Dato/klokkeslett: Ons Mai 01, 2024 4:34 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Nesjane søndag 11.april?
InnleggSkrevet: Søn Apr 11, 2010 1:45 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har tenkt meg en tur på nesjane, men vet ikke helt når. Grunnen til det er at turen skal koordineres med at Pett4 kommer tilbake fra Sandane. Skal komme tilbake med mer info når og hvis dette blir noe av. Jeg har i tilfelle tenkt å ta med Thunder Tiger EK-4 og en Savage for test, men jeg tar sikkert med noe som flyr også :D

Noen flere som tar turen?

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 11.april?
InnleggSkrevet: Søn Apr 11, 2010 8:12 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
Skulle gjerne vert med, men fruen skal jobbe fra 3 og utover i ettermiddag. Så jeg kommer meg ikke ut da. Men stikker sikkert bort på Ewos i formiddag. Men si ifra når du skal inn da. Kan hende jeg får ordnet barnevakt et par timer.
Hva har vi svigerforeldre til???? Hehe.

_________________
Jan-Andre' Sundal

Living Life Sideways!! Eg drite i veigrep :)



Tamiya TT-01 x 3,TL-01 TB-02, TA-05, CC-01 Pajero, Scania 470 Highline, M04L, HPI Sprint 2,Cup racer Datsun 510, Micro RS4, Kyosho Super Ten Texaco Sierra, Mini-Z


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 11.april?
InnleggSkrevet: Søn Apr 11, 2010 10:47 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
Da har jeg ordnet med barnevakt, si ifra når klokkeslett blir aktuelt da :D

_________________
Jan-Andre' Sundal

Living Life Sideways!! Eg drite i veigrep :)



Tamiya TT-01 x 3,TL-01 TB-02, TA-05, CC-01 Pajero, Scania 470 Highline, M04L, HPI Sprint 2,Cup racer Datsun 510, Micro RS4, Kyosho Super Ten Texaco Sierra, Mini-Z


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 11.april?
InnleggSkrevet: Søn Apr 11, 2010 10:47 am 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Satser på å møtes på Nesjane i 15tida om det er flere som møter opp :D

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 11.april?
InnleggSkrevet: Søn Apr 11, 2010 10:48 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Innlegg: 336
Bosted: Florø
Den er grei. Jeg kommer.

_________________
Jan-Andre' Sundal

Living Life Sideways!! Eg drite i veigrep :)



Tamiya TT-01 x 3,TL-01 TB-02, TA-05, CC-01 Pajero, Scania 470 Highline, M04L, HPI Sprint 2,Cup racer Datsun 510, Micro RS4, Kyosho Super Ten Texaco Sierra, Mini-Z


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 11.april?
InnleggSkrevet: Søn Apr 11, 2010 12:19 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg lader for harde livet, og skal prøve å komme meg dit til kl 15 jeg også :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 11.april?
InnleggSkrevet: Søn Apr 11, 2010 1:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Dersom dokke fremdeles er der inne klokka 17 kjem eg innover en tur også :P

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 11.april?
InnleggSkrevet: Søn Apr 11, 2010 1:31 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Innlegg: 540
Bosted: Førde
Kanskje eg og tar turen

_________________
Ingen ting er umulig. Det umulige tar bare litt lenger tid!!!

Futaba 10C, Fun jet, Dago Red, Acromaster,Siren,Easyglider,U-CAN-DO 46,TRX Sumitt,Bandit VXL,Slash 1/16VXL,Raptor 50 Titan,T-rex 450 se v2,T-rex 500esp,T-rex 700n


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 11.april?
InnleggSkrevet: Søn Apr 11, 2010 7:37 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 834
Bosted: Florø
Har hatt en flott dag på Nesjane med godt selskap!

Fikk kjørt fire tanker på LST2, selv om den siste var med livet som innsats.. Girkassen er langt i fra godt, lugger godt periodisk, så der er sikkert opptil flere smadret gir. Skal bli artig å åpne den å se hvor mye skade jeg har klart å gjøre. Kan ikke akkurat si jeg kjørte forsikig på siste tank :D

Ellers fikk jeg meg en runde med Micro Cub, moro, men litt for ukontrollerbart i vinden for min del..

Mye kos, kaffi og godt selskap, en perfekt søndag!

_________________
Karl-Martin Hennøen - styremedlem

-=-Tøffelhelt av øverste klasse-=-


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 11.april?
InnleggSkrevet: Søn Apr 11, 2010 7:45 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vel, da har jeg fått planta kroppen ned i stresslessen etter noen pizzastykker og litt drikke. Nå var det virkelig nødvendig med litt påfyll av energi, for 3 timer med aktiv flyvning og kjøring tar virkelig på.

Fikk tatt en tank på T-rex 600N idag, og litt ekstra spennende var det denne gangen siden det var første test av flybarless. Har montert det for en god stund siden, men ble stoppet av snø og rustet motor, så det var kjekt å få det i lufta. Halen måtte reverseres på gyroen før jeg fikk løftet det, men det er en enkel sak. Når jeg hadde fått det i lufta, så trimmet jeg det et par knepp forover, så hang det nesten av seg selv. Må justere litt gain, men orket ikke gjøre noe mer idag. Flippet det noen ganger, og konkluderer med at alt fungerer bra.

Tok en tank på Outrage Velocity også, og her løsnet det skruer her og der, og motoren gikk så som så. Har en del ting som skal sjekkes der iallefall, gutta syntes de hørte noen lyder som jeg ikke hørte selv, men det kan være fordi at jeg sto en annen plass. Er nok lurt å sjekke opp iallefall.

Flydde et batteri på MSH protos, T-rex 500esp og T-rex 600E, og må si at T-rex 500 har blitt en liten racer. Er ingen tvil om at det er mer power i dette helikopteret nå, selv med de gamle batteriene mine. T-rex 600E ville jeg bare fly på grunn av at det er lenge siden det har vært i luften nå. Fungerte bra, og oppførte seg stabilt og fint.

Yak 54 fikk jeg flydd 3 batteripakker på, og dette er et fint og allsidig fly. Passelig med power, og det er ingen problem å følge terrenget med dette flyet. MX2 koste jeg meg skikkelig med idag, det flyr veldig pent. Lavfartegenskapene er helt kanon etter min mening, og jeg hadde meg noen kjekke stup og morsomme manøvreringer i lav høyde med det.

Det ble også en tank på EK-4, men et eller annet røk i bakdiffen på slutten, så da ble det ikke mer. Pakzone microcub ble også luftet, og det fungerer knall. Ganske spennende å fly oppned med dette flyet. Er godt fornøyd med at det ikke ble noen havari til tross for ganske mye flyvning, så jeg er godt fornøyd med dagen :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Nesjane søndag 11.april?
InnleggSkrevet: Søn Apr 11, 2010 8:11 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 762
Bosted: Florø
Veldig fin dag på Nesjane idag :D

Fikk kjørt 2 tanker på XL`n idag. Knakk en hjul-hub idag men den var enkel og grei å løse. Dessverre endte dagen med framhjulstrekk, så da må bakdiffen sjekkes for feil.
Fikk flydd 2 batteri på Acromaster. Første batteri gikk veldig bra, men på andre batteriet løsnet ene balanseroret samt at haleroret ikke funket overhode. Ble en nervøs landing, men det overlevde det også. Servohornet til haleroret var knekt fant jeg ut etterpå........

Fint dag alt i alt med masse kaffe og godt selskap :)

_________________
Terje Pettersen, Florø


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 11 innlegg ] 

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 10 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC