Dato/klokkeslett: Fre Mai 03, 2024 10:31 am




Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 53 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste
Forfatter Melding
 Innleggets emne: Båttreff Storevatnet 01.04.12
InnleggSkrevet: Tir Jan 31, 2012 6:13 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Ønsker å lufte tanken om litt båtkjøring på Storevatnet første april. Ikke noe fancy, bare båter av forskjellig type på en forhåpentlig vis fin dag.

Ved å gå ut med dette tidlig håper jeg at flere kan forberede noe å kjøre med! Selv kommer jeg til å stille med Arowana speedbåten min, Neptune skalabåt, og redningsbåten. Regner med at redningsbåten i det minste har justerbar slepekrok ferdig til dette, og den kan potensielt sett løfte og slepe inn det meste. Tar med Pegasusen også om jeg får lagt et nytt lag lakk på denne.

Tenkte vi kunne samles på den nye brygga nedenfor barneskolen/barnehagen i Eventyrskogen kl 13, og så kjører vi vel et par timer regner jeg med. Vi er ikke avhengig av strålende sol, men vinden bør være noen lunde lav for at det skal være mulig å kjøre.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff Storevatnet 01.04.12
InnleggSkrevet: Tir Jan 31, 2012 8:28 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 2187
Bosted: Florø
Jeg er definitivt med (forbehold om jobb/vakt og vær og vind). Tar i tilfelle med to stk raske katamaraner, nitro og bensin.

Må dette avklares med myndigheter med tanke på aktivitet/støy??

_________________
Electrics are fun too, but real engines suck, squeeze, bang and blow.

All electronics are filled with smoke, if you let the smoke out, it will die

You know it's a good landing when you only have to bend over once to pick up the airplane![size=200][/size]


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff Storevatnet 01.04.12
InnleggSkrevet: Ons Feb 01, 2012 12:32 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg er også med. Skal få ordna Blackjack 26, og en skalabåt eller to i tillegg. Nina kan ta kontakt med politiet for tillatelse, som hun gjorde sist. Da kan ingen si noe på det.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff Storevatnet 01.04.12
InnleggSkrevet: Ons Feb 01, 2012 1:36 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Gode greier. Jeg fikset Arowanaen i går, så den bør være kjørende nå. Holder på å jobbe med noen detaljer for å få hentebåten klar til dytting og tauing. Ingen oppdatering på forsendelsen av materialer til løftemekanismen, men man kan jo håpe.

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff Storevatnet 01.04.12
InnleggSkrevet: Søn Feb 05, 2012 1:48 pm 
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Ekstrahjelp i Hobbyforretningen
Brukerens avatar
Innlegg: 224
Bosted: Florø
Regner med å stille med Diva'en. Trur ikkje eg rekker å bli ferdig med Princess'en. Skal bli artig dette :D

_________________
Torstein Hamrebø
Tamyia TB-02, Lotus Elise (el-bil)
Tamiya DF-02, Rising Storm (el-bil)
Tamyia Scania R620 (trailer)
HPI Savage 3.5 (fuel bil)
Skyartec, Cessna 182 (el-fly)
Aero-naut, Princess (el-båt)
Aero-naut, Diva (el-båt)
Beili Phoenix (seilbåt)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff Storevatnet 01.04.12
InnleggSkrevet: Lør Feb 18, 2012 2:29 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Jeg har sett litt mer på hva jeg kan stille opp med, og mest trolig blir det slepebåten Neptun, Blackjack 26 catamaran og muligens tøflus. Guttungen skal få med seg sjørøverskuta. Om jeg får det til, og forholdene på vannet blir bra, så skal jeg kanskje få stell på Vliestroom også. Der trenger jeg bare å legge opp noen ledninger, så kan jeg feste dekket.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff Storevatnet 01.04.12
InnleggSkrevet: Fre Mar 16, 2012 9:16 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vil bare informere om at politiet har fått beskjed og gitt klarsignal for båttreffet 1.april. Så da er den biten i orden. Nina skal også gå inn på firdaposten.no og registrere arrangementet på kulturkalenderen der. Dette er å beregne som et nabovarsel. Til opplysning så har omsorgssenteret hviletid mellom kl 13 og 15, så da bør vi kanskje unngå kjøring med bensin og nitrobåter. Hvis treffet f.eks begynner kl 13, så er det jo bare å starte med elektromodellene først, og så kan nitro og bensin komme til etter kl 15. Bare et forslag.

Litt info om fremtidig bruk av kulturkalender og Firdaposten. Om noen ønsker at et treff eller arrangement skal stå på denne kulturkalenderen, så kan dere bare sende Nina (TT) en pm om dette, så skal hun sørge for at det skjer. Dette for å avlaste arrangør littegrann, men hun må altså få beskjed om det.

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff Storevatnet 01.04.12
InnleggSkrevet: Man Mar 19, 2012 8:31 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Reiser hjem til Florø helt i slutten av Mars. Håper jeg klarer å smekke sammen noe fra scratch før 1. april når jeg kommer hjem. Hadde vert kjekt å hatt noe å pryle på vannet. Tror jeg mangler aksel og propell.

Jeg har kanskje en Traxxas Slash 4x4 når jeg tenker meg om...


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff Storevatnet 01.04.12
InnleggSkrevet: Man Mar 19, 2012 8:42 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Vegard skrev:
Jeg har kanskje en Traxxas Slash 4x4 når jeg tenker meg om...


Hva? Skal du knabbe stuntet jeg skal gjøre på treffet senere i sommer? :mrgreen:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff Storevatnet 01.04.12
InnleggSkrevet: Man Mar 19, 2012 8:58 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Ess... knabbe å knabbe. Det blir jo ingenting i forhold til en Baja 5T :twisted:

Nå som du sier det.. så frister det ikke akkurat å sende bilen uttpå. Redningsbåtene deres er jo ikke laget for biler :wink: Det blir en kald svømmetur.


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff Storevatnet 01.04.12
InnleggSkrevet: Ons Mar 21, 2012 1:09 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1267
Bosted: Florø
Hadde ein relativt vellyka test av Blackjack 26 på søndag og forhåpentligvis kjem det ei levering i posten med diverse pakninger til motoren på Blackjack 55 innen treffet.. Så håper eg kan stille med begge dei :)

_________________
Håvard Stubhaug

Kyosho JetStream 1000 (5,3cc) - JP Mikroheli - Robbe Odin 1:25 scale - ProBoat BlackJack 55 (26cc) - ProBoat BlackJack 26 Brushless - Tamiya 1/10 M-03 Suzuki Swift WRC Edition - Thunder Tiger FM-1e Motorcycle - Team Losi Muggy (4,27cc)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff Storevatnet 01.04.12
InnleggSkrevet: Fre Mar 23, 2012 12:27 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Da er det bare en drøy uke igjen til Storevatnet skal fylles av ymse båter. Håper alle begynner å bli ferdig med noen prosjekter slik at vi får litt liv! Husk å lade batteriene :)

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff Storevatnet 01.04.12
InnleggSkrevet: Fre Mar 23, 2012 1:40 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1166
Thomas skrev:
Da er det bare en drøy uke igjen til Storevatnet skal fylles av ymse båter. Håper alle begynner å bli ferdig med noen prosjekter slik at vi får litt liv! Husk å lade batteriene :)
Kanskje du skal annonsere det på fremsiden? alle i styret skal ha tilgang. (husk et pent bilde)


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff Storevatnet 01.04.12
InnleggSkrevet: Man Mar 26, 2012 11:12 pm 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 9894
Bosted: Florø
Bare til informasjon, foreløpig værvarsel på søndag er noe kulde, sludd/regn, usikker vind. Natt til søndag er det faktisk meldt snø.

Jeg gjør meg uansett klar for action, og dukker opp om det snør eller ikke. Litt vind er jo fint for seilbåtene :D
Hvis det derimot blir for mye is på vannet, så må vel alt revurderes. Det virker iallefall som at vi bør følge godt med på værutsiktene fremover. Hvis alle som deltar pakker seg godt inn i varme klær, så blir det uansett koselig og kjekt :D

Termodressen er din venn :wink:

_________________
Kåre Myklebust - Avdelingsleder fly og bil

DRIVE IT LIKE YOU HATE IT!!


Topp
 Avlogget Profil  
 
 Innleggets emne: Re: Båttreff Storevatnet 01.04.12
InnleggSkrevet: Tir Mar 27, 2012 12:28 am 
r/c Le Royale
r/c Le Royale
Brukerens avatar
Innlegg: 1865
Bosted: Florø
Ser ikke fryktelig lovende ut nei. Kulde og bris er ikke så farlig, en termodress fikser det, men får vi sludd og snø kan det bli litt utrivelig.

Bilde

_________________
Thomas Stenbakk - Avdelingsleder båt


Topp
 Avlogget Profil  
 
Vis innlegg fra forrige:  Sorter etter  
Opprett et nytt emne Svar på emnet  [ 53 innlegg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Neste

Tidssone UTC + 1 time [ DST ]


Hvem er i forumet

Brukere som leser i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 22 gjester


Du kan ikke opprette nye emner i dette forumet
Du kan ikke skrive innlegg i dette forumet
Du kan ikke redigere dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke slette dine egne innlegg i dette forumet
Du kan ikke laste opp vedlegg til dette forumet

Søk etter:
Gå til forum:  
cron

Sunnfjord RC