Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 5:59 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 25 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Re: Klaging på støy angåande flyging på Øyrane.
InnleggSkrevet: Tor Mai 19, 2011 11:00 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Veldig mange aksepterer litt støy innimellom, men når det begynner å bli gjentatt støy så blir folk lei. Nesten det samme som når folk har fest. At noen bråker en eller annen lørdag går som regel greit, men hver lørdag blir fort et problem.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Klaging på støy angåande flyging på Øyrane.
InnleggSkrevet: Fre Mai 20, 2011 6:25 pm 
Nikko-batteriet tomt.... Prøve noe nytt?
Nikko-batteriet tomt.... Prøve noe nytt?
Innlegg: 19
Bosted: Førde
Eg trur nok at denne lunta har brent ei stund hos beboerne. Så vidt eg har høyrt, så har det vært gitt beskjed eit par ganger tidligere. Det er også tilfelle at det vart meldt til lensmann ein gong for mange mange år siden. Men då var det aktiv flyging både i helg og yrke heile sommaren. For vi hadde ingen annen plass å fly. Det var før skulen vart bygt, vi brukte grusveien som går bortover jordet. Då vi fant ein annen plass , så roa det heile seg ned. Eg høyrde snakk om at dei som bodde på gamleheimen syntes at dette var trasig, for det var jo så spennande å sjå på i ein ellers så monotom kvardag :D Kanskje vi kan få til ein underskrift kampanje frå dei? "Vi vil ha flya å sjå på, som lyser opp i kvardagen" :D Frå spøk til alvor, no ser det ut som om lunta har tatt fyr igjen. Eg trur fremdeles at ein dialog med dei som har klaga, kan være rette veien å gå.

_________________
Bjarte
Førde


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Klaging på støy angåande flyging på Øyrane.
InnleggSkrevet: Fre Mai 20, 2011 8:57 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Da må en nesten vite hvem en skal ha dialogen med samt noe konkret om hva som får ting til å bikke over nå.

Har selv likt å se på flyene da øyrane var uten skolen, har selv vokst opp med utsikt ned dit og egentlig vært en av de nærmeste naboene :)

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Klaging på støy angåande flyging på Øyrane.
InnleggSkrevet: Fre Mai 20, 2011 11:56 pm 
RC-Ingeniøren
RC-Ingeniøren
Brukerens avatar
Innlegg: 776
Bosted: Naustdal
Vi får ta tak i dette søndag eller tidlig i neste veke, samles på førdekroa å diskutere litt.

_________________
Bjørn G.H.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Klaging på støy angåande flyging på Øyrane.
InnleggSkrevet: Tir Mai 24, 2011 7:53 pm 
Nikko-batteriet tomt.... Prøve noe nytt?
Nikko-batteriet tomt.... Prøve noe nytt?
Innlegg: 19
Bosted: Førde
Eg snakka med ein på lensmannskontoret i dag. Eg sa at vi kunne prøve med modeller med mindre støy. Han kunne selvfølgelig ikkje ta nokon stilling til det. Men eg fekk navnet på ein av dei som hadde klaga. Vi kunne jo ha tatt kontakt med han. Men det er jo ikkje alle som veit om dette, så ein dag kan det komme ein med ei støyande maskin, og då er det på gang igjen med samme leksa. Han nemnde faktisk at eit skilt kan vere ein god ide. Men då må vi i første omgang ta kontakt med kommunen, for det er litt usikkert om hvem som eig grunnen. Eit skilt er kanskje ikkje ein dum ide, då er det kanskje muleg at folk som ikkje er klar over dette blir informerte. Nokon som har ei formeining om dette?

_________________
Bjarte
Førde


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Klaging på støy angåande flyging på Øyrane.
InnleggSkrevet: Tir Mai 24, 2011 7:57 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Fleten dekor kan sikkert printe ut noe folie som vi kan feste på et skilt og sette opp der nede. Går det ikke an å bare sette opp et skilt uansett hvem som eier grunnen? de har vel ikke noe i mot at det blir mindre bråk.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Klaging på støy angåande flyging på Øyrane.
InnleggSkrevet: Tir Jun 28, 2011 12:41 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Når jeg og Jonny var nede å flydde i går (søndag) med hver vår elektromodell kom politiet bortom. De hadde sikkert sett at vi flydde og slo av en prat. Han sa egentlig akkurat det samme som til Bjarte, at alle(!) naboene der ønsket oss dit "peppere'n glor" (hans ord) og at mange hadde ringt og klaget på støy. Sa til han at vi kun flyr elektro no og viste han at elektroflya våre ikke bråker. Tror kanskje han skjønte at saken har to sider når han såg hvor lite lyd flyet lager. Han var kun i informativmodus og viste oss på ingen måte vekk fra området.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Klaging på støy angåande flyging på Øyrane.
InnleggSkrevet: Tir Jun 28, 2011 12:44 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Bra at det ikke var Florøpoliti, da hadde dere blitt bura inne :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Klaging på støy angåande flyging på Øyrane.
InnleggSkrevet: Tir Jun 28, 2011 7:46 am 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 437
Bosted: Førde
Fint en egentlig fikk sett at det er mer enn en side av sakene.

Men annen sak, har noen prøvd å fly for eks ute i Blomlia ? Dvs ved parkeringen el. ved bilbanen som er der ute ? Mulig det er for mye luftnett der men kom på det her om dagen at det muligens kunne funke med modeller som ikke krever alt for mye plass.

_________________
TDR 2012, Alees Rush 750 @ 14S, Ming Da MD6 @ 7S, Ming Da MD7 @ 14S, Pantera 50 XE/FBL @ 10S og diverse annet :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Klaging på støy angåande flyging på Øyrane.
InnleggSkrevet: Tir Jun 28, 2011 10:23 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Har kun stått på ski og kjørt gokart der oppe. Ser ikke noe problem med å fly på Øyrane så lenge alle respekterer "ingen høylytte modeller". Det er nærmere og har etter mitt skjønn; fått lov av bonden som eier hele området. Han bryr seg hvertfall ikke.


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 25 innlegg ]  Gå til side Forrige  1, 2

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 19 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC