne gangen også. Hadde en liten smell med det, men da fikk jeg lånt meg litt lim fra BGH, og det kom seg fort i lufta igjen. Begynner å bli litt varm i trøya på dette flyet nå, og kjenner at jeg har lyst å bygge flere
Bil gikk det verre med, jeg gikk tom for børster på TA05MS, og TA05ifs fikk seg en liten smell som røsket ut noen skruer i forhjulsstillinga. Ingenting ble ødelagt, rett og slett bare litt uflaks som satte begge bilene ut av spill.
Ellers var det mye flott flyvning å se, både fra våre egne lokale helter og fra våre venner i nære strøk. Fikk dessverre ikke tid til å kose meg med maten, og må si at jeg syntes det var flott gjort av Lillian å diske opp med god mat (spiste litt når vi var ferdig i hallen

). Er ikke alle som er så heldige å få servert mat av daglig leder på Kafe Kandis