Dato/klokkeslett: Ons Mai 01, 2024 9:49 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 48 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: RC-treff på Havhesten
InnleggSkrevet: Søn Mar 07, 2010 12:42 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Har ikkje blitt gjort nokke for min del dei siste dagane.. Men Odin er i alle fall klar nok til å putte i eit batteri, feste dekket sånn nokon lunde provisorisk og hive den uti bassenget ;) Så for min del blir det en båt..

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RC-treff på Havhesten
InnleggSkrevet: Søn Mar 07, 2010 1:01 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Kan forresten se ut til at båten for øyeblikket treng ca 5kg ballast.. Er det nokon som har litt liggande som eg kan låne i morgon? :)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RC-treff på Havhesten
InnleggSkrevet: Søn Mar 07, 2010 1:16 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg kan alltids ordne noen batteri eller lignende. Kan ta med et par 12v feltbatteri, og det er vel alltids en unge eller to tilstede som du kan putte oppi :mrgreen:

Så du har fått gjort det småtteriet som gjensto? Du bør også gå over linken mellom ror og servo, for å forsikre deg om at den sitter. Er jo ingen fare om den faller av, båten går nok neppe langt avgårde :lol:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RC-treff på Havhesten
InnleggSkrevet: Søn Mar 07, 2010 1:22 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
King Hauler skrev:
Ja, da er eg klar til treff på Havhesten... Ser ut som det blir 5 båter for min del...
Frøya, San Diego, PT-109, Tug Atlantic og vannjetbåten Palm Beach.


Fantastisk bra :D
Selv tar jeg med Runabout Classic, Cathrine og Vlistroom. Gleder meg veldig til å prøve Vlistroom, og se Frøya i aksjon :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RC-treff på Havhesten
InnleggSkrevet: Søn Mar 07, 2010 1:54 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
stressballen skrev:
Jeg kan alltids ordne noen batteri eller lignende. Kan ta med et par 12v feltbatteri, og det er vel alltids en unge eller to tilstede som du kan putte oppi :mrgreen:

Så du har fått gjort det småtteriet som gjensto? Du bør også gå over linken mellom ror og servo, for å forsikre deg om at den sitter. Er jo ingen fare om den faller av, båten går nok neppe langt avgårde :lol:


Supert.. Har ikkje laga til "batteriplata" nei.. Så må ta den i morgon ;) Tenke eg stikke ned i 13-tida ;) Og i aller verste fall får vi bare putte eit batteri oppi og teipe det fast :P For båten SKAL på vatnet :D

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RC-treff på Havhesten
InnleggSkrevet: Søn Mar 07, 2010 9:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Steikje ta, dette var kos. Vi har aldri sett King Hauler så engasjert før, det var rett før han sprang :D

Når det er sagt, så var dette fryktelig moro. Er ikke sikkert at de som ikke kjørte båter hadde det like gøy, men det hadde nok vi som kjørte iallefall. Jeg fikk meg en liten aha-opplevelse eller to idag, og den første tanken som slo meg er det store skillet som er mellom båter og skalabåter. Dette er rett og slett to helt forskjellige typer gleder.

Det andre som slo meg, og som jeg egentlig var klar over, er hvor sakte skalafart egentlig er. Jeg skal iallefall bygge mer båt nå enn før, det er sikkert. Er ikke ofte jeg føler meg oppløftet etter et treff, og nå er jeg bare sulten på mer :D

Cathrine virker som en fin båt som folk kan prøve seg på, den går ikke for fort, og er rett og slett for kosen sin del. Kanskje jeg skal modifisere den litt med lys og litt maling, så kan den være en demobåt når vi har båttreff :D

Runabout Classic er en fin båt som er morsom å kjøre. Den går godt, og ligger også veldig bra i vannet. Et eller annet skjedde dessverre etterhvert, jeg vet ikke om det er regulator eller motor som har sagt takk for seg, gjetter på motor, så det må jeg få sett litt på.

Vlistroom liker seg nok ikke når bølgene blir for store, eller kanskje det bare var jeg som ikke likte det :mrgreen:
Det var ikke en dråpe vann i båten, og alt fungerte fint. Venstre aksel løsnet på et tidspunkt, men det var en easy fix. Med baugpropell så snur båten rundt sin egen akse. Veldig kjekk båt å manøvrere, og jeg ser at det faktisk kan bli en utfordring å manøvrere når det blir så mange muligheter etterhvert.

Jeg storkoste meg iallefall, og gleder meg til jeg får flere båter ferdig. Takk for oppmøtet, det var veldig hyggelig, og for min del kunne det gjerne ha vart en time til :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RC-treff på Havhesten
InnleggSkrevet: Søn Mar 07, 2010 9:42 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Har lagt ut artikkel og ca 94 bilder fra treffet nå...

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RC-treff på Havhesten
InnleggSkrevet: Søn Mar 07, 2010 10:08 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Artig dag med en smule action. Mange båter på relativ liten plass gjør at en må følge nøye med hvor en kjører. Det var et uhell i starten hvor yatchen kjørte på odin. Det gikk heldigvis bra med begge.

På slutten av dagen ble Henning litt for ivrig med å få fart på båten sin og kjørte på land. Ikke noe skade der heller.

Ønsket om å bygge noe eget ble ikke mindre av å være til stede. Kanskje rekker jeg noe diggbart til neste gang om jeg får ut fingern :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RC-treff på Havhesten
InnleggSkrevet: Søn Mar 07, 2010 10:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vi skal høre med havhesten om det er mulig å slenge med terapibassenget også, så kan jo eventuelt hurtiggående båter bruke hovedbassenget, og saktegående båter bruke terapibassenget. Vi kommer også til å forhøre oss om 3 timer istedenfor 2, så får vi ta en ny vurdering når vi vet pris.

Jeg ble faktisk helt sjuk av å være der, nå tenker jeg kun på skalabåt, vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RC-treff på Havhesten
InnleggSkrevet: Søn Mar 07, 2010 10:44 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
Selv om ikke jeg har båt selv så var det utrolig artig å se på alle båtene og gleden de som kjørte hadde.
Blei sugen på båt selv jeg nå så spørs om ikke det blir en etterhvert.
Fikk desverre bare en time der i dag pga ting som må gjøres i heimen, men den timen gikk fort og jeg koste meg med å se på.

_________________
Jan-Andre' Sundal

Living Life Sideways!! Eg drite i veigrep :)



Tamiya TT-01 x 3,TL-01 TB-02, TA-05, CC-01 Pajero, Scania 470 Highline, M04L, HPI Sprint 2,Cup racer Datsun 510, Micro RS4, Kyosho Super Ten Texaco Sierra, Mini-Z


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RC-treff på Havhesten
InnleggSkrevet: Søn Mar 07, 2010 10:46 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
microsock skrev:
Har lagt ut artikkel og ca 94 bilder fra treffet nå...


Du skulle ikke brukt blitzen inne, da blir bildene fort mørke.

_________________
Jan-Andre' Sundal

Living Life Sideways!! Eg drite i veigrep :)



Tamiya TT-01 x 3,TL-01 TB-02, TA-05, CC-01 Pajero, Scania 470 Highline, M04L, HPI Sprint 2,Cup racer Datsun 510, Micro RS4, Kyosho Super Ten Texaco Sierra, Mini-Z


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RC-treff på Havhesten
InnleggSkrevet: Søn Mar 07, 2010 10:54 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Janni skrev:
microsock skrev:
Har lagt ut artikkel og ca 94 bilder fra treffet nå...


Du skulle ikke brukt blitzen inne, da blir bildene fort mørke.


Madammen har også tatt en del bilder, og mesteparten der ble lyse. Vi skal få lagt ut dette etterhvert, men det kommer nok ikke før jeg har fått den rette pc'n oppe å gå.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RC-treff på Havhesten
InnleggSkrevet: Man Mar 08, 2010 2:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Dette må vi gjøre igjen :D

Hadde det storveis.. Mange fine båter og bra med folk..

Hatten av for King Hauler.. Frøya var rett og slett lekker :D

Ellers kan eg sei at eg hadde jomfruturen på Odin, og det gikk meget bra.. Båten låg fint i vatnet etter i fikk lagt i riktig mengde ballast (blykuler).. Den gikk stille og fint og har bra med krefter :D Ser fram til å fortsette bygginga på denne no..

Skulle gjerne hatt en time til der inne, for dette var MORO :mrgreen:

PS: Film er på vei, og vil bli lagt ut iløpet av dagen..

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RC-treff på Havhesten
InnleggSkrevet: Man Mar 08, 2010 5:00 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 421
Bosted: Daytona Beach/Førde
Ja var artig dette.
Fikk faktisk litt lyst å bygge meg en skala-båt selv, men tror det blir med tanken foreløpig.
Fikk da prøve en av båtene til stressen. Moro å bare cruise rundt litt :mrgreen:

Men er desverre ikkje noe glad i klormiljøer. Får alltid vondt i hodet og kvalme. I går var intet unntak.
Veit ikkje grunnen.

_________________
Morten Bilet-92
Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @Efnet eller #rchobby @QuakeNet!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: RC-treff på Havhesten
InnleggSkrevet: Man Mar 08, 2010 5:03 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Ja, jeg gleder meg stort til neste gang også, det er sikkert :D
Vi må se litt på kostnaden, og vi har også snakket om at båtkarene kan betale litt av egen lomme i tillegg, da åpnes det litt flere muligheter med tanke på begge bassengene og en time ekstra.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 48 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 13 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC