Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 5:59 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Potensielle kjøresteder Florø sentrum
InnleggSkrevet: Lør Jun 18, 2011 5:15 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Testet plassen bak Bauge i dag. Var den eneste som møtte opp, så ble mye å koste alene. Plassen er asfalter med to typer asfalt, delt ca 50/50. Den eldste asfalten er fin og jevn mens den nyere er for grov til drifting og de laveste bilene. Det er en god del sand på asfalten som må kostes vekk. Brukte vel en halvtimes tid på å koste vekk sand på halvparten av den gamle asfalten før jeg kunne kjøre.

Testet også med gummidekk for å se om jeg kunne få opp toppfart, men plassen er for kort til at min utunede 10,5 T børsteløse kunne strekke skikkelig på beina. Asfalten var også noe ujevn for høye hastigheter. Om hele plassen ble kostet kan den nok brukes for Cup Race og andre biler med mindre motorer, men anbefaler å justere opp kjørehøyde en del for å kunne kjøre på den nye asfalten. Koster man hele den gamle asfalten er nok den grei til drifting. Ligger en del paller der så man kan vel lage seg en kjørestand når man er der om man rydder bort etterpå.

For fartstest vil jeg si at parkeringsplassen på Rema 1000 fortsatt er det beste alternativet. Her ser man også raskt hva som må kostes vekk. Lite sand, og det som må vekk er hvite stener som er lett synlige.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 16 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 21 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC