Dato/klokkeslett: Man Mai 20, 2024 10:32 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: RC-treff i storhallen søndag 15.februar
InnleggSkrevet: Tir Feb 10, 2009 4:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da er det på tide med et nytt treff igjen :D

Fly blir mest prioritert for meg denne gangen, og jeg tar med meg følgende:
Rc-factory Jazz, U-can-do 3D, Microbee flyvende vinge og kanskje T-rex 250

Bilkjøring har vi alltids tid til, og jeg tar med meg Tamiya TA05MS og TA05ifs

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Sist endret av stressballen den Fre Feb 13, 2009 8:56 pm, endret 1 gang

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RC-treff i storhallen søndag 15.februar
InnleggSkrevet: Fre Feb 13, 2009 8:25 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Dobbeltdekker og zagi :D

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RC-treff i storhallen søndag 15.februar
InnleggSkrevet: Lør Feb 14, 2009 12:25 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Håper på å få ferdig en TRF415 og KoLiebri........

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RC-treff i storhallen søndag 15.februar
InnleggSkrevet: Lør Feb 14, 2009 2:52 am 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 130
Bosted: florø
det blir nok TB-02 på meg, kanskje lama/skylift.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RC-treff i storhallen søndag 15.februar
InnleggSkrevet: Søn Feb 15, 2009 3:04 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 621
Bosted: Florø
blir nok laste bil og tb-02

_________________
Biler: Tamiya Tb-02 (2stk), Pajero, knigth hauler Thunder Tiger Mta-4 Team Losi Mini-baja, Micro-baja HSP Xeme Super Motiv
motor: Team-Losi 3.5t børsteløs (9120Kv topp)
Helikopter:E-Sky Lama v3 2.4GH
Sender: Spektrum DX3.0 futaba7c
Båt:Pro boat Blackjack 26 AquaCraft Reef Racer2, MRP Aussie II


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RC-treff i storhallen søndag 15.februar
InnleggSkrevet: Søn Feb 15, 2009 2:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Blir litt forandringer hos meg idag. Jeg tar med T-rex 450 istedenfor T-rex 250, har egentlig glemt litt hvor fint dette helikopteret er å øve med i hallen. Da tenker jeg ikke på herjing, men bare for å fly det pent rundt omkring.

Av fly blir det Jazz, U-can-do 3D, Microbee flyvende vinge, og til slutt den klassiske Slow Stick. Jeg har børsta støvet av den, og det skal bli moro å fly denne etter gammelt :D

TA05MS og TA05ifs er forøvrig klargjort, men jeg har ikke hatt tid til å gått over diffene, noe som absolutt burde ha vært gjort. Får bare håpe de klarer seg igjennom dagen :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RC-treff i storhallen søndag 15.februar
InnleggSkrevet: Søn Feb 15, 2009 5:34 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Blir ingen tur på meg i hallen denne gangen heller. så ser frem til å se video/bilder fra dagen.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RC-treff i storhallen søndag 15.februar
InnleggSkrevet: Søn Feb 15, 2009 10:02 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Utrolig artig halltreff i dag, og med mange nye erfaringer. Eksempelvis så kan det lønne seg å lage en vinge 100% ferdig før en prøver seg på take-off. Hadde et tyngdepunkt på den som var helt på trynet, og en esc som køddet seg hele tiden. På siste kastet, når det endelig begynte å ligne noe, så røk tannhjula i den ene servoen. Men vingen tåler en god trøkk, jeg ble iallefall imponert av den. Nå blir det litt ombygging av vingen, og jeg kommer til å spandere bedre komponenter på den. Når den tåler så mye, og i tillegg er så liten at den kan brukes i hallen, så gjør det ingenting om den har litt bedre utstyr montert. Har veldig lyst til å montere mikroservoer med metalldrev, og bytter garantert ut esc til noe bedre. Skal også bruke et tyngre batteri for tyngdepunktet sin del, så neste gang blir det nok mer vellykket. Angsten for den første turen er borte vekk, så da er det bare å teste videre :D

Vector, kan du sende en link til plassen du kjøpte propellene dine på? Jeg må skaffe meg et lite utvalg :D

U-can-do 3D var også en artig opplevelse. Jeg hadde også noen motorkutt der, og tror det var batteriet som ikke klarte å levere nok strøm. Synes også at jeg hadde litt for små utslag på side og høyderor, for det manglet litt respons til flyvning i lav hastighet. Men jeg syntes det fungerte veldig bra når jeg fikk dratt litt på med det. Føler at dette flyet kan gi mye moro utendørs.

Slow stick var noe for seg selv, og et godt tegn på at jeg har kommet videre når det gjelder flykunnskaper. Det føltes tregt, og brukte lang tid på det meste. Det flyr omtrent av seg selv, og er et fantastisk fint fly å begynne karrieren med :D

Idag var andre gang jeg fikk brukt Jazz, som er mitt nåværende fly til innebruk. Det fungerte veldig fint, og overlevde denne gangen også. Hadde en liten smell med det, men da fikk jeg lånt meg litt lim fra BGH, og det kom seg fort i lufta igjen. Begynner å bli litt varm i trøya på dette flyet nå, og kjenner at jeg har lyst å bygge flere :D

Bil gikk det verre med, jeg gikk tom for børster på TA05MS, og TA05ifs fikk seg en liten smell som røsket ut noen skruer i forhjulsstillinga. Ingenting ble ødelagt, rett og slett bare litt uflaks som satte begge bilene ut av spill.

Ellers var det mye flott flyvning å se, både fra våre egne lokale helter og fra våre venner i nære strøk. Fikk dessverre ikke tid til å kose meg med maten, og må si at jeg syntes det var flott gjort av Lillian å diske opp med god mat (spiste litt når vi var ferdig i hallen :mrgreen: ). Er ikke alle som er så heldige å få servert mat av daglig leder på Kafe Kandis :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RC-treff i storhallen søndag 15.februar
InnleggSkrevet: Søn Feb 15, 2009 10:10 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Veldig morsom dag med gode lapper i kiosken :D

KoLiebri`n var nok dessverre litt for dårlig bygget og sannsynligvis altfor tung. Virket nesten som den fløy bedre og bedre etterhvert som sammenstøtene i lufta med andre fly rev vekk endel deler/vekt. Fikk fløyet 3 batteri-pakker på denne idag og kjenner at det frister med flere indoor-fly framover.

TRF`n fikk en haste-overhaling igår kveld og fungerte bedre enn på lenge. Fikk kjørt 3 batteri-pakker på den også, på en veldig utfordrende bane idag. Sliter litt med dekk-liming slik at dekkene revner av felgene fortløpende, ellers ingen problemer idag faktisk.

T-Rex 450 fikk hvile seg i hallen denne gangen også :lol:

Dessverre ble treffet veldig amputert idag pga dobbelt-booking :( , dette er vel noe som burde ordnes før neste treff vel??

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RC-treff i storhallen søndag 15.februar
InnleggSkrevet: Søn Feb 15, 2009 10:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Pett4 skrev:
Virket nesten som den fløy bedre og bedre etterhvert som sammenstøtene i lufta med andre fly rev vekk endel deler/vekt


Haha, sinnsykt bra :lol: :lol:

Angående dobbeltbookingen, så er det vel bare å dobbelsjekke neste gang, for det går tydeligvis ikke an å stole på de som leier ut hallen.

Og angående bilbana, hvordan fungerte den idag? Var den brukende? Bilene mine varte ikke så lenge at jeg fikk testa selv. Kanskje det "tekniske partiet" skulle ha vært i andre enden, rett FØR hastighetsstrekka? Eller hva mener folk?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RC-treff i storhallen søndag 15.februar
InnleggSkrevet: Søn Feb 15, 2009 10:23 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Var veldig greit med den tekniske delen der den var, men det var fryktelig "trangt" der i starten..... Etter litt modifisering fungerte den bedre. I starten hadde jeg ikke styre-utslag nok til å komme rundt :lol:

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RC-treff i storhallen søndag 15.februar
InnleggSkrevet: Søn Feb 15, 2009 10:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hehe, samme problemet her. Etter første runde måtte jeg ta bilen av bana og justere opp endpoint for å kunne takle svingen. Men det ble bare et par runder før bilen streika :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RC-treff i storhallen søndag 15.februar
InnleggSkrevet: Man Feb 16, 2009 9:21 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Jeg filma en masse videoklipp i hallen i går, men desverre så er det meste av dette av veldig dårlig kvalitet.
Det er nok ikke rette plassen å filme med kompaktkameraet mitt.
Videoene er fulle av stygge vertikale striper som kommer av belysninga i taket.

Et par blinkskudd fikk likevel jeg med meg bla. en mid-air mellom to fly så depronen spruta, og noen artige situasjoner med vingen til Stressballen.
Skal se om jeg får klippet sammen noe av dette jeg har, men videoredigering er jeg dårlig på, så dere får være tålmodige. :oops:

Synes det var mange velflygende modeller og dyktige piloter.
Likte veldig godt den micro slow-flyeren og det to-rotors helikopteret, litt uvanlig å se, men tøft. :P

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC