Dato/klokkeslett: Ons Mai 01, 2024 6:09 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Svarthulevannet Lørdag og Søndag
InnleggSkrevet: Søn Jan 31, 2010 3:34 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 421
Bosted: Daytona Beach/Førde
Yay. Knalldag.
Pett4 fikk måkt nesten hele parkeringsplassen med spadesak. Eg fikk måkt minst 2 spadetak før Børre kom og freste bort all snøen som var igjen.

Så drog vi omsider ned for å frese stripe og greier. Plask. Der var det bare sørpe, og Børre sin snøfreser ble bare tett og full av is.
Så drog eg heim, og resten av folket drog til Åsmund på kaffeslag såvidt eg fikk med meg.

_________________
Morten Bilet-92
Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @Efnet eller #rchobby @QuakeNet!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Svarthulevannet Lørdag og Søndag
InnleggSkrevet: Søn Jan 31, 2010 3:52 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Dette var veldig synd, jeg er temmelig sikker på at dette er overvann fra elva. Jeg tror at det fryser til i inløpet og vannet renner oppå isen istedet for under.
Jeg tror at isen er like tykk overalt bortsett ifra inn og utløp, men at det renner overvann utover isen og det blir flere sjikt med is og vann imellom.
Dette er spekulasjoner fra min side og farlig hvis en går utpå hvis dette ikke skulle stemme.

Det beste hadde nok vert en 4wd ATV med et snøskjær på og fått ryddet stripe med den dersom en er 110% sikker på at isen holder. Stripa ville ha fryst til ganske så kjapt tror jeg.
Jeg har ikke tilgang på noe slikt utstyr men kanskje noen vet om.?

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Svarthulevannet Lørdag og Søndag
InnleggSkrevet: Søn Jan 31, 2010 4:47 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg og Pett4 dro til stadion for å fly litt på fotballbana der. Jeg hadde med MSH protos og den lille vinga. Protosen funket fint, men det er ikke vanskelig å kjenne at kulden påvirker helikopteret, så jeg prøver å fly minst mulig heli når det er så kaldt. Men uansett, det gikk iallefall bra denne gangen.

Når jeg skulle fly vinga så måtte jeg ta ut batteriene fra DX6i og varme dem litt i lomma, for fjernkontrollen ville ikke koble opp :mrgreen:
Spenninga økte med 0.2-0.3 volt etter noen minutter med oppvarming, og da virket alt som det skulle. Første kastet ble mislykket, men når det er såpass med snø så går det bra. Ingen skade på propell eller stabilisatorer. På andre kastet fikk jeg den i lufta, og jeg må si at det begynner å bli fart på denne vinga også. Eneste forskjellen nå er at jeg har på en litt tøffere propell, motoren er den samme som jeg alltid har hatt. Det er ikke så stor plass å boltre seg på, så det ble mest cruising rundt omkring, men jeg fikk gitt litt gass av og til. Fikk aldri holdt full gass mer enn noen få sekunder, så jeg tror nok at jeg skal få god fart på den når jeg har bedre plass å fly på. Hadde vært kjekt å få tatt noen målinger på den engang.

Pett4 fikk koseflydd litt med acromaster også, og når han fikk trimmet det inn så såg det ut til å fungere veldig bra. Blir spennende å se når han får putta i skikkelige batterier som klarer å mate den motoren :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Svarthulevannet Lørdag og Søndag
InnleggSkrevet: Søn Jan 31, 2010 5:07 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Jo, fikk skikkelig trim med måking av parkering idag, heldigvis med hjelp etterhvert av hitmanh... Ble fart på sakene når Børre kom med fresen.

Sørpe som sagt, så dårlig med flyving idag. Børre borret i isen, så under all sørpa var det bra med is. Men best å ikke ta noen sjanser, samt å måke stripe med spade hadde blitt slitsomt :lol:

Fikk flydd ett batteri på Acromaster ved skolen, bare for å trimme inn litt og få litt følelsen tilbake igjen. Kjente det ble "trangt" der mellom lysmastene. Ble med ett batteri ettersom propellen løsnet og fløy himmelhøyt før den landet fint i snøen igjen.

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Svarthulevannet Lørdag og Søndag
InnleggSkrevet: Søn Jan 31, 2010 5:29 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Forresten så funket vinga til Stress...... For de som måtte tvile :lol:

Tror det er mye potensiale til fart der, når plassen blir stor nok...

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Svarthulevannet Lørdag og Søndag
InnleggSkrevet: Søn Jan 31, 2010 5:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
pett4 skrev:
Forresten så funket vinga til Stress...... For de som måtte tvile :lol:

Tror det er mye potensiale til fart der, når plassen blir stor nok...


Hehe, veldig bra sagt :mrgreen:
Må tydeligvis jobbe litt med launchen, men den lille greia skal nok flytte på seg ja. Jeg synes den går godt nok til at jeg har lyst å gjøre noen små forbedringer på den også, og ikke bare Zagien. Men jeg bytter ikke til annen motor før jeg har fått målt hastigheten slik som den er idag. Er ikke vits i å tippe engang, jeg blir lurt av størrelsen på vinga.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 21 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 9 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC