Dato/klokkeslett: Man Mai 06, 2024 1:02 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 32 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Årets siste halltreff søndag 6.desember
InnleggSkrevet: Søn Des 06, 2009 12:29 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Heldigvis har jeg fått utsatt flyreisa mi med et par timer så jeg rekker siste treffet :D

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Årets siste halltreff søndag 6.desember
InnleggSkrevet: Søn Des 06, 2009 12:31 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Det er godt å høre

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Årets siste halltreff søndag 6.desember
InnleggSkrevet: Søn Des 06, 2009 1:41 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Dinna gangen blir det kun t-rex 450 for min del, så kva for billøp det blir er nett det samme for meg :P

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Årets siste halltreff søndag 6.desember
InnleggSkrevet: Søn Des 06, 2009 12:11 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Blir dessverre litt forsinka i dag.. Dukka plutselig opp en familiemiddag :roll:

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Årets siste halltreff søndag 6.desember
InnleggSkrevet: Søn Des 06, 2009 3:44 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
jeg kommer også 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Årets siste halltreff søndag 6.desember
InnleggSkrevet: Søn Des 06, 2009 10:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ja, dette var knasende koselig :D

Jeg fikk smadret Albatros etter 6-7 sekunder i lufta. Burde skjønt at det ville ende i ulykke når et fly styrta i min modell før take-off :mrgreen:
Det tok av greit og fint, men jeg måtte til med litt høyderor i starten, og vet utkanten av første sving hadde jeg fullt høyderor og balanseror, men allikevel gikk det som det gikk. Det var nok en kombinasjon av litt for lite høyderor, og at modellen tok meg litt på senga. Ikke akkurat en 3D-kjerre, så jeg burde gitt meg selv litt bedre tid til å tenke igjennom take-off. Jeg skal ta en titt på delene og vurdere om jeg gidder å lime det sammen igjen. Kan jo hende det blir greit nok. Men fyttirakkern hvor det gikk i stykker :D

Hadde litt problemer med det modifiserte kasteflyet mitt idag også. Det flyr fint, men jeg hadde et par tilfeller av at det plutselig slo balanserorene helt motsatt av det jeg holdt på stikka. Altså når jeg låg i en venstresving, så fant det på å dra fullt høyre. Skjønner det ikke helt. Skjedde to ganger, og jeg knakk til slutt propellen, så da var det bare å gi seg. Wulong nevnte at foldepropell kanskje kunne vært noe, så da må jeg finne ut om det kan fungere på en så lett modell.

Fikk tatt meg et batteri på Outrage G5 og MSH protos, og et par pakker på T-rex 500. De funket også fint, men jeg føler at jeg blir litt innesperret når jeg flyr spreke helikopter innendørs. Blir litt trangt, og føler jeg må se meg over skuldra hele tiden med tanke på sikkerhet. Men slik er det jo. Glemte forøvrig å teste ut T-rex 250, det var utrolig dumt siden jeg skulle få sjekka statusen på halen etter alle modifiseringene.

Bil funket dårlig for meg idag, hadde flere som var døde. Jeg aner ikke hva det er, men mest sannsynlig en bagatell. Ville ikke begynne å skru på det i hallen. Dragsteren sklei ut og smalt i veggen. Det var faktisk litt tøft, for det såg litt reelt ut :mrgreen:

Når det gjelder showcar, så begynner folk å bli fryktelig flinke etterhvert. Marginene blir mindre og mindre, og utstillerene finner på mer og mer som rett og slett er imponerende. Takk til alle som stilte opp :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Årets siste halltreff søndag 6.desember
InnleggSkrevet: Søn Des 06, 2009 10:22 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
Var kjempe koselig i hallen i dag, fikk testa Cup Raceren skikkelig, meget imponert over understellet på den.
Den krenger som en virkelig bil, og den henger utrolig godt på.
Det ble litt kjøring idag, ikke så mye drifting for jeg tok meg tid til å se litt på andre sine doninger og pratet litt om biler og slikt.
Bra oppmøte i dag folkens.

_________________
Jan-Andre' Sundal

Living Life Sideways!! Eg drite i veigrep :)



Tamiya TT-01 x 3,TL-01 TB-02, TA-05, CC-01 Pajero, Scania 470 Highline, M04L, HPI Sprint 2,Cup racer Datsun 510, Micro RS4, Kyosho Super Ten Texaco Sierra, Mini-Z


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Årets siste halltreff søndag 6.desember
InnleggSkrevet: Søn Des 06, 2009 10:49 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Eg hadde meed meg vapor'en men eg vart så opptatt av å kjøre crawler at det gikk bare i den i dag. men det var da morro det også. men klarte ikke å kjøre tomt det 5000mah batteriet som eg hadde i den. kjørte rundt med den i ca 10-15 min første timen og i ca 3kvarter fra 17-18, var mange som kommenterte og preika om den hehe.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Årets siste halltreff søndag 6.desember
InnleggSkrevet: Søn Des 06, 2009 11:10 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
lugerity skrev:
men klarte ikke å kjøre tomt det 5000mah batteriet som eg hadde i den. kjørte rundt med den i ca 10-15 min første timen og i ca 3kvarter fra 17-18, var mange som kommenterte og preika om den hehe.


