Dato/klokkeslett: Ons Mai 01, 2024 7:13 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: flyging ved Hammer mc
InnleggSkrevet: Søn Mar 14, 2010 1:01 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg, yalla og Askevoll er nede på industriområdet fra ca 1300 og flyr litt div fly :D

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: flyging ved Hammer mc
InnleggSkrevet: Søn Mar 14, 2010 1:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Hmmm.....er det fint å fly der? Du mener altså å svinge av hovedveien og passere hammer MC? Jeg hadde også tenkt meg ut å fly, men det begynte å snø så jævlig nå. Kan hende jeg tar turen ned hvis det letter opp, hvis ikke så blir det borte med videregående for min del.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: flyging ved Hammer mc
InnleggSkrevet: Søn Mar 14, 2010 1:50 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Skal slite litt med å fly, slik at er nå iallefall :lol:

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: flyging ved Hammer mc
InnleggSkrevet: Søn Mar 14, 2010 1:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
pett4 skrev:
Skal slite litt med å fly, slik at er nå iallefall :lol:


Det snør jo veldig i byger da. Tett med snø, og plutselig er det null snø, men sol.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: flyging ved Hammer mc
InnleggSkrevet: Søn Mar 14, 2010 3:32 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2008
Bosted: Bremanger (tidligere Florø)
Hehe. sto opp ekstra tidlig i dag 0800 for å komme meg ut å fly. men siden bygene er så tette her så blir det ikke mye tid til å fly. Har til og med pakka frem lamaen, men da eg kom ut for å fly den så begynte det å snø. har gitt opp for i dag sånn egentlig men alt står klart om det skulle være opplett mere enn 5 min.

_________________
Einar Lexau. 79 Modell


Messerschmitt Bf 109G - Cessna 400 EP elektro - AR Drone
1969 Chevrolet Camaro - Go'Kart - TA-05 MS Honda NSX - Mini M03
Traxxas Jato 3.3 - Savage X. 2 Stk. - Captain Curse
Supervee 27 - Ocean Queen Upgraderes - Sea Dagger


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: flyging ved Hammer mc
InnleggSkrevet: Søn Mar 14, 2010 8:46 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Jeg test litt heli. Det ble mye mekk og lite flyving. Noe er muligens galt med gyro. Jeg får ikke halen stabil. Må test litt mer, så finner jeg nok ut av det.

Var også litt artig å se funjet'n til Vector. Bra fart, muligens noe raskere enn katan'n min. Blir artig å se med radar. Vector turte ikke å teste noe radar i dag :P Har var nemlig ikke sikker på om han klarte å fly nærme nok uten å gjøre i buksa. Sånn er det ofte med nybegynnere. Når hastigheten kommer litt over 150 km/t, så blir jo enkelte lett nervøse :mrgreen:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: flyging ved Hammer mc
InnleggSkrevet: Søn Mar 14, 2010 8:46 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Fikk iallefall kjørt en tank på XL`n idag. Flyging tok ikke jeg sjansen på, men både Yalla, Vector og Askevold`n fikk seg en tur i lufta.

Kjekt å se FunJet i lufta etter mye skriverier..... Måtte nesten true med pepper på forumet, før Vector våget å ta den i lufta idag. Yalla hadde litt problemer med innstillingen på motoren i Heli idag, men fikk ordnet det før Vector måtte hjelpe til iallefall :lol:

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: flyging ved Hammer mc
InnleggSkrevet: Søn Mar 14, 2010 9:12 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 224
Bosted: Florø
Eg fekk ikkje flyd min lille Cessna 182 på grunn av vind og snøvær :? Er litt artigare å stille på feltet når det er bare koble til alt utan å måtte tenke på motorjusteringer... 8)

_________________
Torstein Hamrebø
Tamyia TB-02, Lotus Elise (el-bil)
Tamiya DF-02, Rising Storm (el-bil)
Tamyia Scania R620 (trailer)
HPI Savage 3.5 (fuel bil)
Skyartec, Cessna 182 (el-fly)
Aero-naut, Princess (el-båt)
Aero-naut, Diva (el-båt)
Beili Phoenix (seilbåt)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: flyging ved Hammer mc
InnleggSkrevet: Søn Mar 14, 2010 9:51 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Det ble flyving på meg også idag, med varierende resultat :mrgreen:
Vurderte å stikke ned til Hammer MC jeg også, men det ble til at jeg og resten av familien tok turen til storhallen for å fly utenfor. Jeg hadde med Yak 54 og T-rex 500 pluss et par elektrobiler. Jeg brukte ikke solbriller, og etterhvert ble det problematisk, for jeg flydde også når det snødde som verst. Det ble tett mellom snøflakene i lufta til tider, og på siste batteripakken til T-rex 500 så sendte jeg det i bakken. Jeg mistet helt retningen på helikopteret når det sto i en merkelig vinkel 4-5 meter over bakken, og da ble alt feil. Det endte som det måtte, men heldigvis for meg var det en halvmeter med snø på fotballbana der, og den var såpass sterk at den nesten holdt mi vekt når jeg gikk på den. Snøen hadde akkurat passelig hardhet til å redde helikopteret så godt som mulig :D

Uansett, et raskt overblikk på helikopteret viser et knekt understell, ødelagt hoveddrev, litt skjev flybar, litt skjev halebom, defekte tannhjul i alle cyclic-servoer, men ikke noe annet i første omgang. Bladene ser hele og fine ut, og halerotoren går rundt, så det kan tyde på en torquetube som er hel. Med litt flaks så slipper jeg å bytte den. Canopyen ser ut til å ha overlevd, men kjipt at tannhjula gikk i 3 servoer, så nå har jeg lyst til å bytte alle servoene til metallgir.

I sammenheng med denne kræsjen blir det byttet til flybarless, men det må nok vente litt siden jeg har fullt opp med andre prosjekter...

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: flyging ved Hammer mc
InnleggSkrevet: Man Mar 15, 2010 1:21 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
Yalla hadde litt problemer med innstillingen på motoren i Heli idag, men fikk ordnet det før Vector måtte hjelpe til iallefall :lol:

Tillat meg å korrigere litt her. Faktumet var at jeg skulle teste en billig "no-name-brand" plugg som vector hadde. Disse pluggene funker greit på hannes applikasjoner som ikke krever så mye av utsyret. Når jeg putta in den pluggen i hybrid-motor'n min, ble den helt umulig å justere. Det samme skjedde med en annen "no-name-brand" plugg som jeg hadde. I hybriden er det bare O.S no 8 som funker. Jeg ville bare få verifisert dette før jeg går til innkjøp av et lass med ubrukelige plugger :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: flyging ved Hammer mc
InnleggSkrevet: Man Mar 15, 2010 2:24 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Tillat meg å korrigere litt her. Faktumet var at jeg skulle teste en billig "no-name-brand" plugg som vector hadde. Disse pluggene funker greit på hannes applikasjoner som ikke krever så mye av utsyret. Når jeg putta in den pluggen i hybrid-motor'n min, ble den helt umulig å justere. Det samme skjedde med en annen "no-name-brand" plugg som jeg hadde. I hybriden er det bare O.S no 8 som funker. Jeg ville bare få verifisert dette før jeg går til innkjøp av et lass med ubrukelige plugger :lol:



Jeg bruker disse pluggene i mine motorer som yter mer enn oppgitt effekt :wink: Ja, det krever litt fininstilling for å få ting optimale, men jeg kan godt hjelpe deg litt Yalla siden du her legger ut at du plages skikkelig med det :lol:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: flyging ved Hammer mc
InnleggSkrevet: Man Mar 15, 2010 2:26 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
yallaair skrev:
Sånn er det ofte med nybegynnere. Når hastigheten kommer litt over 150 km/t, så blir jo enkelte lett nervøse :mrgreen:


Er dette noe du vet av erfaring :?: :lol: :lol: Her er det kun nerver av stål :wink:

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: flyging ved Hammer mc
InnleggSkrevet: Man Mar 15, 2010 7:02 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1951
Bosted: Florø
Sitat:
eg bruker disse pluggene i mine motorer som yter mer enn oppgitt effekt :wink: Ja, det krever litt fininstilling for å få ting optimale,

Ja riktig nok etter at du har vært oppom hos meg å lånt spesialutsyr som hever effekten betydelig :mrgreen: Fininstilling.... vel alt går i grisen heter det... :lol:

_________________
Børre Eimhjellen

Litt raskere


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 13 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 7 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC