Dato/klokkeslett: Tor Mai 02, 2024 11:35 pm




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 49 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Båttreff på storevannet søndag 24.juli
InnleggSkrevet: Ons Jun 29, 2011 1:32 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Madammen har sparket meg i rumpen, og startet hjulene for at vi skal kunne ha det litt moro på storevannet. Vi har hatt en liten dialog om dette i styret, så her er det bare å sette igang. Det er snakk om et utendørs treff som vil foregå fra kl 13 til 18, og som hovedsaklig vil ta for seg elektrobåter, men også sjøfly og båter med forbrenningsmotor. De to sistnevnte vil det nok bli restriksjoner på, men det er nok bare snakk om at de bør kjøres i bestemte tidsrom, slik at folk overlever den økte støyen. Dette regner vi med at det er full forståelse for, i disse støyproblem-tidene :mrgreen:

Om ikke værgudene viser seg fra sin beste side, så stiller Skala1 med telt for å sikre eventuelle modeller som ikke er glade i vann fra åpen himmel. Vi tenker også at det skal bli mulighet for å grille, vi stiller med 1 grill, og kanskje noen andre også har en grill eller to som kan medbringes. Deretter griller folk rett og slett sin egen mat. Hovedteltet vil bli stasjonert i vestenden av storevannet, altså på den siden omsorgssenteret er plassert.

Madammen vil ta seg av eventulle tillatelser fra de forskjellige instanser, så da er det bare opp til oss andre å møte opp med noe som kan brukes på vannet. Jeg ser frem til en hyggelig dag, og håper at folk deltar på dette.

Kom gjerne med innspill, og om du vil delta med en modell, så er det også kjekt å få tilbakemelding med nærmere info om hva det er for noe. På denne måten kan vi lettere få et bilde av selve arrangementet, og hva som må gjøres.

Blir dette en suksess, så blir det gjentatt :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff på storevannet søndag 24.juli
InnleggSkrevet: Ons Jun 29, 2011 7:30 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Kanskje en skal skrive det på fremsiden av sunnfjordrc.no, i firda, i firdaposten og invitere evt. journalister? sikkert ikke vanskelig å få noen sider oppslag midt i agurktidene. Greit med positiv omtale.

Rekner med å stille med en liten elektrobåt.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff på storevannet søndag 24.juli
InnleggSkrevet: Ons Jun 29, 2011 7:46 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Politiet og kommune er informert, og nå mangler det bare avklaring med omsorgssenteret for å finne ut eventuelle tidsrom der det bør være stille, slik at vi kan legge opp kjøring etter dette.

Kontakt med Firda og Firdaposten står allerede på gjørelista til madammen :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff på storevannet søndag 24.juli
InnleggSkrevet: Tor Jun 30, 2011 7:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Alt ser veldig lovende ut hittil, med tanke på tillatelser, så her er det bare å få igang båtene sine. Selv stiller jeg med en liten seilbåt, Blackjack 26 brushless, og en eller to uferdige skalabåter. Kan hende jeg tar med noe som flyr hvis jeg får flottører på et eller annet.

EDIT: Jeg stiller med følgende:
Odyssey II seilbåt
Blackjack 26 brushless catamaran
Vliestroom kystvakt (uferdig)
Neptun taubåt (uferdig)
U.S coastguard (uferdig, blir kun med om jeg får i motorer)

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Sist endret av stressballen den Fre Jul 01, 2011 1:10 am, endret 1 gang

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff på storevannet søndag 24.juli
InnleggSkrevet: Tor Jun 30, 2011 9:14 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 421
Bosted: Daytona Beach/Førde
Fanden, må ta å hive flottører på etellerannet flyvende
Dette må eg få med meg! Genialt tiltak, vi må ha mer sånt i fremtiden!!
Handler nok mye om et spark bak som din fru gav deg! :mrgreen:

Stiller sikkert med noe greier som flyr sånn halvveis :lol:

_________________
Morten Bilet-92
Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @Efnet eller #rchobby @QuakeNet!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff på storevannet søndag 24.juli
InnleggSkrevet: Fre Jul 01, 2011 1:14 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jau, det er godt tiltak i madammen. Jeg skjemmes egentlig litt over at det faktisk er hun som må til for at noe slikt skal skje. Men jammen er det godt å ha henne i bakhånd, hun er en person som kan få hjulene til å rulle, og har alltid stilt opp for både klubben vår og min egen personlige interesse innen radiostyrt hobby :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff på storevannet søndag 24.juli
InnleggSkrevet: Lør Jul 02, 2011 1:05 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vi har nå fått tilbakemelding fra omsorgssenteret, og dette er positive greier :D
For å ta litt ekstra hensyn, så velger vi å følge hviletiden på senteret som er mellom kl 14 til 15. Det betyr at sakene som bråker mest må stå rolig da. Dette ser vi på som null problem, da vi skal være der fra kl 13 til 18. Det blir mer enn nok tid til både bensinbåter, nitrobåter og bråkete elektrobåter.

Generelt sett er det nok lurt å kjøre litt samlet med ting som bråker, slik at det blir noen opphold med mindre støy, for da kan den sosiale biten prioriteres litt. Kan bli slitsomt for publikum, hvis f.eks det er 4 sammenhengende timer med bråk fra bensinbåt. Kan hende at det er en tanke at ting som støyer mye kjøres hver halvtime eller noe. Altså en halvtime av og en halvtime på?

Jeg holder også på med å få laget en liten redningsbåt som dedikeres til å skubbe forliste fartøy (fly eller båt) til land. På denne blir det laget en enkel innretning foran som fanger inn f.eks en veltet båt. Jeg har også en kameraløsning som sender trådløst til en separat skjerm som skal settes i et vannsikret hus oppå båten, slik at det blir lettere å fange inn forliste båter.

Oppfordrer også alle som vil delta til å sjekke over fly eller båt, og sørge for at elektronikk er ekstra vannbeskyttet, pluss å sjekke hvordan modellene flyter om en velt skulle forekomme. Isopor er din venn :D

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff på storevannet søndag 24.juli
InnleggSkrevet: Søn Jul 03, 2011 9:50 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
For ei dame du har Stressballen :D

Eg skal gjøre mitt beste for å få sammen litt diverse, så planen blir å stille med Voyager (Seilbåt), Blackjack 26/55 (elektro/bensin) og Odin (uferdig skalabåt).

Ditta kan bli moro :D

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff på storevannet søndag 24.juli
InnleggSkrevet: Man Jul 04, 2011 8:35 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 224
Bosted: Florø
Kommer til å stille med Diva'en sansynlig Bluefun'en... Gleder meg til å teste Diva'en og håper at den lever opp til navnet sitt på vatnet... Bra at det blir lagt opp til grilling... Kan ta med Optimusen slik at det blir kokt litt kaffi...

_________________
Torstein Hamrebø
Tamyia TB-02, Lotus Elise (el-bil)
Tamiya DF-02, Rising Storm (el-bil)
Tamyia Scania R620 (trailer)
HPI Savage 3.5 (fuel bil)
Skyartec, Cessna 182 (el-fly)
Aero-naut, Princess (el-båt)
Aero-naut, Diva (el-båt)
Beili Phoenix (seilbåt)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff på storevannet søndag 24.juli
InnleggSkrevet: Man Jul 04, 2011 8:42 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 104
Bosted: Florø
Takker for mye ros og fine ord :D Når alle dere er så opptatt med hele tiden å bygge, kjøre og skru, så må andre være kreative :)

Det er snakk om å ha ett strømaggregat tilgjengelig også, og tenkte derfor at det kanskje kunne være en mulighet for litt vaffel, kaffi og saft - salg, for å spe på kassa til sunnfjord RC-klubb. Men eg må vel innrømme at eg ikkje er så veldig gira på å stå i 5 timer å passe på dette. Lurte derfor på om der var andre i klubben som kunne tenke seg å dele denne jobben med meg. Eg kan godt ha hovedansvaret, komme med vaffelrøre, se til at grillene holder seg varme, ha nok kaffe osv. Men kanskje vi kan være flere om å stå "stand-by".
Eller så kan vi stenge salget i perioder...eller f.eks bare ha vaffel og kaffi-salg mellom 14-16.
Noen som tenker noe om dette?

_________________
Nina Steindal - Styreleder og økonomiansvarlig

Nina :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff på storevannet søndag 24.juli
InnleggSkrevet: Man Jul 04, 2011 8:50 pm 
RC-Nerden
RC-Nerden
Brukerens avatar
Innlegg: 421
Bosted: Daytona Beach/Førde
Kan gjerne hjelpe til med litt salg og andre oppgaver :mrgreen:
Dog er dette et stykke frem i tid, så kan ikkje garantere 100% at eg kan, men regner med det. Skal gi beskjed i god tid i så tilfelle :)

_________________
Morten Bilet-92
Interessert i RC? Besøk #radiostyrt @Efnet eller #rchobby @QuakeNet!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff på storevannet søndag 24.juli
InnleggSkrevet: Man Jul 04, 2011 9:07 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
TT skrev:
Takker for mye ros og fine ord :D Når alle dere er så opptatt med hele tiden å bygge, kjøre og skru, så må andre være kreative :)

Det er snakk om å ha ett strømaggregat tilgjengelig også, og tenkte derfor at det kanskje kunne være en mulighet for litt vaffel, kaffi og saft - salg, for å spe på kassa til sunnfjord RC-klubb. Men eg må vel innrømme at eg ikkje er så veldig gira på å stå i 5 timer å passe på dette. Lurte derfor på om der var andre i klubben som kunne tenke seg å dele denne jobben med meg. Eg kan godt ha hovedansvaret, komme med vaffelrøre, se til at grillene holder seg varme, ha nok kaffe osv. Men kanskje vi kan være flere om å stå "stand-by".
Eller så kan vi stenge salget i perioder...eller f.eks bare ha vaffel og kaffi-salg mellom 14-16.
Noen som tenker noe om dette?
Jeg klarer kanskje å lure frøkna til å hjelpe til.


Sist endret av Vegard den Tor Jul 07, 2011 9:38 pm, endret 1 gang

Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff på storevannet søndag 24.juli
InnleggSkrevet: Tor Jul 07, 2011 9:12 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 104
Bosted: Florø
Dette høres jo lovende ut :)
Ser at dere er blitt godt oppdatert her, men siste melding nå er:
Kommunen er snakket med
politi er kontaktet, og sendt skriv til. Eg har satt opp meg som kontaktperson for de som eventuelt vil klage litt den dagen, så kan dere som bedriver hobby fokusere på det.
Omsorgssenteret er kontaktet
Firdaposten og Firda har fått informasjonen til sine aktivitetskalendere.

Da tror eg vi er i rute med det som må gjøres på den fronten. Noen innvendinger eller kommentarer til det?

I tillegg mener eg at vi trenger ivertfall en grill i tillegg til den som eg og Kåre tar med.
Noen av medlemmene som har en "dobbel-grill" som kan brukes?

Her er en link til Vestfoll modellbåtklubb sitt sommertreff. http://www.vmbk.no/
Feel free to be inspired! :)

_________________
Nina Steindal - Styreleder og økonomiansvarlig

Nina :)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff på storevannet søndag 24.juli
InnleggSkrevet: Tor Jul 07, 2011 9:21 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Mye fint på Vestfold sine treff ja. Fadern bodde noen år i Tønsberg og sier det er mye aktivitet på dette vannet. Imponerende detaljer på Fram modellen der.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff på storevannet søndag 24.juli
InnleggSkrevet: Fre Jul 08, 2011 9:56 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har vært og besøkt 3.dammen i tønsberg på kveldstreff, og til tross for surt og vått vær så var det godt humør og mange flotte båter å se. Når datoen er satt så møter folket opp uansett forhold. Det var også salg av mat og drikke, noe som gjorde det ekstra koselig. Satser på å dra dit flere ganger for å delta.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 49 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 30 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  

Sunnfjord RC