Har du kjørt over en time på det 7.2v 5000mah batteriet du kjøpte? Det må vel sies å være ganske bra...

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Årets siste halltreff søndag 6.desember
InnleggSkrevet: Søn Des 06, 2009 11:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
ja synest det var sykt bra det batteriet.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Årets siste halltreff søndag 6.desember
InnleggSkrevet: Man Des 07, 2009 12:20 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Fikk dessverre bare med meg siste timen i dag.. Men det var nok til å tømme to batteripakker på t-rexen :P

Dessverre var det kun eit par biler igjen på showcar-bordet når eg kom, så dei fikk eg ikkje sett skikkelig på.. Men Dei som stod der såg meget bra ut :)

Ellers trur eg meir og meir på at det er noko i ryktene om at Wulong driv med doping.. Så overlegen som han var på kastekonkurransen i dag er ikkje menneskelig :mrgreen:

Var mykje folk der i dag.. Fikk ikkje med meg noko aktivitet på bilbana, men det virka som det var en del fly/helikopter i lufta iløpet av dagen vertfall :) Får håpe dette var en forsmak på kva 2010 kan bringe :D

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Årets siste halltreff søndag 6.desember
InnleggSkrevet: Man Des 07, 2009 5:53 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jeg var faktisk sinnsykt fornøyd med å kunne være med denne gangen :D Ble trangt i lufta til tider, det viser bare at interessen er høy :mrgreen: Ekstra gøy var det at jeg klarte å "skyte ned" vector sin "EPP-wraps med Blade'n :mrgreen:

Flott å se at så mange er blitt flinke til å fly 3D!! Jeg føler meg snart gammel og ynkelig :oops:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Årets siste halltreff søndag 6.desember
InnleggSkrevet: Man Des 07, 2009 10:05 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
yallaair skrev:
Flott å se at så mange er blitt flinke til å fly 3D!! Jeg føler meg snart gammel og ynkelig

Tror nok ikke ferdighetsnivået er så stor forskjell på, flya derimot..!
Jeg skal ikke kritisere noe som helst slags fly, hverken dine eller andres, men å kjøpe/bygge en ultralett depronmodell, bruke de rette materialene, rett el. utstyr, bruke tid på å få den rett og ikke minst å få det stivt nok, litt flex her og der forandrer flyegenskapene totalt.
Wulong hadde et i hallen som veier 150g, han har gjort det han kunne for å gjøre det så lett som mulig, kutta vekk overflødig lengde på alle ledniger og lodda de på igjen på printplata i servoen for å unngå ekstra vekt på loddeskjøter, tidkrevende, men får betalt i gode flyegenskaper. alle så jo hvor sakte og presist det fløy, Jazz flyet til stressballen er også et godt eksempel på et "high end" fly.

Disse flya flyr så inn i hampen bra på grunn av lav vekt og at de er godt avstivet. Poenget med denne typen er å ikke ha mer vekt i form av motor og batterier enn høyst nødvendig, prøv selv og bli overbevist. :)

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Årets siste halltreff søndag 6.desember
InnleggSkrevet: Tir Des 08, 2009 12:55 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg har prøvd og er overbevist :lol: Jeg prøvde Wulong sin Moddede Blade og selv om dette ikke kan sammenlignes med det andre flyet hans så var det absolutt det beste jeg har fløyet innendørs. Jeg følte meg faktisk ganske flink allerede fra første sekund og flygingen selv med ukjent fly og radio var 800% bedre enn når jeg fløy mitt eget velkjente fly. Helt utrolig stor forskjell.Skal lage meg til en lignende Blade nå, tror ikke jeg orker å gå for det mest ekstreme siden jeg hater å bygge 8)

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Årets siste halltreff søndag 6.desember
InnleggSkrevet: Tir Des 08, 2009 1:31 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
BGH skrev:
, Jazz flyet til stressballen er også et godt eksempel på et "high end" fly


Hehe, snakker vi om samme flyet her? Jazz'n har etterhvert begynt å bli skikkelig saggete, og er nok på slutten av sin karriere :mrgreen:
Men når det er sagt, så synes jeg at det har fungert bra. Jeg hadde ikke all verdens erfaring med 3D-kjerrer når det ble bygget, så det har gjort jobben sin godt. Har et par nye modeller som bare ligger og venter på å bli bygget. I romjula skal det skje litt av hvert :D

Jeg har helt glemt å sett på flyet til wulong, husket det var noe snakk om det her på forumet. Jeg kavet så mye med å få tid til egne saker at jeg fikk med meg lite av hva som skjedde rundtomkring. Wulong, ta det gjerne med innom butikken om du er i nærheten, hadde vært artig å sett. Eller iallefall prøv å hold det helt til neste halltreff :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 32 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 21 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC