Dato/klokkeslett: Lør Mai 04, 2024 7:41 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Eikefjord-dagene
InnleggSkrevet: Tor Aug 06, 2009 10:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Den 15 og 16 denne måneden (lørdag og søndag) skal jeg ha stand i eikefjorden, på samme måte som ifjor. Jeg skal vise et lite utvalg produkter, og det blir sikkert en del båtkjøring :D

Hvis noen av de som var med meg i fjor kan gjenta dette i år, så vil jeg gjerne at de sender en pm til meg. Dette gjelder også de jeg har snakket med utenom, send en pm om dere har mulighet til å være med.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjord-dagene
InnleggSkrevet: Tor Aug 06, 2009 10:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Når på dagen foregår dette og er det bare båtkjøring?


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjord-dagene
InnleggSkrevet: Tor Aug 06, 2009 11:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Er litt usikker på når, men jeg satser på å være der fra 10 til 17-18, eller noe i den dur. Det går fint an å fly litt forskjellig hvis vi tar høyde for det. Det vil si sikkerhet med tanke på publikum, det er absolutt det viktigste. Går fint an å fly over sjøen, men det er jo en viss risiko der :mrgreen:

Det finnes også noen marker som sikkert hadde gått an å kjørt litt oppvisning på :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjord-dagene
InnleggSkrevet: Fre Aug 07, 2009 1:59 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Det er bryllaup til bror min den helga, så kan desverre ikke komme! :cry:

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjord-dagene
InnleggSkrevet: Fre Aug 07, 2009 4:23 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 3121
Bosted: Førde/Bergen
Skulle gjerne fått med meg dette med har jobbehelg. Siste sommerferiehelga mi nå :?

_________________
Christian D.

:: TT-01 :: TB02 :: M-03 :: Hilux :: Lunchbox :: TA03R-S :: TA-01 :: FF-01 :: Pajero :: (o\ ! /o) ::


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjord-dagene
InnleggSkrevet: Lør Aug 08, 2009 11:11 pm 
Bygger selv!
Bygger selv!
Brukerens avatar
Innlegg: 33
Bosted: Florø
eg kan bli me deg inn eg balle . eg ha ferie så ... eg e i sogn no men skal oppigjen te helga.. skal prøve å få sammen maxxen til helga og...

_________________
GO FAST OR GO HOME!

Biler

Traxxas T-Maxx 3,3
Hpi Stage D
Hpi E10 Touring setup


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjord-dagene
InnleggSkrevet: Tir Aug 11, 2009 12:37 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Føla meg fyktelig på etterskudd med det eg skulle ha klart til eikefjorddagane.. Har blitt mykje anna som har tatt tid i det siste.. Men skal nok komme i mål på et vis :P

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjord-dagene
InnleggSkrevet: Lør Aug 15, 2009 6:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Då var dag en over, og det har jammen vært en interessant dag :P

Kort fortalt kan det vl oppsummerast med ett telt på sjøen, en Blackjack 26 og en Formula 27(?) som gikk rundt, en manta og en rio med motor-problem, en Blackjack 55 med et topplokk som datt av og sank på fjorden, og et par bila som tok seg en lite dukkert på stranda :D

Trur det dekker det meste :P

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjord-dagene
InnleggSkrevet: Lør Aug 15, 2009 7:08 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Telt på sjøen?? Ikke Kåre sitt vel??

Hva skjedde med båtene og hvem måtte svømme :lol: ?

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjord-dagene
InnleggSkrevet: Lør Aug 15, 2009 7:20 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Kåre sitt telt jo.. Alle var på vei for å hente steina til å sikre det med, og då måtte det jo sjølvsagt fly på sjøen.. Desverre skjedde alt så fort at ingen fikk tatt bilde :(

Kåre sin BJ26 gikk rundt (korleis fikk ikkje eg med meg), og Reinhardt gikk rundt då han skulle prøve å snu båten til Kåre :mrgreen: Heldigvis var Redningsselskapet og Elias på plass og fikk berga dei :D

Min BJ55 mista topplokket midt utpå vika og fikk motorstopp i samme sengen, så då måtte Elias ut igjen på nytt redningstokt.. Redningsselskapet er en bra ting :D

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjord-dagene
InnleggSkrevet: Lør Aug 15, 2009 10:10 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 406
Bosted: Florø
Ja det var en fin tur med gode pølser og kaffe i alle fall :D

På RC fronten var det ingenting som funka. Formulaen gikk jo elendig. Holdt så vidt følge med Blackjack`ene, og de er vel begge 14,4volt. Jeg glemte vist å lade batteriene i går kveld :roll:

Mantaen gikk dårligere og dårligere før det endte i motorstopp. Det var helt umulig å justere så den gikk skikkelig og jeg gav til slutt opp. :?

FG`en gikk og som en dass! Fikk til slutt justert nok til at den gikk, men da var alle så søkk våte at vi pakket sammen.

Jeg legger skylden på 240% luftfuktighet :evil:

_________________
Reinhardt Dankertsen 75-mod

In the 60's, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjord-dagene
InnleggSkrevet: Søn Aug 16, 2009 12:06 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Håvard skrev:
Kåre sitt telt jo.. Alle var på vei for å hente steina til å sikre det med, og då måtte det jo sjølvsagt fly på sjøen.. Desverre skjedde alt så fort at ingen fikk tatt bilde :(

Kåre sin BJ26 gikk rundt (korleis fikk ikkje eg med meg), og Reinhardt gikk rundt då han skulle prøve å snu båten til Kåre :mrgreen: Heldigvis var Redningsselskapet og Elias på plass og fikk berga dei :D

Min BJ55 mista topplokket midt utpå vika og fikk motorstopp i samme sengen, så då måtte Elias ut igjen på nytt redningstokt.. Redningsselskapet er en bra ting :D


Ja, dette var sprøtt. Jeg er glad for at jeg ikke var der, for jeg vet ikke om hjernen min hadde holdt sammen da. Vi har jobbet fryktelig mye, og da er det ufattelig kjipt når alt går til h******
Må bare få takket alle som hjalp madammen med å få ting på plass igjen, og madammen selv for god spirit. Det føles bra å ha gode støttespillere :D

Når det gjelder båten min, så gikk den rundt på grunn av ren akselerasjon :D
Den sto i ro, jeg gav gass, og den løftet nesa helt rundt. Helt konge spør du meg :mrgreen:

Så kom bjarne og torpederte meg, og før det låg Håvard og ruget noen ganger på skroget også. Har fått noen fine merker og små sår på båten. Men det skal sies at de hadde en vanskelig oppgave, det er nok ikke den letteste båten å snu. Jeg må få laget meg en hentebåt..... Planene ligger klare, så det er vel bare meg det står på :)

Redningsselskapet var veldig greie å ha med, og jeg ser for meg en framtidig dialog med disse karene, de reddet oss noen ganger idag ja... :oops:

Jeg havna ellers litt for langt uti vannet med Baja 5T (kjørte i vannkanten med vilje, men var litt uforsiktig), og tror nok at nesten hele motoren var under vann. Den klarte heldigvis å komme seg på land igjen ved egen hjelp, det var faktisk ganske imponerende. Jeg hadde nettopp putta i en ny 2.4ghz mottaker i bilen, så det blir spennende å se om den fungerer. Jeg spyla hele bilen etterpå, og dynka både den og mottakeren skikkelig, så jeg håper det holder. Får prøve å fyre den igang imorgen.

Det har vært en ufattelig våt dag, men jeg syntes at alle hadde fryktelig god spirit, og de som var der av publikum fikk iallefall sett både bil og båt. Det var dessverre ikke vær til å fly noe, men vi får se imorgen. Har mine tvil :mrgreen:

Jeg vil også si tusen hjertelig takk til Håvard, Microsock, Bjarne, Brynjarkvam og Sigmund Haukås for at de tok turen. Det er en fin måte å få vist litt artige doninger uten at en blir kjeppjaga av lokalbefolkningen, og da må vi jo benytte anledningen :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjord-dagene
InnleggSkrevet: Søn Aug 16, 2009 10:21 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Vet ikke helt hva jeg skal skrive her, det meste er jo blitt nevnt. Høydepunktet er jo selvfølgelig da teltet plutselig skulle finne på å ta seg en lufte tur.

Eller var vi vel alle med godt mot, selv om vi var kalde (Takk Nina for lån av genser), kunne vel ikke blitt mer våte. Men med dødsforakt og godt humør, nydelige pølser og masse kaffe, så syns jeg faktisk det var en ok dag!

Det er rett at ikke noe fungerte, men som bjarne sier, det var minst 240% luftfuktighet der. Til og med mobiltelefonen min sluttet å virke der inne.

I dag skal vi ha selskap for min sønn Sondre, og kan derfor "dessverre" ikke bli med innover i dag (takk Gud for det...), men anbefaler alle som har muligheten til å ta turen innom, å gjøre det!

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjord-dagene
InnleggSkrevet: Søn Aug 16, 2009 7:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Da er eikefjord-dagene over for denne gang, og ny lærdom er på plass. Vi vet hvordan vi skal forholde oss til neste år med tanke på vær og vind iallefall :mrgreen:

Forøvrig så var dette en meget bedre dag enn igår. Det var rett og slett koselig, for vi hadde redusert veldig mye av vareutvalget, så plassen i teltet var bedre. Mye regn idag også, men det var opphold mellom bygene, og da fikk jeg flydd litt helikopter. Utrolig kjekt at folk fikk se litt av det også, og ikke bare båt. Jeg fikk flydd et par turer med T-rex 600 nitro, og 2 batteripakker på T-rex 500, så etter værforholdene skal jeg si meg godt fornøyd med det. Var nedi vannet et par ganger med T-rex 500, den ene gangen med halerotoren, og det var litt artig. På siste tur ble jeg litt tøff i trynet, og senket helikopteret inverted over vannflata. Vurderte å gjøre et forsøk på å touche vannflata med hovedrotoren, men jeg tørte rett og slett ikke. Kanskje neste år, men artig å finne ut at det er innen rekkevidde iallefall.

Det ble en del båtkjøring også, Håvard var ute med både Blackjack 26 og 55, og jeg synes det har blitt skikkelig moro å se på elektrobåtene nå. Lipopakkene gjør underverker, det er sikkert. Det var heller ingen båter som gikk rundt idag, jeg var iallefall litt ekstra forsiktig siden Elias ikke var der :mrgreen:

Men som sagt, det var veldig kjekt idag, og egentlig en god opptur etter gårsdagen. Brynjarkvam var også på plass med båten sin, men kjørte ikke idag. Må si tusen takk for hjelpa til Håvard og Brynjarkvam for at de var til siste slutt og hjalp til med nedpakking av telt og kjøring av varer. Selvfølgelig en stor takk til de andre som hjalp til også :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Eikefjord-dagene
InnleggSkrevet: Søn Aug 16, 2009 10:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Bra at det vart ein bra slutt på helga after all da.

Noen som tok bilder der inne da?

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side 1, 2  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 26 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC