Dette var moro, og denne gangen ble det nesten for lite med 3 timer
Jeg kjørte mest bil idag, men det ble litt flyving også da jeg hadde med meg micro 4-site. Dette har potensiale til å bli en veldig kjekk bagasjeromsmodell, og jeg skal garantert ha denne med på ferie. Den inkluderte laderen tar 4 batteri samtidig, og lader alle på en halvtime. Jeg testa de originale 150mah 12c batteriene, og noen 160mah 30c og 180mah 15c, og etter min mening fungerte 3.7v 180mah 15c best. Det var merkbart mer power i dem. Uansett, flyet er med hjem igjen like helt, og da har også flere personer prøvd det. Jeg er fornøyd med det
Det ble også mye bilkjøring idag, og det var skikkelig moro. Banen var utfordrende idag, for svingene var såpass knappe at svingradiusen på bilene ble utnyttet til det ytterste. Hvis en bommet litt på kjørelinja inn i svingen, så straffet dette seg helt klart i neste sving. Men slik er det, vi trenger utfordringer for å bli bedre, og det tok ikke lang tid før de fleste taklet banen fint. Jeg fikk kjørt en del med TA05MS idag, og den fungerte meget bra, men motor trenger å få byttet børstene nå. En annen ting er at jeg må montere på en støvkopp, for denne motoren trekker til seg mye drit.
Cup Raceren fungerte også bra, men det har begynt å dukke opp noen merkelige ting med elektronikken som jeg ikke vet helt hva er for noe. Forøvrig så er det på tide med bytte av motor og styreservo på denne. Jeg vil ha en raskere og digital styreservo, gjerne av samme type som jeg har i TA05MS og TA05ifs, eneste ulempen der er prisen. Jeg hadde også endret utveksling på bilen idag, bare for å teste, og kunne vel egentlig konstatere at bilen ikke gikk noe særlig saktere av den grunn, men heller at akselerasjonen var forbedret. Normalt sett går bedre aks utover toppfart, men i dette tilfellet så harmonerte nok utvekslingen bedre med motorens arbeidsområde.
Jeg hadde også med Formula Ten, men hadde glemt å lime dekkene, så det ble litt forsiktig prøving der. Jeg har fått testa nok til at vi skal ha igang en liten diskusjon om enkelte ting, men når det gjelder batteri så synes jeg at 4.8v-pakken gjorde susen. Personlig har jeg nå fått et ønske om å bruke en motor som kan demonteres, for jeg ser et behov for å kunne gjøre dette på cup racern, men det går ikke når motoren er lukket slik en standard 540 er.
Men iallefall, en trivelig dag i storhallen var det, og jeg vil si takk til alle oppmøtte. Det var hyggelig